This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

show je eigen auto #87

Dat is leuk gedaan, alleen wel oppassen als je dalijk echt laag wilt dat je as niet tegen een kabelgoot ofzo gaat aanlopen. Of heb je daar bij dit blok geen last van?
 

Was daar niet toevallig een filmpje van? Ik kan mij nog wel een filmpje herrineren van een dragrace waar de deur op hoge snelheid eruit klapte. Weet niet meer of het een Suub was.
 
Gister m'n auto laten notchen. Heeft de beste man heel netjes gedaan! Compleet rondgelast en daarna in de strijk en tectyl gezet!
Ik merkte op de terugweg dat m'n auto niet meer aanliep!

Nu kun je iig goed laag, weet niet of ik dat ooit zou doen bij de mijne. Maar je weet maar nooit..

Doe je van de binnenkant ook wat wax oid erin spuiten voor het roesten tegen te gaan?
 
Dat is leuk gedaan, alleen wel oppassen als je dalijk echt laag wilt dat je as niet tegen een kabelgoot ofzo gaat aanlopen. Of heb je daar bij dit blok geen last van?

Bedoel je m'n remleiding of? Hij hoeft niet veel lager maar hij liep gewoon erg aan in een bocht naar rechts. En ik merkte duidelijk verschil tijdens m'n terugreis.

@Thijs, de binnenkant is ook getectyleerd. Dus -als het goed is- gaat ie niet meer roesten
 
Mijn eerste auto.

106 1.4 XSI



Qua uiterlijk niet de mooiste meer. Hier en daar is de lak een beetje vaal. Interieur is nog mooi en technisch is ie ook in orde.

Auto was van een leerling automonteur die er van alles aan moest sleutelen.

Vervangen vlak voor ik hem kocht:


Distributieriem + geleiderol
Remschijven en remblokken voor
Remvoering achter
Koppelingskabel
Olie en alle filters
Banden voor en achter
Nieuwe uitlaat van voor tot achter

157 dkm op de klok en met 75 peekaa nog best snel :+

Enige punt is nu: als hij een tijd niet gelopen heeft start hij de eerste keer niet. De tweede keer dat ik het probeer slaat hij meteen aan. Maakt niet uit hoe lang ik het de eerste keer probeer, tweede keer telkens meteen lopen.
 
Is de benzine weggelopen uit de rail ? Heeft zo'n 106 een elec brandstofpomp of een mechanische ?
Met een elec pomp zal je hem even moeten laten draaien door het contact op "ON" te zetten voor 3 sec ofzo en dan starten. Dan pompt die benzine naar voren.
 
Last edited:
Bedoel je m'n remleiding of? Hij hoeft niet veel lager maar hij liep gewoon erg aan in een bocht naar rechts. En ik merkte duidelijk verschil tijdens m'n terugreis.

Bij sommige motoren loopt er een kabelgootje langs je bak waar die dan tegen aan kan lopen. Heb het bij een lupo gezien dat die al grotendeels door was, maar die was ook wel erg laag.

 
Net met pvdh en IniMoek op Zandvoort geweest, kijken bij Misha. Hij mag zelf het hele verhaal vertellen maar ik heb in ieder geval een filmpje gemaakt met me GoPro op ze auto, ben ehm nu aan het converteren en die gaat er daarna gelijk op, uurtje of 11 moet het wel klaar zijn denk ik.
 
Gaaf om te zien hoeveel sneller die is tov een standaard impreza. Met die witte BMW op het einde is ook wel sick, gewoon ff bijkomen op het rechte stuk terwijl die toch een aardige voorstand had 8P
 
Heerlijk gevoel lijkt me dat, iedere auto die je tegenkomt, compleet t stront voor zn ogen rijden:W. Ding gaat echt hard! Zelfs zo'n 1M wat toch geen misselijke auto is, rij je voorbij alsof die stilstaat!
 
Ja jezus, je ziet toch ook wel gewoon dat ie aan de kant gaat omdat misha sneller is?

Begin is iig gemaakt misha, vanaf nu gewoon zoveel mogelijk race uren maken, af een toe een rij instructeur ernaast is ook heel leerzaam, succes!
 
Thnx allemaal voor jullie reacties!

Zoooo, tijdje voor een laatste verslag vanuit Nederland t/m 16 september Time Attack.


