Varioring verwijderd doet niks

Hier de pin bezetting van je cdi , de kabel die op pin 3 zit volgen , gaat waarschijnlijk naar de vario deksel, onderweg zit er ergens een connector , deze loshalen. Je kan er dan ook een verborgen schakelaar tussen zetten en zo begrenst of on begrenst rijden
ik kan moeilijk bij de connector, is het ook goed als ik de draad gewoon doorknip
 
Heb je tussen de cdi en je variodeksel die connector zitten ? Is meestal een ronde met een mannetje vrouwtje ,Je kan hem ook doorknippen is hetzelfde , alleen zou ik beide einde aan een schakelaartje maken. En deze ergens verdekt opstellen. Bij mij zat die connector ook onder de carburateur verstopt , ik heb hem toen uit elkaar getrokken en beter bereikbaar gelegd .
 
Heb je tussen de cdi en je variodeksel die connector zitten ? Is meestal een ronde met een mannetje vrouwtje ,Je kan hem ook doorknippen is hetzelfde , alleen zou ik beide einde aan een schakelaartje maken. En deze ergens verdekt opstellen. Bij mij zat die connector ook onder de carburateur verstopt , ik heb hem toen uit elkaar getrokken en beter bereikbaar gelegd .
ok top, als ik hem doorknip en gewoon zo laat, is dat veilig? en werkt mijn snelheidsmeter dan nog
 
Ja hoor die zit op je achterwiel met een kabel . Ik zou de einde van de draden wel even isoleren , de draad vanaf je variokap daar staat spanning op als je koppeling draait dit komt van de pick up daar. Zo meet hij de omwentelingen van je koppeling en daarmee je snelheid.
 
Last edited:
Ja hoor die zit op je voorwiel met een kabel . Ik zou de einde van de draden wel even isoleren , de draad vanaf je variokap daar staat spanning op als je koppeling draait dit komt van de pick up daar. Zo meet hij de omwentelingen van je koppeling en daarmee je snelheid.
dus de draad afknippen bij mijn voorwiel en niet bij de cdi naast de batterij?
 
Nee !! , je moet de draad die op nr 3 zit op de cdi door knippen , je teller werkt met een dikke tellerkabel die op de gever op je voorwiel zit. Je km teller heeft in deze niets met je snelheid te maken die je cdi meet , dat komt van je koppeling bij je achterwiel.
Je kan misschien ook de connector met 4 aansluitingen van je cdi losmaken en daar de draad (aansl nr 3 ) met het mannetje uithalen , zit er meestal met een klein weerhaakje in vast , kun je met een klein schroevendraaiertje terug buigen , dan kun je zo de draad eruit halen , en de stekker weer terug plaatsen.
Post automatically merged:

Sorry voor de verwarring , mijn schuld ik zie dat ik in een vorig bericht per ongeluk voorwiel heb getypt , dat heb ik inmiddels veranderd .
 
Nee !! , je moet de draad die op nr 3 zit op de cdi door knippen , je teller werkt met een dikke tellerkabel die op de gever op je voorwiel zit. Je km teller heeft in deze niets met je snelheid te maken die je cdi meet , dat komt van je koppeling bij je achterwiel.
Je kan misschien ook de connector met 4 aansluitingen van je cdi losmaken en daar de draad (aansl nr 3 ) met het mannetje uithalen , zit er meestal met een klein weerhaakje in vast , kun je met een klein schroevendraaiertje terug buigen , dan kun je zo de draad eruit halen , en de stekker weer terug plaatsen.
Post automatically merged:

Sorry voor de verwarring , mijn schuld ik zie dat ik in een vorig bericht per ongeluk voorwiel heb getypt , dat heb ik inmiddels veranderd .
geen probleem. ik heb de derde kabel, de snelheidsmeter, losgeknipt en geisoleerd, maar mijn brommer rijdt helemaal niets sneller. hoe komt dit?
 
Je zou ook nog kunnen controleren of je v snaar helemaal bovenin komt op je poelie , d.m.v een streepje op de poelie helft.
Anders zou de cdi hem toch op het motor toerental begrenzen welke hij meet aan het aantal vonken , kun je een ander van iemand lenen om te proberen ?
 
Je zou ook nog kunnen controleren of je v snaar helemaal bovenin komt op je poelie , d.m.v een streepje op de poelie helft.
Anders zou de cdi hem toch op het motor toerental begrenzen welke hij meet aan het aantal vonken , kun je een ander van iemand lenen om te proberen ?
wat lenen, een cdi?
 
