Scooter heeft plotseling (groot) probleem sinds kort (?)

Status
Not open for further replies.

Arian

Ludix
Beste leden,

Ik heb mijn scooter geresiveerd. De kabelboom heb ik wel een beetje met moeite aangesloten maar uiteindelijk werkt het.
Ik heb mijn cilinder moeten vervangen naar een 50cc mezoly peugeot horizontaal cilinder. Dat ging naar mijn mening prima, zuigerveren ook goed gemonteerd met olie aan de zuiger en de cilinder in het begin.

Paar keer mee gereden en deed het prima, ik heb hem niet opgevoerd maar juist een beetje omlaag gebracht.
Vandaag in de ochtend mee naar school gereden, ging prima, naar huis en ergens even stil gestaan uit en dan weer aan. Toen begon die al een beetje raar te doen (zie video's voor voorbeeld).

Ik heb werkelijk waar geen idee wat het zou kunnen zijn. Ik zie op internet staan over wellicht een warmloper? Vastloper?
In de avond weer getest en toen deed hij het weer prima, maar na even stil staan, even uit en dan weer aan precies hetzelfde als vanochtend...(zie video)
Ik kan hem daarna wel weer starten en echt maar 10kmh gaan, wanneer ik gas erbij geef dan stopt die ineens. Zou het de olie pomp kunnen zijn? Wellicht kortsluiting gehad.
Zal ik dan even checken en de cilinder openen? Kijken voor krassen of olie.

Scooter : Voor het compleet reviseren reed hij 70kmh met de setup hieronder beschreven. Nu rijd de scooter ~45kmh.
  • Meerendeels standaard scooter
  • Sito plus uitlaat
  • 6.5gr rollen
  • standaard koppeling
  • polini v-snaar
  • 12.5mm carburateur
  • 84 sproeier (rijd nu 45kmh) voorheen was het sproeier 98 (70kmh)
  • ARTEK luchtfilterbox
  • 50cc Mezoly (1 week geleden ingeplaats)
  • Bougie hittegraad 7



Alvast bedankt voor jullie hulp ;).
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

image.jpg
Conclusie: geen olie in het slangetje, komt ook geen olie uit de oliepomp… Kan ik de oliepomp nog repareren oid? Ik hoop dat dit niet te veel schade heeft aangebracht
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top