Sinds kort gek geluid uit mijn scooter

PieterBTCriva

New Member
Goedemiddag,

Sinds kort maakt mijn scooter een gek geluid (zie video)
Hij rijdt voor de rest even goed als altijd.
Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Het gaat om een BTC riva 4t uit 2013 met 12000km op de teller.

Alvast bedankt!
 

Attachments

  • ScooterGeluid.zip
    2.1 MB · Views: 17
Advertisement - register to remove this

Op je vliegwiel zit een schoepenwiel, waarschijnlijk raakt dit die zwarte koelkap op het laatste van je videootje.
 
Op je vliegwiel zit een schoepenwiel, waarschijnlijk raakt dit die zwarte koelkap op het laatste van je videootje.
Hmm net gecheckt en dat vliegwiel raakt helaas niks aan, ook al heb ik de koelkap losgemaakt.
Klinkt alsof het misschien van binnen de motor komt?
 

Attachments

  • Video2.zip
    1.7 MB · Views: 5
Ik vind wel dat het schoepenwiel wel flink op en neer gaat, of dit zit niet goed gemonteerd/gecentreerd of de krukas heeft speling .
Voel eens aan het vliegwiel of dit naar boven/onder en links/rechts geen speling heeft en of het stripje op het vliegwiel de pickupspoel niet raakt.
 
Ik vind wel dat het schoepenwiel wel flink op en neer gaat, of dit zit niet goed gemonteerd/gecentreerd of de krukas heeft speling .
Voel eens aan het vliegwiel of dit naar boven/onder en links/rechts geen speling heeft en of het stripje op het vliegwiel de pickupspoel niet raakt.
Ik heb even gekeken en de pickupspoel wordt iig niet geraakt. Ook zit er 0 speling in het vliegwiel.
Ook met 2 handen geprobeerd en gaat in alle kanten nergens heen.
Post automatically merged:

Krukaslager overleden
Aha, dan ga ik die maar eens vervangen :(
Bedankt voor jullie hulp!
 

Attachments

  • Video3.zip
    3.6 MB · Views: 8
Last edited:
Na een tijdje rijden had de scooter opeens geen power meer en sloeg telkens na paar seconde uit met veel gehaper.

Nou heb ik hem helemaal uit elkaar gehaald en kwam uiteindelijk bij mijn krukas aan waar de krukas drijfstang niet meer makkelijk ronddraaide en het geluid veroorzaakte, deze ga ik dus vervangen.

Nu zie ik dat mijn zuiger en kleppen helemaal zwart zijn. Is dit een probleem?

Ook zie ik allemaal metaalprut op de bodem van het motorblok, alle lagers zijn nog heel, is dit normaal?

Voor de rest nog tips als ik alles weer in elkaar ga zetten?
Alvast bedankt!
 

Attachments

  • Fotos.zip
    1.7 MB · Views: 1
Back
Top