Afgelopen weken is er erg hard aan de auto gewerkt, zowel door JT als door EMS, waar de één dagelijks zwetend onder de auto vandaan kwam, deed de ander whizzkid uithangen met de getallen op zijn laptop voor de mapping en het analyze.


Gisteren en vandaag zijn bergen met werk verzet, onder andere:


(uit)gewogen met 30l brandstof:
Door andere subframes en carbon cardanas, verwacht ong. daling van 40 kg



Andere tapeindes



Strutbar gemaakt



Wat nieuwe stickers...






Bevestiging voor zijruiten gemaakt zodat ze niet meer openwaaien bij 140+ (geen fotos van)


Vervolgens nog een hoop andere kleine of niet op fotos vastgelegde dingen zoals calibratie van display en inzetten van nieuwe mappigs.


En dan was het vandaag zo ver, het gaan testrijden op Zandvoort. Vooraf nog laatste werkdag gehad en langs The Autosport Company gereden voor kooibescherming, sleepogen en wielbouten en toen konden wij vertrekken.



Eenmaal aangekomen, meteen begonnen met klaarmaken om asap aan de start te gaan. Marco ging met mij meerijden om te voelen wat er met de auto gebeurde terwijl ik mezelf min of meer focusste op het rijden.



In de eerste ronde ging het al "fout", na enthousiasme, wat volle hoofd dat niet bij het rijden was, te hard aan komen rijden in de tarzan en nog koude banden ging ik na 247 km/u het grindbak in. En nu? Want de sleepogen zaten er nog niet op. Ach, we proberen het wel gewoon zelf, met 275 banden, 4x4 en zo relatief hoog op zijn poten ging het inderdaad best wel gemakkelijk.


Vervolgens zijn wij de pits in gereden om eea na te checken. We moesten de voorkant iets omhoogschroeven omdat ie in de bochten behoorlijk aanliep, zo erg dat de cabine vol met rook bezaaid werd. Vervolgens tweede sessie... Voordat we de baan op reden werden we aangehouden door de Marshall:


- hebben jullie iets aan de uitlaat gedaan?
_ huh? wat? (niemand heeft ons aangesproken ofzo..) Euh, ja, screamer dichtgedraaid.
- oh, ok, want jullie hadden 103 dB. Rij maar door.


Het werd dus rustig aan doen bij de meting...


Ook dit waren leer rondes, waar ik voornamelijk probeerde om te leren wat de auto deed bij een bepaalde handeling, en na 4 rondjes zijn we weer naar binnen gereden om het slechte nieuws te vinden...


Blijkbaar is de baffle plate niet goed genoeg voor mijn specificaties, hij surged zelfs bij het accelereren, en in 4 rondes zijn we 1,5 liter aan olie kwijtgeraakt! Helaas was het voor ons dus na nog geen 10 rondjes op die avond het feest voorbij.


Probleem wordt wel opgelost, maar het is wel zuur dat ik niet de auto heb kunnen leren en mee harder kon gaan rijden.


Enkele hoogtepunten voor mij:
- 2:10 gereden
- 2:06 predicted time (beste sectoren bij elkaar) en dat alles met best drukke baan, niet serieus knallen en 5-10 sec van het gas af bij db meting. EN niet te vergeten 0 ervaring op de baan met dit apparaat voorheen.





Ik ga mijn koffers pakken en over een uurtje richting het vliegveld. 7e ben ik weer terug voor DUMPd, dus dan kan ik eea doornemen betreft de auto (Mark gaat overmorgen al naar Jeroen om samen te denken over nieuwe baffle plate) en een week later mag ik weer terugvliegen voor dat ene moment waar ik al een jaar op wacht...


Bij deze wil ik Jeroen, Mark, Marco en Twan bedanken voor hun steun, hulp en inzet van vandaag en afgelopen dagen. Ik hoop dat ik niemand teleurstel over twee weken


En tenslotte, wat bewegend beeld door GoPro van Bas:


Close call 6:40, ontwijken en snel weer op het gas dat ie niet tegen mij achteruitrolde...
En bizar om te zien dat alle autos die ik heel hard inhaal op het rechte stuk terwijl ze al op het einde zijn (1M, M3 enz)


Filmpje van binnenuit en grindbak komt ook nog!


[video=youtube;vcVnZesnb-I]http://www.youtube.com/watch?v=vcVnZesnb-I[/video]