Hier verder:
Hoe kan ik het best checken of men wiellager stuk is of niet? Maakt nog al een raar geluid tijdens het rijden ...
opkrikken (wiel los van de grond)
Hand/paar vingers op de veer laten rusten
Wiel een slinger geven.
Voel je t lager in de veer ? Kapoet
Met flink harde rukken aan het stuur van links na rechts over de weg slingeren, als het een rechts wiellager is, als het wiellager meer belast word(buitenbocht) gaat het geluid harder worden/veranderen.
Verder kun je de auto opkrikken en een flinke draai aan het wiel geven, en luisteren. Soms kun je hem ook voelen als je je hand op de veerpoot of ankerplaat oid legt..
Haha wist t. Heerlijk cruisen met n 6cilinder
Kan ook zijn dat je banden "cuppen". Zoek maar eens op google. Heb het zelf ook en begint irritant te worden
Ik wilde hetzelfde gaan postten, maar je was me voor
Best irritante herrie inderdaad, heb het op het moment ook..
Zó, mn Explorer verkocht .. Word straks opgehaald. Ding was redelijk gaar 2 wiellagers verot, fusee kogels verot, koppakking lekt. Veel reservoirs gescheurd. Gaten in t dak van de roest:W etc etc..
Toch bijna t zelfde voor teruggevangen als dat ik er voor gegeven heb, en stuk goedkoper uit dan een huurauto 8)
Dat gaat wel dik staan denk ik -:-!
Zou zelf ook wel zon C willen met zulke velgen:W
Ik zou gewoon een setje VDO meters kopen. Heb zelf nu een meter van Equus (Conrad merk), doet t ook wel maar heb toch het idee dat de kwaliteit iets minder is.
Denk dat dat het wel gaat worden, zijn ook wel meters die goed in een wat oudere auto passen. Daarnaast zijn de goed te betalen.
Hebben die dingen alleen ook verlichting?
Ja hebben ze, je krijgt lampcondoompjes erbij in kleur, rood en groen. Aansluiten op je dimmer Installeren is simpel. Let wel op bij de keuze van je sensoren. Een olietemperatuursensor in je carterpan is kut, geeft te lage waardes. Makkelijkste is een peilstok met sensor. Je kunt ook nog een sandwichplaat monteren tussen oliefilter en steun. Daar kun je dan ook je oliedruksensor plaatsen.
Hehe, iets minder ? :X
Mn turbodrukmeter maakt een hels kabaal, de oliedrukmeter geeft iets aan, maar ik geloof dr geen zak en het lampje van het wijzertje knippert constant.
En de olietemperatuur heeft het een half jaar gedaan en toen had ie geen zin meer.
En nee, het ligt niet aan de bedrading.
Nette set Alleen wijken ze wat af van de originele C maten, namelijk:
225/40 ZR 18 (7.5Jx18 ET37) Front
255/35 ZR 18 (8.5Jx18 ET30) Rear
Heeft iemand hier al eens een trekhaak gemonteerd onder een verlengde mercedes sprinter bus? is dat een beetje zelf te doen?
Mercedes Sprinter uit 2005