Meer toeren als je prop verwijderd?

Ik heb een runner 2011 50cc(carberateur) hij maakte overtoeren op de top (11000) na aanschaf sito plus dus probeerde zwaardere rollen, de scooter trok steeds slechter maar de toeren waren nog steeds 11000 op de top. Dus toen hadden we de vario ring eruit gehaald en de rollen erin die er in zaten 6,5 gram en toen maakte hij 8800 toeren en gaat nu 78 op teller. Nu is mijn vraag, is er een kans dat de scooter weer overtoeren maakt als ik de prop uit de uitlaat haal? En hoeveel harder zal hij lopen?

alvast bedankt en een prettige jaarwisseling
 
Advertisement - register to remove this

Youriz,

als je de prop uit je uitlaat verwijdert zal de motor meer doorlaat hebben voor het brandstof mengsel.
MAW de vulling van de cilinder wordt groter, hierdoor is de "knal" in je cilinder groter en daardoor het ontwikkelde vermogen ook groter.
Als de weerstand van de overbrenging tussen de krukas en je achterwiel hetzelfde blijft, lees met dezelfde instelling van rolletjes, drukveer en trekveren zal door het grotere vermogen het toerental ook toenemen.

Wat dit gaat uitmaken in je snelheid weet ik niet.

Bedenk wel een te hoog toerental zal ook nadelige effecten hebben op het ontwikkelde koppel van de motor.
Probeer dus middels de instelling van je rolletjes, drukveer en trekveren binnen de powerband van je cilinder te blijven.
 
Ik denk dat dit je probleem is:

Als je een ring in de vario had zitten en maakt 11.000 rpm. Dan denk ik dat de doorlaat van de uitlaat prop te groot is..

De uitlaatprop hoort het uitlaat gas te remmen en daardoor zakt je motor in vermogen.. En dan zal ook de overtoeren weg moeten zijn.. Tenzij je dan met een zwaar versleten vario rijd en half poelie en een riem die onder de minimale waarde is..
 
Ik denk dat dit je probleem is:

Als je een ring in de vario had zitten en maakt 11.000 rpm. Dan denk ik dat de doorlaat van de uitlaat prop te groot is..

De uitlaatprop hoort het uitlaat gas te remmen en daardoor zakt je motor in vermogen.. En dan zal ook de overtoeren weg moeten zijn.. Tenzij je dan met een zwaar versleten vario rijd en half poelie en een riem die onder de minimale waarde is..
Aan de vario enzo mankeert niks, de uitlaat is nog geen 1000km oud dus. Wat zou u doen?
 
Back
Top