show je eigen auto #87

Gratis en voor niks! En voor 10 euro heb je een meerijbandje! Alleen is mijn bijrijders stoel dan al bezet door Mark en zijn laptop :P

Of je rijdt zelf mee voor 125 euro :)

Even gekopieerd / plakken van ander forum..

Vanmiddag terug gekomen van het afstellen van de kdfi.
Dat is gebeurt bij JS-autosport in vriezenveen. De beste man had er heel wat verstand van! Bouwt motoren op voor de cross / racerij, heeft zich verdiept in kms / kdfi etc.
Over een jaar wil die de hal opnieuw inrichten. Nieuwe bank, freesmachine / spoelmachine / motortestbank. Wil eens overleggen of hij er wat in ziet om een rollenbank meeting te houden daar.

Nu genoeg gelult, tijd voor het andere werk.

IMG_1186.jpg

IMG_1190.jpg

182 pk en 202 nm koppel aan de krukas.
146 pk aan de wielen.
Het verlies heeft meerdere oorzaken, zoals brede banden. Zware velgen etc.

Wat wel mooi is, is de bijna 180nm aan koppel bij 2300 toeren.

a-2.jpg

Al met al, vind ik het een geslaagd project. Meer ga ik er niet aan doen. Ook geen andere nokkenassen, of wat dan ook. Heeft genoeg gekost zo :). Nu wordt het tijd om te gaan genieten.

Ohjah, voor de mensen die dp-bank geloven, deze bank zit normaal ONDER het vermogen van een dp bank ;).
Als er ooit weer een rollerbank meeting is bij dp, ben ik ook aanwezig ;). Dan leg ik de beide papieren naast elkaar.

Normaal heeft dit blok maar 167 pk aan de krukas. Enigste wat verandert is, andere inlaat en uitlaat. Dan vind ik het nog wel zeer netjes.

Hij gaat wel goed van ze plek, voor 146 pk :W.

@Erwin:
Bij dynojet in goes zeggen ze je dat op hun bank het aantal wielpk's maal 1,18 moet doen voor je krukas pk's.
Als dat voor deze bank ook zou gelden kom je om ongeveer 172 pk. Dat met zo een laag gewicht moet leuk wezen.

Beloofde testbank en kleine testritvid:

[video=youtube;qQomumR5yaM]http://www.youtube.com/watch?v=qQomumR5yaM&feature=youtu.be[/video]

Das niet gek zo'n beetje pk's aan de wielen.
@ erwin ook niet gek denk ik, kun je nog menig auto achter je houden gok ik.
Alle vermogens die standaard worden gegeven van auto's zijn krukas pk's dan of wiel pk's?

Jammer dat aanstaande woensdag alleen voor straat legale auto's is, eigelijks klopt het ook niet echt want dan ga je met je 700pk auto tussen de andere auto's knallen, of is het puur om te afstellen?

Denk dat ik van vrijrijden.nl nog 1 keer ga, van de week gaat de 327i op marktplaats

Er rijden ook gewoon Vipers en Ferraris mee, zijn ook straatlegaal :)

afgelopen keer:

458555_450516291633882_1814242590_o.jpg

Het is helaas maar twee uur, eerste uur zal gekeken worden of de mappings van testbank overeen komen met datgenen wat op de weg is (niet dat ie naar 2.5 bar schiet door minder weerstand), daarna wordt het knallen op door mij gekozen afstelling.

459336_469651136387064_1054758803_o.jpg

Door deze stappenschakelaar rechtsboven kan ik schakelen tussen 1.0 (450 pk) en 2.2 bar (705 pk), en bijvoorbeeld later bepaalde boost gelijk houden, maar dingen zoals gasreactie e.d. anders regelen.

Alle vermogens bij auto's zijn aan de krukas, en dan heb je nog verschil in metingen met of zonder waterpomp, dynamo, stuurbekrachtiging etc

Das niet gek zo'n beetje pk's aan de wielen.
@ erwin ook niet gek denk ik, kun je nog menig auto achter je houden gok ik.
Alle vermogens die standaard worden gegeven van auto's zijn krukas pk's dan of wiel pk's?

Jammer dat aanstaande woensdag alleen voor straat legale auto's is, eigelijks klopt het ook niet echt want dan ga je met je 700pk auto tussen de andere auto's knallen, of is het puur om te afstellen?

Denk dat ik van vrijrijden.nl nog 1 keer ga, van de week gaat de 327i op marktplaats

Echt dik Mischa 8)

Oke, maar ook bij bmw dus.
Oude eigenaar van mijn 327i had hem op een school op de testbank gehad en had schijnbaar +- 210 pk.
Dat zou dan op de krukas moeten zijn, standaard 325i heeft 172pk op gegeven.

Pk's wat gegeven vanaf de fabrikant, zijn krukas pk's. Daar heb ik me ook mee verkeken toen ik voor het eerst op de bank stond. Verlies heb je altijd tussen krukas en wiel pk. Waarom dat bij mij 36 pk is weet ik ook nog niet. Heb wel stuurbekractiging etc.
Ach het autotje loopt mooi. Kan veel autos bijhouden, en het is gewoon leuk speelgoed voor in de bochten.

@misha. Ziet er dik uit!! Hopen dat je er veel plezier van mag hebben.

Volgens mij is 36pk verlies bij een voorwielaangedreven auto best veel. Ik had toen 159 aan de as, en 145 op de wielen. Slechts 14 pk verlies. Dingen als stuurbekrachtiging en zware wielen vreten wel vermogen natuurlijk. Toch een heel mooi resultaat hoor Erwin. ;) Maar eh, langzaamaan wel weer een beetje sparen voor een mooie kopbewerking en een setje nokkenassen etc. :W

Back