Show je eigen auto topic #29

Status
Not open for further replies.
Idd, zelfde met Shell V-power. betere verbranding is het echte idee erachter.

Vriend van me met gemod impreza tankt ook altijd V-power hier over de grens in duitsland, al is het wat goedkoper in duitsland staat vpower wel vaker richting 1,60.

Hij dokt dan net onder de 100 euries voor een volle tank +pippi+

Nederlandse V-power heeft octaan97 en op de pomp word dit aangeduid als octaan95. Bp-ultimate en de universele tankstations verkopen nog wel super ongelood met 98octaan. Dacht dat duitse V-power octaan 100 had (correct me i'f im wrong :)).

Mark, heb je wel eens 600km op een tank gehaald? Mijn max is 580km, elke dag pruttelen met een slakkengang :(.
 
Heb z'n voorgevoel dat er ergens een positie sensor stuk ligt oid...

..

Zou best kunnen. nokkenas-sensor/krukas sensor/gasklepsensor.

Aan de andere kant. Had 2 jaar terug zoiets bij maar van me. Ze Camaro sloeg ook niet aan. Kreeg ook benzine etc. Met van dat startvloeistof in de inlaat spuiten liep die, maar zodra dat verstook was sloeg die af.

Was het uiteindelijk de bezinepomp. Ook al zagen we bij de fuel rail gewoon benzine.
 
Dat raden ze ook aan bij gechipte wagens, euro 98 heeft een hoger octaan gehalte en dat was beter tegen detonatie geloof ik

Het hoger octaangehalte zorgt er gewoon voor dat de benzine beter ontbrand. Of je 95 of 98 moet tanken, hangt gewoon af van de voorontsteking van de auto.

Als ik 98 zou tanken, met een auto die met een voorontsteking staat voor 95, dan ontsteekt het lucht/benzine mengsel te vroeg. Waardoor er detonatie ontstaat. (mogelijk hoor je de motor dan pingelen) => mechanische schade.

Omgekeerd 95 tanken terwijl je ontsteking op 98 afgesteld staat, is de maximale druk in de cilinder veel lager omdat de zuiger reeds naar bdp gaat.
Door het feit dat de verbrandingsdruk veel lager is zal het motorkopel ook lager zijn.
Ook is hierbij een groter deel van de cilinder vrijgestelt aan de warmte, waardoor te motor te warm krijgt wat kan leiden tot een vastloper.
Of een deel van het mengsel is nog niet geheel ontbrand, waardoor deze in de uitlaat verder zou ontbranden (WARM)


Of je nu op 95 of 98 rijdt zou in principe niet veel mogen uitmaken (98 zou zelf iets goedkoper moeten zijn, ook al is hij net wat duurder. Verbruik zou iets lager moeten liggen)
Ook is het steeds mogelijk om te veranderen van benzine. Dus als je op 98 moet rijden (aangewezen) dan kan je door de voorontsteking aan te passen op 95 rijden. Beter is natuurlijk andersom...


Zo, best een stukje tekst :p
 
engine pimpin':

dsc00741tg7.jpg


dsc00739ey5.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top