Sito Plus: 0571 Vs 0587

Beunhaasbaas

Active Member
Hallo allemaal,

Kan iemand mij wat opheldering geven betreffend twee modellen van Sito.

We kennen denk ik allemaal wel de sito 587 uitlaat, prima ding!
Maar heeft iemand ervaring met de sito 0571? (recht model).


Klopt het dat deze ontgrenst nog net een beetje sneller is als de 587?
Is deze luider of vergelijkbaar met de 587?

Verder hoe is de pasvorm?
Hij gaat er zo te zien maar op één manier op, anders als de te verstellen aansluiting van de 587.

Bedoeld voor een 2004 yamaha aerox, laagtoerige 70cc.

Alvast bedankt.
Mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Volgensmij is de 587, die ook als 716 wordt verkocht sneller dan de lange variant die jij nu noemt. De 587 heeft sowieso een dikkere bocht.

De 571 vind ik niet hoog genoeg, hij ligt teveel. Dat maakt het niet zo mooi.

Ik rijd met een std 50 gietijzer en sito 587 95kmh auto teller.
 
Enigste om zeker te weten is om er een uit te proberen.. We kunnen allemaal suggesties en aannames gaan doen, maar dan weet je werkelijk nog niet veel.

Weet wel dat die 0571 niet een hele slechte uitlaat is.. Vroeger werd die best wel veel verkocht.

Dikte van de bocht zegt niet alles.

De bocht moet wel een minimale doorgang hebben zodat het geen snor uitlaat word.
Het kan ook juist zo zijn dat door de dunnere bocht de gassen er sneller door gaan. * zie het als de venturi werking van een kleine carburateur.
 
Dank voor jullie reacties, heeft iemand misschien wat foto's van de 0571 onder een aerox?
Zoals Tim aangeeft kan het zijn dat deze wat lager uitkomt, ben ook benieuwd naar hoever het pijpje (demper) uitsteekt.

Alvast Bedankt.

Mvg,
 
Zelfde hoogte als deze:

Dank ik vind het qua "liggen" van de uitlaat wel meevallen.
Demper steekt iets uit zou ik mee kunnen leven, echter gaat de standaard look wel een beetje verloren tegenover de 587.
Dus dan blijft prestaties over.

Ik had zelf een beetje een probleem met de flens die op de inlaat van de 587 zat.
Deze paste niet in mijn cilinder en was daarom bijna onmogelijk goed aansluitbaar op de cilinder, lekkage van uitlaatgassen bij de cilinder tot gevolg.
Maar ik had een topic hier gelezen waarin men zegt deze weg te frezen om het fatsoenlijk aansluitbaar te maken.
De 0157 komt zonder flens op de inlaatpoort van de uitlaat voor zover ik de foto's mag geloven.
Vandaar een beetje mijn vraag.
Dus tenzij iemand mij kan overtuigen dat qua prestaties de 0157 beter is; ga ik waarschijnlijk terug naar de 587.
Snij de flens weg en dan hoop ik er toch ff iets meer uit halen als met m'n huidige yasuni eco.
 
Mijn ervaring op Minarelli is dat het lange model iets sneller is maar ook wat meer geluid geeft dan de korte uitvoering.
Beide goed presterende uitlaten, al zou ik voor de korte uitvoering gaan die stiller is en minder opvallend, en toch nog goede prestaties levert.
De Sito kort model is overigens ideaal voor laagtoerige 70cc cilinders om redelijk onopvallend met een laagtoerige 70cc rond te rijden.
Het lange sito model was gemaakt als vervanging voor de originele uitlaat van de Aprillia SR Www destijds, en nog steeds.
Uiteraard werken ze op elke Minarelli setup even goed.

Edit: Over de pakkingen die beide uitlaten gebruiken, deze zijn ronde pakkingen dus niet de vlakke pakkingen .
Als de flens vlak geschuurd is zou het denk ik beter zijn om vlakke pakkingen te gebruiken dan de ronde aangezien deze bij aandraaien wel eens de flens aansluiting willen verbuigen.
Voor de rest zijn het beide goede uitlaten .
 
