Show je eigen auto #89

Oke, jij raad em niet aan dus. Dat is ook wel iets waar ik een beetje mee twijfel, dat het echt een mindere auto is dan een VW. Maar een phase 2 of 3, is van binnen enzo toch ook al een stuk mooier dan een phase 1.

Geen idee, ik heb nooit in een andere gezeten. Ondertussen is het ook al een vrij oud model natuurlijk. Het interieur was allemaal minder robuust, simpel en eenvoudiger uitgevoerd.

Maar wat is er volgens jou precies mis met het weggedrag dan? En waarom zou je niet snel weer eentje kopen?

Het is een wat grillig autootje. Tot de 5k is het net een stug afgeveerd tamme boodschappenauto en is het vrijwel niets waard. Als je hoog in de toeren klimt komt hij pas los en daar moet je rekening mee houden. Heb meerdere keren gehad dat hij bij het invoegen op de snelweg het spoor ging zoeken en aan je stuur begint te rukken. Je moest hem dus rechthouden. Dat was op een droog wegdek zonder spoorvorming. Bij de GTi heb ik dat nooit gemerkt, die versnelde constant zodra je bij lage toeren het gas in trapte en bleef strak op de weg liggen.

Het is de enige auto waarin ik ooit staande ben gehouden though. :rolleyes:

Als je een smijt, gooi en hoekbak zoekt is het echt een leuk ding. Maar tegenwoordig hou ik van wat robuuster. DIE S3 VAN LIEUWE BIJVOORBEELD. :W

Edit: Godver, toch heimwee. :p

FbWrfKLEYA==.jpg
 
Last edited:
Nou, ik heb vanmorgen in een zwarte phase 2 gereden, en ik vond het toch wel geweldig rijden. Totaal geen last van trekken aan het stuur tijdens optrekken, en ik heb op boerenweggetjes gereden. Hij was goed snel, mooie auto, onderin ook mooi lui mee te rijden, en we hebben hem dus gekocht. :) Ik ben blij, maandag ophalen.

Die auto van Lieuwe vind ik ook geweldig, maar ik wil niet in zo'n zware auto rijden, als ik het goed heb, weegt een S3 1350 kg, tegenover 1010 kg voor de Clio. Dat verschil is dus hetzelfde als continu 3 hele stevige kerels bij je in de auto hebben.

Deze dus:

$T2eC16VHJHgE9n0yFjbvBRPY-tF3jw~~60_85.JPG
 
Last edited:
Thanks, moeten nog wel een paar dingetjes aan gebeuren op den duur, zo zijn de koplampen dof, de bestuurdersstoel is wat versleten, en er zit een dikke Sebring onder met pijp links en rechts wat er niet uit ziet. De koplampen zijn hopelijk nog te polijsten, de stoel laten we eerst zo (misschien eens een paar echte kuipen erin :W), en de uitlaat gaat er snel onderweg, daar komt gewoon weer een originele voor in de plaats.
 
Onder de Corsa van mn vriendin, zit ook al zo'n 3 jaar een Brezan einddemper, is nu wel aardig verroest inderdaad, maar hier meteen een dik systeem onder zetten krijg ik hier thuis niet voor elkaar. Dat de auto er staat, is al een hele dikke overwinning van mijn kant. :p
 
Die zijn gerust belachelijk duur te noemen :p.

Mooie auto die clio scully. Ik zou ook voor iets lichts en snels gaan als ik nu een andere auto zou moeten kiezen. Zo'n clio was bij mij ook gelijk in mijn hoofd gepopt :+.
 
Leuke wagen die Clio. Zal wel goed rijden, lekker hoogtoerige atmosferische motor :)

Is ook prima geschikt voor een trackday!
 
Nou, ik heb vanmorgen in een zwarte phase 2 gereden, en ik vond het toch wel geweldig rijden. Totaal geen last van trekken aan het stuur tijdens optrekken, en ik heb op boerenweggetjes gereden. Hij was goed snel, mooie auto, onderin ook mooi lui mee te rijden, en we hebben hem dus gekocht. :) Ik ben blij, maandag ophalen.

Als je er op boerenweggetjes geen last van hebt dan moet dat wel in orde zijn. Onderin naar mijn ervaring ook erg lui. Maar ik heb geen idee of het blok tussen de types ook is aangepast. Best apart deze wagen nooit is aangeslagen bij en verkracht door petjes, maar je ziet ze sowieso niet zoveel.

Die auto van Lieuwe vind ik ook geweldig, maar ik wil niet in zo'n zware auto rijden, als ik het goed heb, weegt een S3 1350 kg, tegenover 1010 kg voor de Clio. Dat verschil is dus hetzelfde als continu 3 hele stevige kerels bij je in de auto hebben.

Precies, het is maar net wat je eisen zijn. :)

Thanks, moeten nog wel een paar dingetjes aan gebeuren op den duur, zo zijn de koplampen dof, de bestuurdersstoel is wat versleten, en er zit een dikke Sebring onder met pijp links en rechts wat er niet uit ziet. De koplampen zijn hopelijk nog te polijsten, de stoel laten we eerst zo (misschien eens een paar echte kuipen erin :W), en de uitlaat gaat er snel onderweg, daar komt gewoon weer een originele voor in de plaats.

Zijn het rioolpijpen? Opzich kan zo'n wagen wel twee eindstukken hebben als ze een normaal formaat hebben. Beetje in de stijl van de V6 en de nieuwe RS. Desnoods twee sierstukjes en de sebring wat dempen. Kan je de sierstukjes eventueel nog zwart maken ook. Denk dat je er wel veel plezier van gaat hebben. :)
 
Back
Top