Sls verwijderen

Ikbendieter

New Member
Ik wil op mijn kymco agility 4t mijn sls verwijderen. Nu vraag ik me af waar ik een uitlaatpoortafdek plaatje kan kopen ( heb geen beschiking over lasaparaat)

En wat ik moet doen met vacuumslang die van benzinekraan naar sls pomp loopt.
 

Attachments

  • 20220508_125840.jpg
    20220508_125840.jpg
    273.4 KB · Views: 46
  • 20220508_125827.jpg
    20220508_125827.jpg
    161.1 KB · Views: 45
  • 20220508_125802.jpg
    20220508_125802.jpg
    223.9 KB · Views: 42
  • 20220508_125820.jpg
    20220508_125820.jpg
    146.3 KB · Views: 44
Advertisement - register to remove this

Jep.
Het vacuumslangetje mag geen open verbinding hebben naar de buitenlucht anders werkt je vacuumkraantje niet meer.
Dus daar waar nu het vacuum voor de sls wordt afgetakt met een T-stuk moet nu gewoon een doorverbinding komen of beter nog een nieuw stukje slang indien de bestaande niet lang genoeg is.
 
Post automatically merged:

Dat snap ik maar er is helemaal geen sprake van het vervangen van de uitlaat in de initiele post bovendien is het een 4-takt dus neem ik aan dat het kanaaltje waar de lucht bij de uitlaatgassen gevoegd wordt niet apart op de uitlaat zit maar in de cilinderkop.
Lees ook dat mensen zo willen voorkomen dat de uitlaat knalt/vuur schiet. Denk zelf dat je de problemen dan op andere manieren kan oplossen door groter te gaan in de sproeier o.i.d.

Los van dat, laat Dieter ons de reden nog het spoor bijster :D

@dieter, wanneer je bovenstaand doet wordt 1 maatje in de sproeier groter gaan aangeraden.
 
Last edited:
Post automatically merged:


Lees ook dat mensen zo willen voorkomen dat de uitlaat knalt/vuur schiet. Denk zelf dat je de problemen dan op andere manieren kan oplossen door groter te gaan in de sproeier o.i.d.

Los van dat, laat Dieter ons de reden nog het spoor bijster :D

@dieter, wanneer je bovenstaand doet wordt 1 maatje in de sproeier groter gaan aangeraden.
Ik wil hem weg hebben om t niks toevoegd. Dus T stukje eruithalen en benzine kraan recht op spruitstuk aansluiten. En dan sls verwijderen en afdekken met plaatje. Iemamd enig idee waar ik zo plaatje kan halen?
 
Het heeft zeker wel zin, alleen die zin is vrij beperkt..

Met SLS geen uitlaat stank van je scooter meer.
Zonder SLS stinkt dat ding naar uitlaat gassen..



Ik heb hem zelf verwijderd omdat ik er makkelijker erbij kan om de uitlaat klep te kunnen stellen.. Want als dat ding er wel er zit kom je er vrij lastig bij of moet je heel het blok gaan demonteren.
 
Het heeft zeker wel zin, alleen die zin is vrij beperkt..

Met SLS geen uitlaat stank van je scooter meer.
Zonder SLS stinkt dat ding naar uitlaat gassen..



Ik heb hem zelf verwijderd omdat ik er makkelijker erbij kan om de uitlaat klep te kunnen stellen.. Want als dat ding er wel er zit kom je er vrij lastig bij of moet je heel het blok gaan demonteren.
Hoe heb jij je uitlaatpoort afgedekt?
 
Ik wil hem weg hebben om t niks toevoegd. Dus T stukje eruithalen en benzine kraan recht op spruitstuk aansluiten. En dan sls verwijderen en afdekken met plaatje. Iemamd enig idee waar ik zo plaatje kan halen?
Je kunt net als in de video dat plaatje van de buis afzagen en dicht laten lassen ergens. Ook kun je bij de bouwmarkt een plaatje zoeken van de afmeting die het gat dicht en hier in 2 gaten boren. Ben bang dat je wel creatief moet gaan zijn zoals bovenstaand.
 
Zoals Simsa al zegd ,
Ik zou naar de Bouwmarkt gaan ,

koop daar een platte strip Aluminium , maak een Sjabloon , zaag / vijl het plaatje op maat , boor er 2 gaten in , en klaar .
De Originele spullen zou ik heel houden , stel... Je krijgt een Wok en moet Herkeuren ... Dure hobby om de originele onderdelen weer aan te schaffen .
En volgens mij is het een duidelijke Video met uitleg hoe de boel af te blinden . zie je er tegen op ... Beter naar Scooterzaak gaan , ben je ook klaar voor een paar rot Centen .
 
Als je persee van dit SLS systeem af wilt, al vraag ik me af waarom is de methode van @Brute-Force het beste.
Neem gewoon die u-buis los en teken dat flensje gewoon over op een stukje metaal.
Zaag met een ijzerzaagje alles grof uit en werk bij met een metaalvijl of slijptol/sluipmachine.
Twee gaatjes boren en voila.
Leg onder het plaatje wel het pakkinkje terug.
 
Back
Top