Speedfight 1 wil niet met Stage6 Pro

RollinStoneSour

Careface:|
Hallo, Ik heb een Speedfight I AC, vorig jaar aangeschaft.(21000km nu)
Oude gear:
Alles standaard behalve een techigas uitlaat, is nu totaal verroest en lekt; als je iets voor het uitlaatpijpje houd, komen de uitlaatgassen er aan de achterkant van de demper uit.
Met deze opstelling trok hij redelijk op en haalde daarmee max 80km/h.

Daar wou ik wat aan doen, dus heb heb wat getuned:
Stage6 Pro replica Chroom/carbon
Snellere AC cillinder (getuned, nog steeds een 50cc)
Dellorto 17,5 carburateur,

En nu het probleem!

Hij start ten eerste voor geen meter en als hij dan loopt loopt hij kut en haalt maximaal 30. Er is al best veel geprobeert af te stellen met de luchttoevoer.
Ik heb ook al vet veel sproeiers verwisseld, van 72 tot en met 106.

Heeft iemand een idee wat er met dit ding mis is? Ik ben ten einde raad!

Ik wil dat ding zo snel mogelijk aan de praat krijgen, want ik heb hem niet gekocht om hem in de schuur te laten staan...
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Valse lucht?

Zo nee:

Bougie vonkt?
CDI nog goed?
Bobine nog goed?
Onsteking nog goed?

Zo ja:

Goede sproeier en lucht afstelling, of in ieder geval in de richting van?

Zo ja:

Membraam nog goed?
 
Valse lucht?

Zo nee:

Bougie vonkt?
CDI nog goed?
Bobine nog goed?
Onsteking nog goed?

Zo ja:

Goede sproeier en lucht afstelling, of in ieder geval in de richting van?

Zo ja:

Membraam nog goed?

Ik heb daar nog niet echt naar gekeken, ik zal eens kijken of daar iets mee is. Maar anders deed hij het wel altijd.
Ik had alles nog standaard, maar nadat ik die Stage6 erop probeerde doet hij het vet slecht... Crazy shizzle:|
 
  • Titel aangepast, was "HELP!!!"

Je moet dus gewoon afstellen op je nieuwe onderdelen..

Kijk naar de punten die Tinus noemt, en als je daar niets mee verder komt gewoon luchtschroef op 1,5 slag open. Origineel luchtfilter erop. En dan de boel afstellen. En controleren of de cilinder en zuiger wel goed zijn (oa compressie)
 
  • Titel aangepast, was "HELP!!!"
Je moet dus gewoon afstellen op je nieuwe onderdelen..

Luchtschroef op 1,5 slag open. Origineel luchtfilter erop. En dan de boel afstellen. En controleren of de cilinder en zuiger wel goed zijn (oa compressie)

Het ligt niet alleen aan de stage6, want met de nieuwe set up en de oude technigas doet hij het nog steeds niet, mijn broer heeft zo langzamerhand alles afgesteld en geprobeerd wat er is...
 
Dan zal die cilinder misschien verneukt zijn door dat "tunen".. wat is er precies mee gedaan en door wie. Heb je overal nieuwe pakkingen gebruikt? Zit alles goed vast? Wel vonk en benzine in de cilinder?
 
Toevallig niet je zuiger verkeerd om gedaan?

Dan zal die cilinder misschien verneukt zijn door dat "tunen".. wat is er precies mee gedaan en door wie. Heb je overal nieuwe pakkingen gebruikt? Zit alles goed vast? Wel vonk en benzine in de cilinder?

Nou nee, ik werken 2 kerels aan die zelf sprinters bouwen, dus het zullen dan geen beunhazen zijn:p Er is een nieuwe (snellere, geen 70cc) cillinder opgekomen, dus lijkt me sterk dat hij dan al gelijk kapot gaat.
En zoals ik al zei, toen hij nog standaard was, en we die Stage6 erop gooiden, deed hij op eens vet slecht. Daar begonnen de problemen.
 
En toen dacht je kom we gooien er meerdere andere onderdelen onder zodat we totaal niet meer weten waar het probleem ligt.....

Zet je vorige cilinder er weer eens onder, misschien is deze wel helemaal niet goed (kapot). Heb je er wel de juiste zuiger bij? En antw op mn andere vragen?
 
heb je wel de begrenzer uit de de demper gehaald?

verder zul je idd moeten afstellen..

mja , pro replica is nogal een kut uitlaat , beste uitlaat op SF is gewoon de std uitlaat (oud type) , een Leovinci navigator doet het ook zeer goed op SF.

verder is een Yasuni R denk ik toch wel 1 van de betere uitlaten op Peugeot , dus zou eerst zorgen dat je een goeie uitlaat koopt.
 
Heb jij even geluk dat die beide niet bestaan. Maar wat is je reden, met name gianelli heeft best leuke uitlaatjes..

Z is alleen interessant als je puur de looks van een terugloper wil en prestatie je verder totaal niets doet
 
Een vriend van mij had precies hetzelfde ! (stage 6 pro cilinder)
Ik maar zeggen dat het aan ze uitlaat lag maar hij wou niet luisteren toen heeft hij de cilinder verkocht aan ze broer die wel een goede uitlaat had!
Dus misschien dat je eerst iemand ze uitlaat kan lenen, Dan weet je of hij het nog gaat doen of niet.
Veel mensen hebben problemen met stage 6 pro dat ze hem niet goed afgesteld kunnen krijgen.
 
Tsja, ik heb nu maar even een Technigas Next R CE besteld, ik weet niet of ik hem hou, maar dan heb ik in ieder geval een goed vervangend uitlaatje.
En Lodewijk, Leovinci bestaat idd (Leovince), niet, maar de Giannelli wel! Ga dus niet zo corrigeren als je het zelf ook niet goed schrijft:p

Giannelli is per definitie gewoon minder, zoiets als Cola, AH Cola gaat wel, maar Coca is gewoon altijd beter. Nou zeg ik dus niet dat een Technigas goed is, maar Giannelli wordt echt door iedereen gebruikt, dus doe eens iets anders:p
 
Oei, domme fout idd :eek:

Maar een uitlaat niet kopen omdat "iedereen hem al heeft" tja de meeste mensen kopen scooter onderdelen op prestatie, en alleen optische delen op originaliteit (die je sowieso niet hebt aangezien iedereen het kan kopen). Maar als het je puur om de looks gaat maakt het niet uit wat je kiest eigenlijk :)
 
Back
Top