Show je eigen auto topic #74

Status
Not open for further replies.

Henri

Well-Known Member
Hier verder:

Hoe kan ik het best checken of men wiellager stuk is of niet? Maakt nog al een raar geluid tijdens het rijden ...

opkrikken (wiel los van de grond)
Hand/paar vingers op de veer laten rusten
Wiel een slinger geven.

Voel je t lager in de veer ? Kapoet

Met flink harde rukken aan het stuur van links na rechts over de weg slingeren, als het een rechts wiellager is, als het wiellager meer belast word(buitenbocht) gaat het geluid harder worden/veranderen.

Verder kun je de auto opkrikken en een flinke draai aan het wiel geven, en luisteren. Soms kun je hem ook voelen als je je hand op de veerpoot of ankerplaat oid legt..

Haha wist t. Heerlijk cruisen met n 6cilinder

Kan ook zijn dat je banden "cuppen". Zoek maar eens op google. Heb het zelf ook en begint irritant te worden :p

Ik wilde hetzelfde gaan postten, maar je was me voor :p

Best irritante herrie inderdaad, heb het op het moment ook..

Zó, mn Explorer verkocht :p .. Word straks opgehaald. Ding was redelijk gaar :D 2 wiellagers verot, fusee kogels verot, koppakking lekt. Veel reservoirs gescheurd. Gaten in t dak van de roest:W etc etc..

Toch bijna t zelfde voor teruggevangen als dat ik er voor gegeven heb, en stuk goedkoper uit dan een huurauto 8)


Dat gaat wel dik staan denk ik -:-!

Zou zelf ook wel zon C willen met zulke velgen:W

Ik zou gewoon een setje VDO meters kopen. Heb zelf nu een meter van Equus (Conrad merk), doet t ook wel maar heb toch het idee dat de kwaliteit iets minder is.

Denk dat dat het wel gaat worden, zijn ook wel meters die goed in een wat oudere auto passen. Daarnaast zijn de goed te betalen.

Hebben die dingen alleen ook verlichting?

Ja hebben ze, je krijgt lampcondoompjes erbij in kleur, rood en groen. Aansluiten op je dimmer :) Installeren is simpel. Let wel op bij de keuze van je sensoren. Een olietemperatuursensor in je carterpan is kut, geeft te lage waardes. Makkelijkste is een peilstok met sensor. Je kunt ook nog een sandwichplaat monteren tussen oliefilter en steun. Daar kun je dan ook je oliedruksensor plaatsen.

Hehe, iets minder ? :X

Mn turbodrukmeter maakt een hels kabaal, de oliedrukmeter geeft iets aan, maar ik geloof dr geen zak en het lampje van het wijzertje knippert constant.
En de olietemperatuur heeft het een half jaar gedaan en toen had ie geen zin meer.

En nee, het ligt niet aan de bedrading.

Nette set:) Alleen wijken ze wat af van de originele C maten, namelijk:

225/40 ZR 18 (7.5Jx18 ET37) Front
255/35 ZR 18 (8.5Jx18 ET30) Rear

Heeft iemand hier al eens een trekhaak gemonteerd onder een verlengde mercedes sprinter bus? is dat een beetje zelf te doen?
Mercedes Sprinter uit 2005
 
Advertisement - register to remove this

1121098814_6_94g5.jpeg
 
Blijft een supernette E36 Siep! :W


Mijn vervoershoer ook maar weer eens.

fnst8h.jpg


Iemand misschien een idee voor een leuke schroefset? Lijkt me wel grappig om dat ding kneiterlaag te zetten. :#
Hoeft geen superkwaliteit te zijn, ga niet het circuit er mee op :)rolleyes:), maar wil ook niet dat er iets afbreekt in een bocht. :+
 
Last edited:
Weer een stapje verder! Spatborden klaar, voorruit gemonteerd, tank gespoten en nog 100 andere kleine dingen :p Hopen dat de auto nog flink zakt :#

Nieuwe uitlaat en kachelpotten besteld, hopelijk komen die vandaag binnen! Kan het achterpaneel er ook weer op.

opbouw01.jpg


opbouw02.jpg


opbouw03.jpg


opbouw04.jpg
 
Blijft een supernette E36 Siep! :W


Mijn vervoershoer ook maar weer eens.

fnst8h.jpg


Iemand misschien een idee voor een leuke schroefset? Lijkt me wel grappig om dat ding kneiterlaag te zetten. :#
Hoeft geen superkwaliteit te zijn, ga niet het circuit er mee op :)rolleyes:), maar wil ook niet dat er iets afbreekt in een bocht. :+

zelfde als een mk4 toch? dan heb ik wel wat voor je.
 
Net even gecontroleerd of de wiellager stuk is en als ik een draai aan het wiel geef hoor ik het duidelijk dat er iets niets klopt :). Is alleen links voor maar is het dan niet beter om ze allebij te vervangen?
 
Gister te horen gekregen dat me Volvo C30 op 8 april wordt geleverd. Jeuj!


Ziet er goed uit Jorne! Alleen die tank had ik zo niet gedaan.. :)
 
Net even gecontroleerd of de wiellager stuk is en als ik een draai aan het wiel geef hoor ik het duidelijk dat er iets niets klopt :). Is alleen links voor maar is het dan niet beter om ze allebij te vervangen?

200€ per stuk!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top