Thnx allemaal voor jullie reacties!
Zoooo, tijdje voor een laatste verslag vanuit Nederland t/m 16 september Time Attack.
Afgelopen weken is er erg hard aan de auto gewerkt, zowel door JT als door EMS, waar de één dagelijks zwetend onder de auto vandaan kwam, deed de ander whizzkid uithangen met de getallen op zijn laptop voor de mapping en het analyze.
Gisteren en vandaag zijn bergen met werk verzet, onder andere:
(uit)gewogen met 30l brandstof:
Door andere subframes en carbon cardanas, verwacht ong. daling van 40 kg
Andere tapeindes
Strutbar gemaakt
Wat nieuwe stickers...
Bevestiging voor zijruiten gemaakt zodat ze niet meer openwaaien bij 140+ (geen fotos van)
Vervolgens nog een hoop andere kleine of niet op fotos vastgelegde dingen zoals calibratie van display en inzetten van nieuwe mappigs.
En dan was het vandaag zo ver, het gaan testrijden op Zandvoort. Vooraf nog laatste werkdag gehad en langs The Autosport Company gereden voor kooibescherming, sleepogen en wielbouten en toen konden wij vertrekken.
Eenmaal aangekomen, meteen begonnen met klaarmaken om asap aan de start te gaan. Marco ging met mij meerijden om te voelen wat er met de auto gebeurde terwijl ik mezelf min of meer focusste op het rijden.
In de eerste ronde ging het al "fout", na enthousiasme, wat volle hoofd dat niet bij het rijden was, te hard aan komen rijden in de tarzan en nog koude banden ging ik na 247 km/u het grindbak in. En nu? Want de sleepogen zaten er nog niet op. Ach, we proberen het wel gewoon zelf, met 275 banden, 4x4 en zo relatief hoog op zijn poten ging het inderdaad best wel gemakkelijk.
Vervolgens zijn wij de pits in gereden om eea na te checken. We moesten de voorkant iets omhoogschroeven omdat ie in de bochten behoorlijk aanliep, zo erg dat de cabine vol met rook bezaaid werd. Vervolgens tweede sessie... Voordat we de baan op reden werden we aangehouden door de Marshall:
- hebben jullie iets aan de uitlaat gedaan?
_ huh? wat? (niemand heeft ons aangesproken ofzo..) Euh, ja, screamer dichtgedraaid.
- oh, ok, want jullie hadden 103 dB. Rij maar door.
Het werd dus rustig aan doen bij de meting...
Ook dit waren leer rondes, waar ik voornamelijk probeerde om te leren wat de auto deed bij een bepaalde handeling, en na 4 rondjes zijn we weer naar binnen gereden om het slechte nieuws te vinden...
Blijkbaar is de baffle plate niet goed genoeg voor mijn specificaties, hij surged zelfs bij het accelereren, en in 4 rondes zijn we 1,5 liter aan olie kwijtgeraakt! Helaas was het voor ons dus na nog geen 10 rondjes op die avond het feest voorbij.
Probleem wordt wel opgelost, maar het is wel zuur dat ik niet de auto heb kunnen leren en mee harder kon gaan rijden.
Enkele hoogtepunten voor mij:
- 2:10 gereden
- 2:06 predicted time (beste sectoren bij elkaar) en dat alles met best drukke baan, niet serieus knallen en 5-10 sec van het gas af bij db meting. EN niet te vergeten 0 ervaring op de baan met dit apparaat voorheen.
Ik ga mijn koffers pakken en over een uurtje richting het vliegveld. 7e ben ik weer terug voor DUMPd, dus dan kan ik eea doornemen betreft de auto (Mark gaat overmorgen al naar Jeroen om samen te denken over nieuwe baffle plate) en een week later mag ik weer terugvliegen voor dat ene moment waar ik al een jaar op wacht...
Bij deze wil ik Jeroen, Mark, Marco en Twan bedanken voor hun steun, hulp en inzet van vandaag en afgelopen dagen. Ik hoop dat ik niemand teleurstel over twee weken
En tenslotte, wat bewegend beeld door GoPro van Bas:
Close call 6:40, ontwijken en snel weer op het gas dat ie niet tegen mij achteruitrolde...
En bizar om te zien dat alle autos die ik heel hard inhaal op het rechte stuk terwijl ze al op het einde zijn (1M, M3 enz)
Filmpje van binnenuit en grindbak komt ook nog!
[video=youtube;vcVnZesnb-I]http://www.youtube.com/watch?v=vcVnZesnb-I[/video]