Goedkoop circuit rijden is wel mogelijk... Ligt gewoon aan de basis van de auto.
Ik heb al een integra, motorisch is dat prima. Auto had/heeft een redelijke schroefset voor recreatief circuit gebruik, maar omdat ik een stapje hoger ga moet dat zeker aangepast worden.
Ik heb dit jaar nog niet veel circuit gereden, maar met mijn klein budget kun je een jaar leuk rondrijden hoor.
Setje banden, falken rt615 "semi's" = 250eu
Setje voorste remblokken, ferodo ds2500 of 3000 = +- 150eu
achter remblokken zijn imitaties en waren 30eu.
Sparco pro2000's zaten al in de auto, maar reken op 400eu nieuw per stoel, 2e hands is goedkoper.
Gordel is een qsp 4punts, zat al in de auto. Maar het liefst koop ik nog een OMP 6punts, deze kost 200eu.
Goede 2e handse schroefset uit japan kost je +- 750eu. Ik had al een kw v3 onder de auto zitten, dus voor mij zijn dat geen extra kosten. Ik heb eigenlijk stuggere veren nodig, maar dat gaat waarschijnlijk via een sponsor.
Moroso baffled carterpan, deze heeft mij +- 150eu 2ehands gekost.
Voor de rest ben ik per wedstrijd +- 275eu kwijt aan inschrijving, benzine ( heen en terugrit + circuit zelf ) en olie. 4 wedstrijden per jaar is 1100eu.
Verder heb ik geen echte kosten, Rolkooi heeft mij alleen materiaal gekost +- 400eu crmo. En onderhoud en olie etc. kost +- 250eu per jaar.
Dan heb ik nog wel extra kosten gemaakt: polyurethaan, verlengde fuseekogels en nog wat ongein. Maar voor recreatief circuit gebruik hoeft dat niet.
Mis ik nog iets? Zoals je kunt zien kost het circuitrijden ( 4 wedstrijden ) niet absurd veel geld, MAAR dat is alleen als alles heel blijft en er dus niks kapot gaat