Show je eigen auto #89

Misschien dat jullie me kunnen helpen. 2 weken terug met een vriend van me zijn kever weggebracht naar een bekleder voor een nieuwe hemel. Telefonische opgave voor installatie van een door de vriend van mij geleverde hemel 250 eur ex btw. Kever daar gebracht en even doorgesproken. Omdat het schuifdak niet helemaal goed is afgesteld zou de bekleder dat ook meenemen. Gaf aan dat het iets meer werk zou worden. Afgesproken dat dat ok was.

De bekleder gaf aan al veel kevers gedaan te hebben en ervaring zat had (wij hebben het adres van een andere vriend met een kever). De kever zou eind feb klaar zijn. Deze week werd mijn vriend gebeld dat de kever klaar was en dat de rekening 943 eur incl btw is, contant betalen en as zaterdag ophalen. Echt belachelijk hoeveel de rekening hoger is en zonder tussendoor te bellen dat het tegenzit ofzo. Dan kun je tenminste nog beslissen om bepaalde dingen zelf te doen of te laten.

Omdat die vriend op vakantie gaat zaterdag ga ik de kever alleen ophalen. Hebben jullie nog tips om dat bedrag omlaag te krijgen? De bekleder dreigde al om de auto ergens anders te zetten en achter te houden tot we betalen.

250 incl BTW is 300, dus een verdrievoudiging van dat bedrag is gewoon onredelijk. Dat de bekleder ook dreigt om de auto achter te houden, klinkt voor mij als verneukerij. Hoe je zoiets netjes zou kunnen oplossen weet ik niet, maar volgens mij ben jij best groot toch? :P

Is niet redelijk. Wel vervelend dat jij het op moet lossen voor die vriend. Ik aanhalen dat er een mondelinge overeenkomst is geweest voor 250 ex en hieraan blijven refereren. Ook een mondelinge overeenkomst is bindend. Hem laten specificeren waarom de rekening zo exorbitant hoog is, materiaal zal het niet zijn? Hij heeft vooraf aangegeven het voor dat bedrag te doen, en achteraf zonder te melden een factor 3 duurder is onacceptabel.

Geef de auto als gestolen op, en tip waar die staat :p

De zaak heeft recht van retentie. Zolang de rekening niet betaald is mogen ze hem houden... De politie zal dat ook beamen. Natuurlijk totaal niet terecht, maar het is jouw woord tegen het zijne. ALTIJD op papier zetten zoiets. Een factuur mag zonder melding ook niet hoger zijn dan 15% van de offerteprijs dacht ik...

Waarom heeft ie dan een offerte gemaakt van 250 euro? Zo werkt dat natuurlijk niet. Ik zou zeggen hou dat hemeltje maar lekker, ik betaal geen stuiver. De groeteeee!
Lekker ergens anders laten doen.

Waarom heeft ie dan een offerte gemaakt van 250 euro? Zo werkt dat natuurlijk niet. Ik zou zeggen hou dat hemeltje maar lekker, ik betaal geen stuiver. De groeteeee!
Lekker ergens anders laten doen.

Gekkenwerk inderdaad! Ook ooit eens bij een tweewieler zaak een soortegelijk iets gehad (wel minder geld maar idee hetzelfde). 2 nieuwe banden om 2 kale schone 10'' scootervelgen draaien, gebracht en zou een ''tientje ofzo'' kosten.
Einde van de middag ophalen, ''zodat word dan 60 euro aub''... gezegt dat ze er gelijk weer af mochten halen. Dat deden ze dus niet, wielen gepakt en ben weggegaan.

Gewoon met z'n tweeen gaan Jesse, 1 ff proefrondje maken om te kijken of het ''dak niet suist'' en zo lekker opdonderen naar huis! Zou zo'n zaak echt de tering laten krijgen met zulke grappen.

denk niet da da gaat lukken pepijn,, er is tenslotte al onenigheid geweest over het geld, omdat de man heb gedreigd met de auto te stalle tot hij het geld heeft..
lijkt me niet da die dan zegt van rijd maar joh,, tenzij je m heel goed kan overtuigen dat je '' het dan toch maar moet betalen want het is niet anders.. ''

Helaas zit er geen motor in de kever Pepijn het is een projectje.. Hij moet op vakantie en die vent wil em anders buiten zetten. Geen zin in schade etc dus ik ga em gewoon halen. Die vriend ziet het allemaal niet zo zitten en wil gewoon betalen het druist alleen bij mij echt tegen me principe in.

Ik zal wel ff zorgen dat er een vriend meegaat sta je toch wat sterker hehe. Ik wil gewoon alles op papier hebben. Offerte, betaalbewijs specificatie en natuurlijk flink zeiken en kijken of het op een akkoordje kan gooien.. Lukt dat allemaal niet de factuur onder protest betalen en zaak ervan maken.

Maar bedankt voor alle tips en goed om te merken dat iedereen het met me eens is. Het is een goede les om dus nooit meer iemand te vertrouwen met dit soort dingen.

Stap 1: meld je aan op zoveel mogelijk automotive forums
Stap 2: plaats het verhaal
Stap 3: bomben die toko!

Situatie is gaar idd, geen motor in de auto en dat de eigenaar hem niet zelf op kan halen. Zou zeggen maak het geld over, zeker niet contant doen in ieder geval! Vraag rekening mee die binnen 14 dagen betaald moet worden ofzo om tijd te rekken.

Back