Show je eigen auto #86

Status
Not open for further replies.
Wil je nou weer even laten weten dat je een godsvermogen hebt uitgegeven aan je auto? Je laatste 2 berichten doen me dat wel denken namelijk. Imo is er voor elk budget is wel een mogelijkheid om je auto aan te passen naar jouw zin.
 
Wou net zeggen haha want ik kan voor 1100 toch mooi 6 nieuwe motorsport zuigers kopen!

Vraagje uitlaatmannen, ik wil een goed dubbel 60mm uitlaatsysteem onder de bmw hebben straks. Bestaande goede dempers zijn behoorlijk schaars en duur. Hoe is dit het slimst op te lossen?
Graag wel een xpipe erin, lambda aansluiting en een tussendemper..
 
Een dildo-pook is geen 1100,- en je hebt luchtbellen voor gewichtsbesparing.

Bubble_shifter.jpg


:+
 
Wil je nou weer even laten weten dat je een godsvermogen hebt uitgegeven aan je auto? Je laatste 2 berichten doen me dat wel denken namelijk. Imo is er voor elk budget is wel een mogelijkheid om je auto aan te passen naar jouw zin.

Als jij dat daaruit opmaakt, moet jij het weten ;) Trieste boel hier, eerst iedereen Aadje afzeiken en uitlachen dat het ONMOGELIJK is om voor dat bedrag auto circuitwaardig aan te passen en vervolgens komt er iemand vertellen dat alles altijd mogelijk is. Great move, boy :)
 
De velgen met banden, verlaging en veerpootbrug kan ik overzetten van mijn huidige auto wesley. Dus die 1100 euro is dan enkel zonder semi's. Wel is een ek4 vele malen duurder. Achja, ik loop mezelf misschien wel gek te maken voor niks. Als die roest erger is dan het lijkt gaat de koop sowieso al niet door heb ik met de verkoper afgesproken.

Roest is lichter dan carbon ? :P

EK4 is wel duurder maar daar krijg je wel 200% meer voor terug, want jij gaat op een geven moment af van je D15 en dan kost het in verhouding meer dan dat je in 1x een nette EK4 koopt ;)



Die wil ik dus wel hebben :D :D :D!
 
Als jij dat daaruit opmaakt, moet jij het weten ;) Trieste boel hier, eerst iedereen Aadje afzeiken en uitlachen dat het ONMOGELIJK is om voor dat bedrag auto circuitwaardig aan te passen en vervolgens komt er iemand vertellen dat alles altijd mogelijk is. Great move, boy :)

Laat maar zien waar ik zeg dat het onmogelijk is. Over great moves gesproken... Triest geval
 
Trieste boel hier? Oke, dat mag. Dat is een mening. Net als dat hier iedereen z'n eigen mening heeft. Meningen zijn leuk, maar ook wel eens niet leuk. Niet zo huilen jochie, aldus de Bobo in groep 3.

Bobo_App_icon-groot.jpg
 
Dat bedoel ik nou je weet niet eens wat je moet zeggen. Ik zal wel de verstandige zijn en het hierbij laten.
 
Dat bedoel ik nou je weet niet eens wat je moet zeggen. Ik zal wel de verstandige zijn en het hierbij laten.

Ik weet maar al te veel te zeggen, maar dit maakt het weer te gemakkelijk voor sommigen hier waaronder jij om op te reageren, dus hou ik het maar bij onzin :) Wees verstandig, verras me maar :)
 
:D

Zelfs ik met de CRX ( auto te waarde van een krat pils ) vind het te duur om circuit te blijven rijden ( +/- 2500 euro geinvesteerd in : Kooi, schakel inrichting, stuur + positie, stoelen + positioneren, gordels, PU onderstel, grotere remmen, stalen leidingen, olie, velgen, semi's, Full race subframe, Weitec schroefset...

En dan nog niet over tijd en motorisch gesproken.


En nog ben ik niet te vreden vandaar dat ik met de CRX stop. Financieel lijkt het allemaal mee te vallen maar er komt zoveel bij kijken!
 
Dat begrijp ik en is ook wel te verwachten. Je begint met iets en merkt dat je steeds meer wilt. Maar als je al je wielen/banden/schroefset hebt dan kom je met 1100 euro al een behoorlijk eind (om mee te beginnen)
 
Goedkoop circuit rijden is wel mogelijk... Ligt gewoon aan de basis van de auto.

Ik heb al een integra, motorisch is dat prima. Auto had/heeft een redelijke schroefset voor recreatief circuit gebruik, maar omdat ik een stapje hoger ga moet dat zeker aangepast worden.


Ik heb dit jaar nog niet veel circuit gereden, maar met mijn klein budget kun je een jaar leuk rondrijden hoor.

Setje banden, falken rt615 "semi's" = 250eu
Setje voorste remblokken, ferodo ds2500 of 3000 = +- 150eu
achter remblokken zijn imitaties en waren 30eu.

Sparco pro2000's zaten al in de auto, maar reken op 400eu nieuw per stoel, 2e hands is goedkoper.
Gordel is een qsp 4punts, zat al in de auto. Maar het liefst koop ik nog een OMP 6punts, deze kost 200eu.
Goede 2e handse schroefset uit japan kost je +- 750eu. Ik had al een kw v3 onder de auto zitten, dus voor mij zijn dat geen extra kosten. Ik heb eigenlijk stuggere veren nodig, maar dat gaat waarschijnlijk via een sponsor.
Moroso baffled carterpan, deze heeft mij +- 150eu 2ehands gekost.

Voor de rest ben ik per wedstrijd +- 275eu kwijt aan inschrijving, benzine ( heen en terugrit + circuit zelf ) en olie. 4 wedstrijden per jaar is 1100eu.

Verder heb ik geen echte kosten, Rolkooi heeft mij alleen materiaal gekost +- 400eu crmo. En onderhoud en olie etc. kost +- 250eu per jaar.

Dan heb ik nog wel extra kosten gemaakt: polyurethaan, verlengde fuseekogels en nog wat ongein. Maar voor recreatief circuit gebruik hoeft dat niet.




Mis ik nog iets? Zoals je kunt zien kost het circuitrijden ( 4 wedstrijden ) niet absurd veel geld, MAAR dat is alleen als alles heel blijft en er dus niks kapot gaat :P
 
Afhankelijk per klasse beschermkleding en andere reglementaire gein zoals sleepogen/brandblusser e.d.
 
Brandblusser is 10eu, towhook maak je zelf of je gebruikt de originele sleepogen. En de kleding ( 3laags brandwerend ) gebruik ik van een maatje van mij. En de helm ( Hebo ) heb ik nog van mijn scooterrace periode...


edit:
Kleiding/bovenstaande excl. helm. heb je natuurlijk niet nodig bij recreatief circuit rijden ( vrijrijden/trackdays ) ;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top