snap er niks meer van :S

Janssuh

Janssuh.nl
`Hey,
Zoals sommige misschien mijn vorige topic hebben gelezen heb ik wat problemen met mn scooter hier even een korte samenvatting.
Scooter reed goed, bougie was beetje aangekoekt en heel licht een beetje getint.
dus ik dacht koop even nieuwe bougie, nieuwe bougie gekocht scooter valt om de 3 a 4 km stil.
Teruggegaan naa randere scooterzaak die snapte er niets van en zei dat waraschijnlijk die bougie toch kapot was of iets mis mee was, dus heb dezelfde bougie alleen dan nieuw meegekregen om te kijken of dat wel werkte.
Niet dus, ook na 3 a 4 km viel hij weer stil.
Ik oude bougie erin gedraait waarmee hij wel gewoon normaal goed reed.
Vandaag na +- 18 km valt hij me bij het stoplicht uit.
Ik draai bougie eruit is hij opeens ZWART gekleurt terwijl hij normaal een heel klein beetje wit getint is :\.
Ik naar brommerzaak tegenover stoplicht gegaan, heel verhaal vertelt heb ik nu ipv die NGK bougies een Champion bougie gekregen om het uit te proberen.

Ik snap er daadwerkelijk niets meer van, iemand van jullie die misschien enig idee heeft wat er aan de hand is?

Mvg. Luc
 
Advertisement - register to remove this

ja misschien tog eens je uitlaat schoonmaken anders weet k t ook niet.

En als die het met de andere bougie wel gewoon doet dan zou t eigenlijk wel met de bougie te maken moeten hebben.

Iemand anders?
 
En nu ben ik echt de draad kwijt..
Gister en vandaag 2x hele brommer gestript tot aan het frame..
mn vader heeft hele kabelboom en alles nagekeken en de aansluiting van elektrische shoke was beetje gaar dus we dachten YES eindelijk gevonden..
voor de rest alle kabels even goed in orde gemaakt etc en de rest allemaal nagekeken etc. carburateur enzo schoongemaakt die zag er nog perfect uit luchtfilter idemdito.
WTH kan mijn probleem zijn dat hij pas na 20x kicken start?
 
Mja denk je egt?
kzit egt nog altijd erover na te denken wat erop komt :(
kwil eigenlijk Yasuni maar.. kwil dat hij dan ongv. 75/80 loopt als dat haalbaar is met dat ding op mn standaard morini blok en dan dat hij gewoon lkkr hard optrekt, is yasuni trouwens begrenst als je die koopt en heeft hij dan ook al dat geluid?
(reageer anders ff erop in mn uitlaat topic).
 
Mja denk je egt?
kzit egt nog altijd erover na te denken wat erop komt :(
kwil eigenlijk Yasuni maar.. kwil dat hij dan ongv. 75/80 loopt als dat haalbaar is met dat ding op mn standaard morini blok en dan dat hij gewoon lkkr hard optrekt, is yasuni trouwens begrenst als je die koopt en heeft hij dan ook al dat geluid?
(reageer anders ff erop in mn uitlaat topic).

denk dat als je een yasuni r op een morini blok zet dat hij wel ongeveer 75-80 echte kms loopt,

ik heb mijn yasuni r bij euroscooters gekocht en die werd onbegrensd geleverd
 
Heb anders schijt aan je buren en sloop je uitlaat eraf en kijk of het dan beter gaat. als het dan beter gaat dan is het je uitlaat. Loopt hij dan nog steeds slecht, dan heb ik nix gezegt. :P
 
en wat denk je met een yasuni Z?

z is ongeveer vergelijkbaar met standaard uitlaat, misshien haal je daat 70-75 echt kms mee, goed afgesteld.

het is alleen een beetje zonde van je geld, omdat je dan beter een std uitlaatje kan houden. Ik weet niet of ze veel controleren waar jij woont, maar met een std uitlaatje zullen ze je minder snel meenemen
 
hmm 75 is ook goed maar dan moet hij ook wel chill optrekken vind k :P
ennnnnn dat mooie harde yasuni geluid hebben..
heb nog niet veel scooters met yasuni R of Z hier zien rondrijden daarom wil k eigenlijk yasuni hebben.. heeft yasuni Z ook dat master harde chille geluid :P?
K laat em denk ik toch afstellen bij scooterzaak hier in de buurt dus..
 
ik zou toch maar eens normale benzine gaan tanken en er zelf maar olie aan toevoegen, want die pomp rotzooi...
Ik heb eens een cillindertje van een scooter afgehaald waar een jaartje met mengsmering mee was gereden, en er zat zeker 1 mm dikke roetlaag op de zuiger en kop. Kortom best wel troep dus..
100 ml olie op 3 liter benzine.
 
denk dat ik het probleem heb gevonden en het is niet de uitlaat..
op de een of andere manier komt er olie/benzine in mn luchtfilter via die slang wat naar de carburateur gaat..
Wat zit hier dan fout o.i.d. / wat kan ik eraan doen :o ?
 
Back
Top