Show je eigen auto #86

Status
Not open for further replies.
ibiza lukt wel, mk4 is net (niet) aan...

maar voor 4k, is wel wat mooiers te krijgen dan die civic...

Zoals wat dan?
Van Arne zn rijtje zou de Ibiza lukken idd, ook qua snelheid wel denk ik. Een A4 heeft vrij weinig met sportiviteit/snelheid te maken, en een MK4 en A3 zijn allebei langzamer en duurder.
 
ik had die andere civic verkocht en voor 6k in duitsland gaan shoppen :+ maarja ieder z'n ding toch? zou helemaal doordraaien van een honda interieur
 
Afgezien van de buitenkant vond ik hem er van binnen niet uitzien nee.

Wat ik dus zeg: smaak :)


zou helemaal doordraaien van een honda interieur

Meer reden om er een mooie setje Recaro's met stuurt in te zetten toch ? :W

3935485569_2fb1f9e359_b.jpg
 
Precies wat ik denk.

Dat is natuurlijk ook heel erg belangrijk in een daily, dat je 0.2seconden sneller op de 100 zit dan een paar andere vlotte auto's :+

Feit is wel dat die 150pk 1.8t veel meer koppel hebben en ze met een simpel chip kuurtje al een behoorlijke vermogens winst halen :)

Voor iedereen is het verschillend wat die in een auto zoekt, het gaat niet altijd alleen om de snelheid maar ook het gevoel wat een auto je geeft.
Daarom rij ik al jaren e30's 8)
 
Vanavond de Ibiza gesloopt... alles kapot :(


Nee turbo kapot gelopen, had er geen zin meer in :P Wist het van te voren en had gelukkig al een nieuwe liggen.
Hij is vandaag gekeurd iig, morgen turbo vervangen en de 18e de distributie etc vervangen. Kan hij er weer ff tegenaan :)
 
Pfoe, nog even een snelle rekensom gemaakt. Om mijn huidige auto track klaar te maken met rol beugel, stoel, gordel, stuur met naaf, pu rubbers en nog een swaybar voor de achterkant ben ik 1100 euro kwijt. Mensen die heel veel circuit rijden voor de hobby zeggen dat een lichte auto met minder vermogen vele malen minder kost. En ik heb dan maar de lasten van 1 auto. Eigenlijk best wel verleidelijk om dat maar te doen ipv die ek4 te halen:+
 
1100 om het track klaar te maken?
Ik weet niet watvoor onderdelen je dan hebt maar als ik even gauw een bereking maak voor een e30 325i :
schroefkooi 500/750
goede stoel met gordels 250/500
Set goede schokbrekers met veren 500
setje semi slicks 600, gebruikt de helft.

Dan nog maar te zwijgen betrefd remmen en een goede grote beurt aan de motor..
 
Pfoe, nog even een snelle rekensom gemaakt. Om mijn huidige auto track klaar te maken met rol beugel, stoel, gordel, stuur met naaf, pu rubbers en nog een swaybar voor de achterkant ben ik 1100 euro kwijt. Mensen die heel veel circuit rijden voor de hobby zeggen dat een lichte auto met minder vermogen vele malen minder kost. En ik heb dan maar de lasten van 1 auto. Eigenlijk best wel verleidelijk om dat maar te doen ipv die ek4 te halen:+

AAD, hou op met dat gemier zeg. Je kunt geen track auto betalen.
 
Eigenlijk best wel verleidelijk om dat maar te doen ipv die ek4 te halen:+

Ik zou die EK4 halen... Die is kwa motor en onderstel vele male beter en heeft meer potentie dan z'n stock EK3 met een D15 en behoud zijn waarde nog na een paar jaar ... :)

+ 1100 euro valt nog wel mee hoor om je wagen klaar te maken voor een rondje circuit.

Schroefset van mijn ITR is al bijna 800 euro en dan ben ik eigenlijk nog niet helemaal klaar.

Maar ik heb dan wel het voor deel dat mijn ITR "al is ontwikkeld voor het circuit"...

Zoals ik zei, als je nou die EK4 haalt en met een schroefset, goede stoel en set banden kom je heel ver.



Kan trouwens niet wachten om voor de eerste keer met de ITR het circuit op te gaan :W Spannend! :D


Edit Jurjen325 post niet gezien :P
 
Last edited:
De velgen met banden, verlaging en veerpootbrug kan ik overzetten van mijn huidige auto wesley. Dus die 1100 euro is dan enkel zonder semi's. Wel is een ek4 vele malen duurder. Achja, ik loop mezelf misschien wel gek te maken voor niks. Als die roest erger is dan het lijkt gaat de koop sowieso al niet door heb ik met de verkoper afgesproken.
 
Ik kan werkelijk geen kwalitatief enkel onderdeel bedenken dat minder dan 1100 euro moet kosten... (stoel/gordels niet meegerekend)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top