Show je eigen auto #89

Drie weken geleden eindelijk weer een eigen auto gekocht, na iets van 4 jaar afhankelijk te zijn geweest van het ov.. Was nog niet van plan om op korte termijn iets te kopen, maar deze kwam toevallig op m'n pad, eerste eigenaar, weinig km, volledige onderhoudshistorie etc. en zag er nog super strak uit. Wel slechts een 1.6, maar is voorlopig toch alleen maar bedoelt om van en naar stage te rijden enzo :)

Volgend weekend een set orginele ST 170 velgen ophalen en dan moet ie er dus zo uit komen te zien:

2u8jif6.jpg
 
Let wel even op bij de Focus dat je de onderkant van de deuren goed schoon houdt ivm de afwateringsgaten/roest. Heeft ie een chromen sierstrip op de achterklep? Zo ja, verwijderen en vervangen door een kunststof standaard variant. Die chrome variant klappert en slaat de lak kapot en je klep begint weg te rotten. Let op dat je je jaarlijkse roest inspectiestempels in je boekje staan. Ford doet hier vreselijk moeilijk over mocht je een keer je garantie willen gebruiken, dat was voor mij ook de reden om em weg te doen. Verder willen de achterwiellagers nog wel eens falen. Oja, en de bougiekabeltjes zijn zwak, keer vervangen door Magnecor kabeltjes en hij loopt een stuk mooier. Verder is het een prima auto.
 
Van die roest ben ik op de hoogte idd. Hij is gelukkig helemaal roestvrij, op een klein plekje op het linker achterspatbord na (net onder de rand) maar dat laat ik zsm behandelen. Kunststof strip op de achterklep! Alle stempels zijn aanwezig, maar de carrosserie garantie (12 jaar) is inmiddels verlopen, auto is uit 2000..

Het kwaaltje van de bougies (en bobine) ben ik ook mee bekend. De bougies zijn allemaal vervangen tijdens de grote beurt die ik na aankoop heb laten uitvoeren. Misschien dat ik de kabels een keer preventief vervang, maar vooralsnog loopt ie prima :)
 
blijf die focus mooi vinden, helemaal met st170 spoilers/velgen... heb ook 1 staan, helaas heeft me broertje hem helemaal gesloopt... ding is van 99, 88.000 gereden... en was helemaal netjes, tot me broertje er mee ging rijden... nu klaar voor sloop...
 
Focus 2 vindt ik zelf ook een stuk mooier, m'n broertje heeft een 2.0 rally edition, fijne bak, maar voor mij op dit moment nog ff een prijsklasse te hoog :)
 
Bij met wat winterprojectjes bezig voor de cabrio, helaas heb ik mijn beide voorschermen beschadigd omdat die aan liep met andere velgen die ik er even onder had.
Opzich ben ik heel erg tevreden met de H&R cupkit en ik wou eigenlijk een nieuwe H&R cupkit bestellen specifiek voor een cabrio ( die is 150kg zwaarder dan een sedan en mijn cabrio zelfs 210kg )

Helaas is een goede schroefset voor een e30 erg duur, maar een kennis van mij had nog een setje voorpoten liggen van een KW V1 schroefset voor een e36 liggen met lekke dempers die mocht ik wel hebben voor een kratje bier.
Een maatje van mij had nog een setje Bilstein B8 schopdempers liggen voor een e30, die ik ook voor een leuk prijsje kon kopen.

Een e30 veerpoot heeft geen losse fussee dus moet er een schroefbus op de bestaande veerpoot gelast worden.

onderdeleniS.jpg

e30 veerpoot van mijn oude iS

20130113_174103.jpg

Apex sportdemper vs Bilstein

20130118_160650.jpg

Schroefbussen geregeld, een delrin ring gemaakt tussen de stelmoer en veer, de veerschotel aangepast zodat die op de Bilstein schokdemper past.

20130118_160537.jpg


Binnenkort een setje veerpoten strippen en stralen, dan de bussen erop lassen.
Laat de poten elektrolitsche verzinken en de veren poedercoaten.

Met een beetje geluk en een beetje werk straks een mooie set voor de voorkant.
Achterkant worden sowieso Bilstein B8 schokdempers met KW, weitec, Eibach of H&R achterveren
 
Zo, vandaag m'n 1.5" randen voor de BBSen binnengekregen. Ventielen komen -als het goed is- deze week en dan vrijdag alles maar eens monteren.
Me is happy!
img0184xm.jpg


Tevens nog 2 Porsche 944 deurklinken voor een fatsoenlijke prijs op de kop getikt.
P1010850.jpg

Foto is als voorbeeld. De mijne worden nog compleet gepolijst!
 
Back
Top