Last edited:
Mijn ervaring op Minarelli is dat het lange model iets sneller is maar ook wat meer geluid geeft dan de korte uitvoering.
Beide goed presterende uitlaten, al zou ik voor de korte uitvoering gaan die stiller is en minder opvallend, en toch nog goede prestaties levert.
De Sito kort model is overigens ideaal voor laagtoerige 70cc cilinders om redelijk onopvallend met een laagtoerige 70cc rond te rijden.
Het lange sito model was gemaakt als vervanging voor de originele uitlaat van de Aprillia SR Www destijds, en nog steeds.
Uiteraard werken ze op elke Minarelli setup even goed.

Edit: Over de pakkingen die beide uitlaten gebruiken, deze zijn ronde pakkingen dus niet de vlakke pakkingen .
Als de flens vlak geschuurd is zou het denk ik beter zijn om vlakke pakkingen te gebruiken dan de ronde aangezien deze bij aandraaien wel eens de flens aansluiting willen verbuigen.
Voor de rest zijn het beide goede uitlaten .
Dank voor het delen van je ervaring, je bevestigt precies wat ik gehoord heb om mij heen ook.
Ik wil graag een beetje onopvallend blijven dus we gaan voor de korte.

Wat betreft de pakkingen; ik heb zowel de vlakke als de ronde geprobeerd zelfs dubbel, toen die flens erop zat.
Maar ik kreeg het niet 100% zonder lekkage van uitlaatgassen bij de cilinder.
Zonder die aansluitingen te verbuigen het zat me gewoon gewoon niet lekker.
En ik snapte het al niet want ik zie bijna iedereen met die uitlaten.
Waarom ik er toen niet aan dacht die flens gewoon weg te frezen weet ik ook niet.
Zonder flens ga ik inderdaad voor de vlakke pakkingen.
Dank voor het delen van jullie ervaringen.

mvg
 
Dank voor het delen van je ervaring, je bevestigt precies wat ik gehoord heb om mij heen ook.
Ik wil graag een beetje onopvallend blijven dus we gaan voor de korte.

Wat betreft de pakkingen; ik heb zowel de vlakke als de ronde geprobeerd zelfs dubbel, toen die flens erop zat.
Maar ik kreeg het niet 100% zonder lekkage van uitlaatgassen bij de cilinder.
Zonder die aansluitingen te verbuigen het zat me gewoon gewoon niet lekker.
En ik snapte het al niet want ik zie bijna iedereen met die uitlaten.
Waarom ik er toen niet aan dacht die flens gewoon weg te frezen weet ik ook niet.
Zonder flens ga ik inderdaad voor de vlakke pakkingen.
Dank voor het delen van jullie ervaringen.

mvg
Ik ken het probleem wel met de aansluiting van de flens, dit is helaas van een niet zo sterk ijzer gemaakt .
Als ze nieuw zijn valt het nog wel mee als je de ronde aluminium pakking gebruikt en het niet te strak aan draait ,
wat al zeer snel kan gebeuren.
Maar de flens aansluiting kan wel makkelijk mee buigen als je het iets te strak aan draait.
Zelf buig ik de flensaansluiting weer zo goed mogelijk recht en vijl het tot het weer vlak is, maar na een paar keer word het gewoon te dun.
Het klinkt erger dan het is, maar als je goed op let dat je het niet te strak aan draait kan het lang goed gaan met een ronde alluminium pakking.
 
Ik ken het probleem wel met de aansluiting van de flens, dit is helaas van een niet zo sterk ijzer gemaakt .
Als ze nieuw zijn valt het nog wel mee als je de ronde aluminium pakking gebruikt en het niet te strak aan draait ,
wat al zeer snel kan gebeuren.
Maar de flens aansluiting kan wel makkelijk mee buigen als je het iets te strak aan draait.
Zelf buig ik de flensaansluiting weer zo goed mogelijk recht en vijl het tot het weer vlak is, maar na een paar keer word het gewoon te dun.
Het klinkt erger dan het is, maar als je goed op let dat je het niet te strak aan draait kan het lang goed gaan met een ronde alluminium pakking.
Tim ark heeft nog een in nieuwstaat verkerende 587 (korte variant) liggen waarvan de flens al is weg gefreesd.
Ik mag deze overnemen voor een mooi prijsje, die gaat eronder met een vlakke pakking.
Ik verwacht daarmee geen bijzonderheden meer.
Ik kom er nog even op terug.

mvg,
 
Back
Top