sls verwijderd waar vacuüm slang aansluiten?

funcard66

New Member
Ik heb mijn cilinder kop gevangen Kymco people s in verband met bougie draad kapot. Had nog een cilinderkop liggen met dichte sls aansluiting( zie foto ).
Ook filmpje gekeken om de sls aansluiting te verwijderen,dus ook gedaan.

Dus alles weer in elkaar gezet alleen start ik de scooter gebeurt er niks draait wel rond maar zonder dat hij wil aanslaan, de bougie vonkt, benzine komt ook uit de slang, kleppen gesteld 00,5 in 0,10 uit.

Nou is mijn vraag moet de vacuüm slang van de benzinetank nou op het spruitstuk? Wat ik nou heb afgesloten met stukje slang met t rips.

Heb hem nou op de cabrateur zitten, maar is dat wel op de goede plaats of ..... Ik heb geen enkel idee meer waar ik moet zoeken waarom die niet aanslaat.

Zie foto,s

Alvast bedankt
 

Attachments

  • IMG20220730183523.jpg
    IMG20220730183523.jpg
    175.1 KB · Views: 20
  • IMG20220730183533.jpg
    IMG20220730183533.jpg
    184.6 KB · Views: 14
  • IMG20220730183538.jpg
    IMG20220730183538.jpg
    220.2 KB · Views: 13
  • IMG20220730183549.jpg
    IMG20220730183549.jpg
    180.9 KB · Views: 13
  • IMG20220730190226.jpg
    IMG20220730190226.jpg
    534.1 KB · Views: 14
  • IMG20220730183652.jpg
    IMG20220730183652.jpg
    165.8 KB · Views: 14
  • IMG20220730183638.jpg
    IMG20220730183638.jpg
    204.4 KB · Views: 12
  • IMG20220730183628.jpg
    IMG20220730183628.jpg
    237.4 KB · Views: 12
  • IMG20220730183619.jpg
    IMG20220730183619.jpg
    206.2 KB · Views: 12
  • IMG20220730183554.jpg
    IMG20220730183554.jpg
    174.6 KB · Views: 11
  • IMG20220730183525.jpg
    IMG20220730183525.jpg
    171.4 KB · Views: 15
Advertisement - register to remove this

Brute-Force

Black Bullet.
Vacuumslang voor de benzine toevoer , moet aangesloten worden op ge spruitstuk , die je nu heb afgeknepen met een Ty Rap.
andere slangen zijn van je carter ontluchtling die je verwjderd heb.
 

funcard66

New Member
De slang op het spruitstuk gezet zonder succes.
De luchtfilter kap er nog af gehad en cabrateur reiniger
ingespoten en ook geen enkele reactie knal of klap van de motor.

Zal het zo even niet meer weten
 

Brute-Force

Black Bullet.
Dat stukje slang wat op je spruitstuk zit , afgeblind met Tyrap , zat daar eerst een slang op van de SLS ?
zo ja ... stop eens een boutje in dat stukje slang , grote kans dat die Tyrap niet afknelt , en dat de Scooter valse lucht trekt.
 

funcard66

New Member
Klopt,zat eerst de slang van de sls op.
Zal even een boutje proberen erin te doen.

Bedankt alvast
Post automatically merged:

Oh nee,die vacuüm slang van de benzinetank die heb ik nou verbonden met het spruitstuk.

Dus die is niet meer afgesloten.
 
Last edited:

Brute-Force

Black Bullet.
die vacuüm slang van de benzinetank , zat die eerst op Carburateur ?
zo ja ... is die aansluiting nu open ?
zo ja ... dan trek je valse lucht via die aansluiting.
1 van de 2 moet je echt goed afblinden.
 

funcard66

New Member
Nee,die vacuüm slang van de benzinetank zat op een aftakking zie foto met geel aangegeven.
Andere aansluiting ging naar het spruitstuk.
 

Attachments

  • IMG20220730190226~2.jpg
    IMG20220730190226~2.jpg
    535.8 KB · Views: 19

eurokit

Broem Broem Pff Pff
kleppen gesteld 00,5 in 0,10 uit.

* Persoonlijk zou ik voor 0,06 / 0.08 gaan.. 0.05 zit amper speling op en staat dan gewoon te strak..

Nou is mijn vraag moet de vacuüm slang van de benzinetank nou op het spruitstuk? Wat ik nou heb afgesloten met stukje slang met t rips.

Ja vacuum moet op het spruitstuk, anders komt er geen nieuwe benzine in de carburateur en start die niet meer.
 

funcard66

New Member
Alles geprobeerd,maar nog steeds geen lopende scooter.
Nog de compressie gemeten maar die is volgens mij een stuk te laag.
Heb geen idee meer waar ik het moet zoeken.