Ja om te proberen of dat enig verschil maakt , maar als de snaar niet helemaal bovenin komt heb je ook snelheids verlies.
En die 54 km is dat op de teller of gps gemeten ? Zonder begrenzing loopt mijn gy6 , 65 op de teller. En begrensd 54 ongeveer , dit is 47km met gps gemeten.
 
Ja om te proberen of dat enig verschil maakt , maar als de snaar niet helemaal bovenin komt heb je ook snelheids verlies.
En die 54 km is dat op de teller of gps gemeten ? Zonder begrenzing loopt mijn gy6 , 65 op de teller. En begrensd 54 ongeveer , dit is 47km met gps gemeten.
op de teller loopt hij 54. waar zou ik die snaar kunnen vinden?
 
Van de vario naar je koppeling , waar je die ring tussen uit gehaald hebt. Snaar moet tot boven in de poelie komen dan heb je de hoogste overbrenging. Als je dan met een viltstift een streep op je poelie zet op het loopvlak , en je gaat volgas een stukje rijden , dan kun je zien tot hoe hoog het streepje weg is .
 
Van de vario naar je koppeling , waar je die ring tussen uit gehaald hebt. Snaar moet tot boven in de poelie komen dan heb je de hoogste overbrenging. Als je dan met een viltstift een streep op je poelie zet op het loopvlak , en je gaat volgas een stukje rijden , dan kun je zien tot hoe hoog het streepje weg is .
top thanks, ik ga eens checken!
Post automatically merged:

Van de vario naar je koppeling , waar je die ring tussen uit gehaald hebt. Snaar moet tot boven in de poelie komen dan heb je de hoogste overbrenging. Als je dan met een viltstift een streep op je poelie zet op het loopvlak , en je gaat volgas een stukje rijden , dan kun je zien tot hoe hoog het streepje weg is .
als ik een onbegrensde cdi zou kopen, is het dan nog mogelijk om de snelheidsmeter kabel erin te plaatsen? of mag die gewoon los blijven, hoeft die niet per se in de onbegrensde cdi te zitten
 

Attachments

  • 1F47A6C8-DC5E-4187-82C0-4E6A4A512131.jpeg
    1F47A6C8-DC5E-4187-82C0-4E6A4A512131.jpeg
    174.5 KB · Views: 7
Last edited:
Vaak bij die 4takts kan je een kabeltje loshalen vanaf de cdi om te ontgrenzen. Als 1 vd 6 een stekkertje heeft richting de vario kant is die t
Post automatically merged:


Vaak zijn de 4takts begrensd op cdi. Als er een 6e kabeltje (vaak met stekkertje) richting de vario kant loopt kan je deze loshalen.
ja dit heb ik gedaan, de snelheidsmeter, maar er verandert niks
 
Als ik het zo zie is de draad die je hebt losgemaakt van je cdi een groene , dit zou betekenen dat het een massa aansluiting is , dan is hij waarschijnlijk niet begrenst op de koppeling . Had je gekeken of er een draad uit je vario deksel komt , en er eventueel een pick up op je koppeling zit ( de achterste waar je v snaar op zit ) daar zou dan een nokje op moeten zitten die langs een sensor draait. Zo niet zou het wel eens een begrensde cdi kunnen zij op 45 km . zou eerst even achter het deksel kijken , 1 om te kijken of daar een sensor zit met een draad , 2 of de v snaar hoog genoeg komt.
 
Als ik het zo zie is de draad die je hebt losgemaakt van je cdi een groene , dit zou betekenen dat het een massa aansluiting is , dan is hij waarschijnlijk niet begrenst op de koppeling . Had je gekeken of er een draad uit je vario deksel komt , en er eventueel een pick up op je koppeling zit ( de achterste waar je v snaar op zit ) daar zou dan een nokje op moeten zitten die langs een sensor draait. Zo niet zou het wel eens een begrensde cdi kunnen zij op 45 km . zou eerst even achter het deksel kijken , 1 om te kijken of daar een sensor zit met een draad , 2 of de v snaar hoog genoeg komt.
bedankt, maar ik ga gewoon een onbegrensde cdi kopen en de mijne vervangen, ik weet te weinig af van brommers om tussen alles te gaan checken
 
Back
Top