show je eigen auto #87

Zonder intercooler piping loopt hij zeker niet stationair!! Klinkt of je piping ergens los ligt. Check dat maar even:)

Of je ontsteking staat helemaal verkeerd...
 
Waar zit je maf sensor ? voor je turbo ? Dan kan je niet zonder intercooler pijpen draaien, dan meet die maar een beetje lucht wat je motor niet in gaat.

Maf sensor geeft normale waardes door in ECU talk. Wat wel heel appart is is dat de voor ontsteking ook heel erg schommelt. Ik heb hem op Fabrieks waarde gezet ( 20 graden ) en nu loopt hij zo.

Maf kan er maar op 1 manier op. Maar hij zou stationair moeten lopen ook zonder intercooler piping?

meer info : http://www.nissangtir.co.uk/forum/forum_posts.asp?TID=37604

Trouwens met injectorren los trekken kan je erg de fout in gaan, als er 1tje in de geopende stand blijft staan spuit die vol in en kan je brandstofslag krijg >drijfstang krom.
Weet niet of dat bij zulke type injectorren ook kan maar bij veel kan dat gebeuren iig.
 
Maf zit voor de turbo.. Temp sensor is goed. Labda kan ik ook nog los gooien maar die doen meestal met je stationair regeling niks toch?

Het is geen hyper modern inspuitings systeem.

Maar ik ga nogmaals de piping controleren.

Brandstofdruk is ook in orde. Aftermarket regelaar afgesteld op fabriekswaarde ( 34 psi met vacuum en 43 psi zonder ).
 
Maf zit voor de turbo.. Temp sensor is goed. Labda kan ik ook nog los gooien maar die doen meestal met je stationair regeling niks toch?

Het is geen hyper modern inspuitings systeem.

Maar ik ga nogmaals de piping controleren.

Brandstofdruk is ook in orde. Aftermarket regelaar afgesteld op fabriekswaarde ( 34 psi met vacuum en 43 psi zonder ).

Zeker wel dat je lambda stationair roet in het eten kan gooien.
Meestal gaat bij een defecte lambda de ecu naar een veilige waarde.
Bij smallband vaak tussen de 0,4 0,5 volt van de totale te regelen 1volt.
Bij 4 draads lambda te meten tussen de grijze en zwarte draad. Je moet wel een wat vlotte multimeter hebben dan.
Maar neem aan dat je de lambda regeling kan uitlezen met je diagtools.
Mij klinkt mij in de oren als een auto die niet meer op tijd staat met de d-riem.
 
Sinds donderdag de EK9 eindelijk in mijn bezit :W Gaat als een straaljager, hehe!

558672_458416044181266_46428716_n.jpg
 
Dit was het probleem :P


IMG_04981.jpg


Was niet te zien als ik zo in de ontsteking keek. En alle waardes waren goed op mn multimeter.

Wat bleek nou : Mijn rotor was eraf gedraaid en heeft de hele onsteking geblokkeerd. Daar door is de HAL plaat ( hierboven te zien ) ongeveer 25 tot 30 graden verdraaid.

Ik kwam erachter toen ik gefrustreerd een gooi aan mn ontsteking gaf en max vervroegd ineens 600 rpm stationair liep.




Gister een test ritje met PvdH. Fikt mn kabelboom zowat.. Blijkt er weer een gare contra kabel voor turbo timer op te zitten. Dus vanochten de halve draadboom @ contactslot opnieuw gesoldeerd :(








MAAR HET RIJD WEER BWOAAAAAAP
 
Wat gebruiken jullie voor anti-roest/roest preventie? ML Tectyl?
Ik heb Sunoco Deltec (voorbehandeling) en Sunoco Delcoat (Afwerking/tectyl) te horen gehad, nu kan ik dit nagenoeg nergens vinden. Tectyl hebben ze bij de gamma wel, alternatieven?
 
Back
Top