Zie foto van compressie.

Iemand nog een idee,of iemand uit Zwolle die mischien even wat tijd heeft om te komen kijken.
Post automatically merged:

Hij loopt nou even stationair onrustig en valt daarna weer uit?

Iemand nog ideeën.

Ben er een beetje klaar mee
Post automatically merged:

Hij loopt nou even stationair onrustig en valt daarna weer uit?

Iemand nog ideeën.

Ben er een beetje klaar mee
 

Attachments

  • IMG20220807132042.jpg
    IMG20220807132042.jpg
    307.3 KB · Views: 11
Last edited:

trabiarie

Well-Known Member
Compressie zit rond 11bar is genoeg , als je start en je haalt de benzineslang van de carburateur , die van je tank afkomt , en hangt deze in een potje , loopt er dan benzine uit deze slang ?
 

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Compressie ratio van 11:1 is zelfs exact de specificatie van het motorblok.
Daar ligt het dus niet aan...

De aansluiting op het spruitstuk moet zonder het t-stuk geplaatst worden, het liefst 1 lange slang naar de vacuümaansluiting van de brandstofkraan. Deze mag dus niet afgeknepen worden aangezien deze het membraan van de brandstofkraan bedient.
Maar er loopt ook een slang (vanaf het T-stuk) naar de carburateur, is die ook komen te vervallen?

En zoals het er nu uitziet is de aanvoer van brandstof niet constant terwijl er voldoende onderdruk opgebouwd word.
Is het gedeelte van de carterontluchting nog aangesloten/werkend?

En ja, je kunt het Air injectie gedeelte wel verwijderen maar dan moet je het geheel weer goed aansluiten naar een normale setting zonder katalysator in de uitlaat. En daar gaat het wel is mis...

Een aantal punten zijn belangrijk binnen dit systeem, aangegeven met rood en blauw..

kymco 1.png

Kymco 2.png


Kymco 3.png


Kymco 4.png

Kymco 5.png
 
Last edited:

funcard66

New Member
Maar er loopt ook een slang (vanaf het T-stuk) naar de carburateur, is die ook komen te vervallen?

Ja die is komen te vervallen loopt nou een slang rechtstreeks van de tank naar het spruitstuk.

Is het gedeelte van de carterontluchting nog aangesloten/werkend?

Nee, dat gedeelte is verwijderd en niet meer werkend.
Deze cilinder is aangesloten ( zie foto )

En ja, je kunt het Air injectie gedeelte wel verwijderen maar dan moet je het geheel weer goed aansluiten naar een normale setting zonder katalysator in de uitlaat. En daar gaat het wel is mis...

Bedoel je dat er wat verwijderd moet worden in de uitlaat?

Alvast bedankt voor de uitgebreide informatie.
 

Attachments

  • Screenshot_2022-08-08-13-08-08-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    Screenshot_2022-08-08-13-08-08-99_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
    95.2 KB · Views: 2

Floris van bommelstijn

Boris the blade
Het SLS gedeelte en de carterontluchting zijn 2 verschillende dingen met ook een andere aansluiting op de cilinderkop!
Het SLS is puur bedoeld om de katalysator in de originele uitlaat eerder op te warmen waardoor de meeste schadelijke stoffen flink verdund of verbrand worden. De slang die vanaf het t-stuk naar de carburateur loopt is Kymco's nieuwe versie van een zgn. acceleratiepomp.
Carterontluchting is bedoeld om overdruk uit het blok te laten en de lucht + olie & vocht wat daar mee meekomt af te voeren naar het luchtfilter.
Bij de S echter lopen deze beide aansluitingen via het luchtmembraan kastje wat je hebt verwijdert.

Zoals ik het nu zie, is dat er 2 belangrijke dingen zijn die nu niet aangesloten zitten, of zelfs/wellicht ontbreken!
En dat is de antiplof acceleratie pomp/membraan aansluiting, en de carterontluchting?
En zit ook de slang die vanaf het luchtfilter terug naar de carburateur loopt nog aangesloten?

Uit de (originele) uitlaat zelf hoef je niks te verwijderen uiteraard. Of je moet het uit elkaar willen halen/slijpen om de katalysator er uit te kunnen halen. En ik begreep dat je een andere cilinder plus cilinderkop er op gezet hebt?
Hieronder een originele cilinderkop waar ik wat rode pijlen bij gezet hebt, als ze geen van allen meer aangesloten zitten is er een serieus probleem!

7002429.jpg

En ik heb dit wel vaker geschreven/aangegeven op het forum, maar ik blijf erbij dat je niet zomaar ongestraft alles kan verwijderen en er dan van uitgaan dat het wel gaat werken vanwege vage filmpjes en of beschrijvingen wat men tegengekomen is op het www!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this
Top