Show je eigen auto topic #31

Status
Not open for further replies.
Was xenon ook een af fabrieks optie voor een e36?

Nope. Dat bestond nog niet of was net een 3000 Gulden dure optie op de 7 serie.

Het knullige is ook dat de latere type koplampen géén projectorbol meer hadden (H1), maar een open parabool (H7). Dit gaf met halogeenlampjes véél meer licht.

Maar ja toen kwam xenon en dat wil je niet inbouwen in een open parabool. Ik heb in de kerstvakantie een leuke deal kunnen maken met iemand die geen xenon wilde maar wel H1 projector units had. Die geven met halogeen pitjes amper licht. Dus rechstreeks geruild. Dus zaterdag heb ik eindelijk weer fatsoenlijk licht.

Ook geen 8000K+ nonsens. Het is geen kermisfunctie. Dus gewoon origineel BMW 4300K en hoge lumens ipv pimpelpaars 12000K en geen licht. :*
 
M'n eene buurman is nu gepensioneerd en heeft z'n hele leven bij Philips gewerkt, die is dus gigantisch handig met elektronica.. M'n andere buurman sleutelt altijd zelf aan z'n autootje etc dus die is weer handig met techniek. Vandaar mijn keuze.. Maar ik zie het nog wel even. Heb momenteel niet echt zin om 550euro op te hoesten voor een alarm+inbouw :)

Ok dat wist ik natuurlijk niet. Als Frits Philips een beetje handig is met de soldeerbout en je kunt de officiele inbouwhandleiding voor jouw auto erbij krijgen dan is het wel te doen. Ik zou zelf dan gewoon een ongekeurd alarm erin bouwen, een GT of zo. Als het voor de verzekering toch niet uitmaakt. CV met afstandbediening zit er al op neem ik aan?
 
Fabrieks-af EWS2 alarm FTW :p

ews2key_03.jpg


Alleen minder toen ik €160 kon afrekenen @ stealer :X
 
Ook geen 8000K+ nonsens. Het is geen kermisfunctie. Dus gewoon origineel BMW 4300K en hoge lumens ipv pimpelpaars 12000K en geen licht. :*

Dat is ook de reden dat ik 6000K heb genomen. Ik wil wel kunnen zien dat het xenon is zonder een te aanwezige blauwe gloed. Het schijnt alleen met mijn Civic voor de APK moeilijk te worden.
 
Dan bouw je het ff terug? Waarom is het een probleem voor je Civic? Mijn Leon kreeg ook gewoon APK met 6000K xenon, ook nooit origineel geleverd @Leon...
 
Vanaf bouwjaar (!)1 januari 2006 moet een auto voorzien zijn van koplampsproeiers en automatische hoogteregeling van de lampen, indien hij van (al dan niet aftermarket) xenon is voorzien... Daarvoor maakt het geen zak uit, indien het lichtbeeld geen vreemde afwijkingen vertoont...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top