Show je eigen auto #89

G40 natuurlijk, motorcode PY :P Ik heb wel een Haynes boek, kan daar eens in kijken. Maar iemand van hier heeft toch wel een truucje om zo'n blok te blokkeren?
 
Vraagje:

Ik moet de grote moer loshebben van de krukaspoelie van een blok die ik in de schuur heb staan. Draait deze linksom of rechtsom, en hoe blokkeer ik het blok tegen meedraaien?

varioblokpiaggio.jpg


:+
 
Jesse, hoe is het afgelopen met je kever mbt de hemelbekleding?

Ben ik ook benieuwd naar :)

Nice Misha!

Wat weegt je auto eigelijk?

voor deze aanpassing woog hij iets van 1100 kg dacht ik ?
en hoorde dat deze aanpassingen al snel een 30 kg zouden schelen..

Thanks.
1170 met drie kwart tank.

Even een cross-post update van andere forums voor de geinteresseerden:

Hoi, kennen jullie mij nog?


Ik ben die jongen van die witte Jeroentje Impreza...


Lang niks van me laten horen, maar zoals sommigen van jullie weten komt dit omdat ik momenteel in Moskou zit.


Mijn stage hier heb ik inmiddels succesvol afgerond en nu heb ik eindelijk tijd om me op de lokale arbeidsmarkt te richten, waarover later meer.


Maar nu back On Topic. Zoals de laatse update het liet weten heeft Jeroen EINDELIJK de TSSFAB subframe kit ontvangen en werd deze afgelopen week gemonteerd, maar zelfs de "op maat gemaakte kit" moest "op maat gemaakt worden". Dus werd er een en ander geslepen en custom motorsteunen gemaakt.


538102_555442707807906_377919009_n.jpg



35465_555442711141239_836325602_n.jpg



533164_555442744474569_1430015036_n.jpg



563517_555442754474568_289073479_n.jpg



16497_555442761141234_983272217_n.jpg



551526_555442787807898_249620148_n.jpg



545857_555442794474564_1249816004_n.jpg



377690_555442834474560_705449797_n.jpg



19827_555442851141225_978898088_n.jpg



Ook de achterkant werd aangepast en was Mark van EMS zo lief om een dikkere swaybar op te sturen.


Voor alle haters:


38a_47.jpg



856320_555442807807896_112278625_o.jpg



487236_555442897807887_2050591092_n.jpg



480505_555442901141220_162553128_n.jpg



525131_555442947807882_741150351_n.jpg



47777_555442954474548_1716383133_n.jpg



vs


773671_499808986724280_1984603781_o.jpg



Uiteraard worden er nog betere pics gemaakt en gepost.


De winst? Een hele hoop geometriecorrectie en daarnaast volgens de verkooppraat ong 30kg gewichtsbesparing, maar Jeroen zegt dat dit discutabel is. Zo wel, dan zitten we nu op 1140 kg met 30 liter brandstof, niet verkeerd met de 705 peekaas.


"Oud spul" (1 wedstrijd oud) is dus daarom te koop waaronder


197354_555659447786232_1959007784_n.jpg



Ook hopen we nog enkele aerodynamische aanpassingen te kunnen doen, hier alvast een voorproefje:


551369_555651464453697_879728234_n.jpg



Wat nu? Aanvankelijk was het wellicht de planning om voor mij nog voor TA naar NL te komen voor testritjes tijdens een trackday, dit is nu echter van de baan door mijn huidige verplichtingen.


Is het erg? Deels. De eerste wedstrijd zal op Assen worden verreden waar ik 1000km ervaring heb door mijn racecursus tegenover zo goed als geen op CPZ. Dus hopelijk haal ik daar mijn voordeel uit :)
 
Jesse, hoe is het afgelopen met je kever mbt de hemelbekleding?

Gelukkig was het werk wel netjes gedaan. Flinke discussie gehad met die kerel en uiteindelijk na veel gezeik een paar honderd euro eraf. :) iedereen blij :P

Maar nu back On Topic. Zoals de laatse update het liet weten heeft Jeroen EINDELIJK de TSSFAB subframe kit ontvangen en werd deze afgelopen week gemonteerd, maar zelfs de "op maat gemaakte kit" moest "op maat gemaakt worden". Dus werd er een en ander geslepen en custom motorsteunen gemaakt.

Ik moet ook nog het eerste 'Custom fabbed' spul uit USA zien wat niet aangepast moet worden. Rukzooi.

Maar ziet er goed uit al dat blauw :D
 
Gelukkig was het werk wel netjes gedaan. Flinke discussie gehad met die kerel en uiteindelijk na veel gezeik een paar honderd euro eraf. :) iedereen blij :P

Ik moet ook nog het eerste 'Custom fabbed' spul uit USA zien wat niet aangepast moet worden. Rukzooi.

Maar ziet er goed uit al dat blauw :D

Goed om te horen!

Inderdaad, en dat te denken dat ik er 3 kilo dollars voor betaald heb...
 
Ja heb 1 heat gereden. Hij deed het opzich wel goed. Wegligging is beter dan verwacht :)

Had alleen de pitten vervangen door iets koudere omdat de oude kapot waren gegaan door de hitte. Had alleen de electrode afstand niet helemaal goed staan waardoor hij lekker ging overslaan als de boost snel opliep.

Al met al was het leuk rijden! Next is alleen 16x8 velgen met GOEDE banden :#
 
Zware slagmoersleutel lenen ergens...hij zit met 200nm vast.

Ik kan met mijn lichaamsgewicht zo'n 1000 N leveren. :P Dus als ik het blok kan blokkeren, moet dat zonder slagmoersleutel wel lukken. Ik heb wel een compressor, maar dat is zo'n klein dingetje. Volgens mij wil daar geen slagmoersleutel op.
 
Back
Top