This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen schroothoop #36

Status
Not open for further replies.
omg 8P

Mijn auto moest op keuring in Belgie, (nieuwe auto gekocht in NL, en moest op keuring voor op belgisch kenteken te komen.

Moest de auto op een trilplaat, werd die afgekeurd omdat die begon te stuiteren...(bekend probleem schijnbaar met lichte auto's+stugge vering).

Fiat Belgie opgebeld... Oplossing:
Achterbanden 1 atmosfere.
2 zakken cement in de bak + volle tank.

Nu is die gelukkig door de keuring gekomen, over 4 jaar weer hetzelfde feest +pippi+


Belgie +ralf+
 
keuring? Je woont in de EU hoor?

Ik dacht in eerste instantie dat het ook niet hoefde... schijnbaar wel dus

en ja... EU is gewoon triest, elk land verschilt in zoveel opzichten van elkaar dat het woord ''eenheid'' ver te zoeken is. (maar daar is dit topic niet voor bestemd )
 

Is idd bekend probleem hoor, en idd dat is de meest doordeweekse oplossing, maar op de keuring doen ze er niet zo moeilijk over omdat ze het dan meestal wel merken dat het bij sommige auto's anders gaat.
 
Moest de auto op een trilplaat, werd die afgekeurd omdat die begon te stuiteren...(bekend probleem schijnbaar met lichte auto's+stugge vering).

Wordt die trilplaat ook afgesteld op gewicht ofzo? Mijn auto weegt maar 800 kilo, dus die zal er wel helemaal afstuiteren?
 
Ik heb zaterdag mijn eerste auto aangeschaft.

Volkswagen Bora '99
1.6 16V Highline
116.000 op de klok

Voorzien van:

Alarm klasse 2
Elektrische bedienbare ramen voor + achter
Elektrische bedienbare spiegels
Airco
2 nieuwe voorbanden
nieuwe distributieriem
2 nieuwe remschijven
2 nieuwe koplampen
Pioneer radio/cd/mp3 speler

Foto's van de advertentie van de Dealer:






Ik krijg hem over ongeveer 2 wkn
 

Hele mooie auto, lekkere opties ook .

Je hebt alleen een 8v, de 16v is pas vanaf modeljaar 2001 geleverd op de bora. Waarschijnlijk heb je daardoor dus ook een befaamde versnellingsbak met als eerste 2 letters DU, als deze nog niet gereviseerd is kan dat op korte termijn een bakrevisie betekenen. Kosten á 1000euro, check dit nog wel even en overleg met de dealer als dit nog niet gebeurd is wat dan de gevolgen zijn bij eventuele schade.
 
Ik heb nog 6 maanden bovag garantie, en kan het ook even laten controleren bij de plaatselijke VW dealer, en dan kon ik de factuur opsturen naar hen. En je hebt idd. gelijk het is geen 16V maargoed maakt ook niet zo veel uit op dit moment. Ik ga even achter die versnellingsbak aan hoe dat zit.

En de bekleding blijft wel schoon, hij wordt op dit moment gereinigd en ook rondom ingelakt (professioneel). Maargoed als je een kantoorbaantje hebt maak ik me niet zo druk dat daardoor me bekleding vies zal worden :W
 
Last edited:
#$&^&^@ lijers zijn weer lekker bezig geweest hier, 6 auto's gemolt.

Werd vanochtend wakker, zat geen raam meer in de Golf 5 Gti van de buurman, interieur ook helemaal gesloopt.

Verderop in de straat hebben ze een ingebouwd navigatiesysteem compleet uit het dashboard gesloopt, niks heel gelaten. :X

Van een goedkoop radio'tje tot geheel navi systeem, ben blij dat ik mijn radio altijd mee naar binnen neem. :X
 
Ik zou er wel even serieus naar kijken want het schijnt (zoals Bjeff zegt) nog al drama te zijn. Vriend van me heeft het ook gehad, in zijn golf IV. (toen die van hem gereviseerd was, had hij 2x een 4 )

Jammer van de motor, is volgens mij al een vrij lang meelopend blok en niet echt snel. een 16v was mooier geweest, maar verder een mooie auto!
 
Status
Not open for further replies.