Speedfight 2 start niet na verkeerde mengsmering, nieuwe cil!

Noud1

New Member
Hai allemaal,

Ik zit met een probleem. Ik heb een speedfight 2 die gwn goed liep. Setup is airsal 70cc met yasuni terugloop uitlaat. Echter heb ik perongeluk (super dom van mij) de benzine veel te rijk gemengd met olie. Hiermee ben ik gaan rijden waarna hij binnen een halve kilometer afsloeg. Afijn na een lange wandeling naar huis heb ik de carb helemaal schoon gemaakt en heb ik een nieuwe bougie gehaald, helaas startte die nogsteeds niet dus heb ik de cilinder er maar eens afgehaald om te kijken of hier het probleem zat. In de cilinder zelf zitten wat kleine krassen, de zuiger was wel erg lelijk, veel krassen, onder de zuigerveren ook hier en daar wat zwart en een klein deukje op de kop. Nou vraag ik mij af of dit in combinatie met teveel olie ervoor zorgt dat ie niet meer start. Ik ga er denk ik wel een nieuwe cilinder op gooien. Hebben jullie aanraders welke? Zat te twijfelen tussen een dr70 weer een airsal70 of misschien gwn een mezoly70. Tis een beetje een beun brommer dus wil er niet teveel geld aan besteden!
Ik hoor graag van jullie.

Mvg,
Noud
 
Advertisement - register to remove this

Hij wilt niet lopen omdat er teveel olie in de benzine tank zit.. Scooter kan niet op een te hoge dosis olie rijden.

Best is om alles eruit te halen of de helft. En dan nieuwe benzine erin te doen. Of voor de helft nieuwe benzine.

De oude benzine kan je dan met beetjes erbij mengen. Alleen voor zorgen dat de olie niet te veel word.

Daarna zou de scooter weer normaal moeten starten. Schade aan de cilinder kan ook van eerder zijn.
 
als je r toch un nieuwe cillinder erop wil gooien kan ik je de Dokter Evo aanraden ,niet duur en toch goede resultaten mee te halen met de goede setup
 
Back
Top