Show je eigen auto #56

Status
Not open for further replies.
Als iemand nou mn volvo koopt kan ik weer aan de gang in de VW scene :P

Golfje 2 plat op zn bek :p

:W wijs!

Gasklep idd ff cleanen en vervolgens in basisafstelling zetten.. let wel op met het gebruik van carb. reinigers e.d. je elektronica in het huis vind het niet zo fijn.

Vaak is het btw de 2e cilinder waarvan de zuiger gaat kantelen.. even de bougie checken geeft vaak al genoeg aan.. had er pas ook een hier.. helemaal onder het kool.. kop eraf en onderkant open en er uit trekken/drukken dat ding :+

Stappenmotor kan t ook zijn toch?
 
Haha het mooie is dat ik die auto niet zo kwijt raak, maar die velgen zijn volgens mij na een dag al weg.

(staan zelfs al soort van gereserveerd mocht de auto zonder velgen weggaan ;))
 
....British Petrol. Waar het nu wel voor staat weet ik niet :p
/mierenneukmodus

Nog meer miereneuk...

Zoals gezegd staat het nog steeds voor hetzelfde, maar British Petroleum of Petrol, dat maakt nogal wat uit. :)


Zelf niet zoveel nieuws betreft de auto.

Hoewel....4 weken geleden terug naar huis rijdend...hoop kabaal (zak met knikkers geluid) ineens. Ik dacht auto's naast me.
Oeps ik ben het zelf.

Auto aan de kant, motorkap open...aii:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=iytU-mh3dCo"]http://www.youtube.com/watch?v=iytU-mh3dCo[/ame]

Dat was me waterpomp, die het toch 200k km heeft uit gehouden (staat een 1996 stempel op).
Lager er helemaal uit. Gelukkig is de fan niet door de radiateur gegaan. x|

De as had al enige tijd speling en ik had daarom ook al een nieuwe besteld. Hij ging na 200k alleen 2 dagen te vroeg.

Gelukkig gebeurde het vlak bij me APK garage dus ik daar nog heen gereden en auto gestald.
Dealer gebeld...waterpomp was binnen. Ik de volgende ochtend met de waterpomp naar de garage...wil die monteur (het was niet de bedoeling dit te laten doen, maar ja, me auto stond daar...) me slangen los halen, maar draait niet de slangenklem los van het het (plastic (!))thermostaathuis...

*krak*

En bedankt kerel! Sta je zaterdag daar. BMW magazijn is dan niet open.

Nou om een lang verhaal kort te maken, ik maandag's onderdeel besteld, maar was niet eerder dan een week later binnen. Vrijdag's ging die garage dicht vanwege de vakantie. Bingo! Ik de auto voor me deur laten brengen op de auto ambulance en uiteindelijk alsnog mooi alles zelf kunnen vervangen, op me gemakje en geen haastig in elkaar zetten.

Omdat het toch geen haast had, meteen maar even het koelsysteem een mini service beurt gegeven.

Nieuw thermostaathuis (BMW heeft hem gelukkig geupgrade naar een keramisch of composiet uitvoering (net als de impellor v.d. waterpomp)

Nieuwe thermostaat (bleek ook ineens stuk te zijn nadat alles al in elkaar zat en er nieuwe KVS in het blok zat (10,5 liter). Dus dat kon ook meteen weer vervangen worden.

Nieuwe slangen van thermostaathuis naar rad, nieuwe o-ringen voor tussen expansievat en rad (zit op elkaar) en nieuwe KVS sensor, en dus verse KVS.

Visco en fan zijn nog in prima staat. Oh ja, ook de multiriem meteen maar vervangen en voor de zekerheid ook de pulley. Zaten wat stonechips op en ach, na bijna 13 jaar kan het ook geen kwaad. Elke stukje uit balans is toch meer slijtage op je lager.

Rad en visco ook goed schoongemaakt, want die waren ook aangekoekt met een zwarte substantie.

Me koelsysteem is klaar voor me weekje Nordschleife in september.
=================================================

(Oude) waterpomp en visco

01.jpg


Nogmaals oude waterpomp. Deze heeft een metalen impellor, een eerdere upgrade van de 1e generatie met plastic(!) impellors die vaak in stukken braken...

02.jpg


De originele Sachs visco uit 96

03.jpg


Leuk ding voor macro's

04.jpg


Eigen gemaakte blokkeersleutel (van jawel, een oud stukje frame van me Rally)

05.jpg


Gelukkig had ik een sleutel 32 hier liggen...

06.jpg


Rad met expansie eraf

07.jpg


Het expansievat (had ik nog een verse van kunnen halen, maar ach...)

08.jpg


Nieuwe en oude KVS (peil) sensor

09.jpg


Verse onderdelen

10.jpg


Waterpomp met pulley en visco weer gemonteerd (die visco was nagenoeg zwart)

11.jpg


En het thermostaathuis er ook op. Geupgrade versie te herkennen aan het metal cirkeltje wat erin geperst zit.

12.jpg


Verse snaar. Airco snaar volgt nog, die kan met de auto op de brug eenvoudige vervangen worden.

13.jpg


Dit heb je nodig op 10,5L KVS te maken...

14.jpg


...wel in de zwaarste mengverhouding. Waarschijnlijk zinloos, omdat het hier nooit -40c zal worden, zelfs geen -20c. Maar ja ach, baat het niet...

15.jpg


T'stat op zijn plek (leuk die pijl die aangeeft "deze zijde boven", maar dat is flauwekul, nu er geen ontluchtingsgaatje meer inzit).

16.jpg


En dit is nou een 13 jaar oud blok van binnen. Hier heeft nooit leidingwater in gezeten (T'stat ruimte)

17.jpg


Waterpomp (impellor) huis.

18.jpg


Toch even wat anders dan (WTF)

pic16.jpg



Rechts het eerste model waterpomp met plastic impellor.
pic7.jpg


Mensen met een oude E36 wordt altijd aangeraden om direct de waterpomp te vervangen om er zeker van te zijn dat je die niet (meer) hebt.

Je kunt ook het T'stat huis nog upgraden naar een alu versie (die op oude (M50) motoren er gewoon op zat)

housing.jpg
 
Quad is dan toch uiteindelijk gestolen vannacht 8P

Kopie van het quadforum

Toen ik zojuist om 7 uur mijn ouders gedag wilde zeggen, omdat ze op vakantie gaan viel mij op dat mn quad er niet meer stond.... Beter gezegd.. ik werd gek :x

Hij stond dus achter mn auto voor de deur en is dus meegenomen vannacht. Als iemand iets ziet laat het dan even weten. Ik woon zelf in Den Haag.

Herkenningspunten:
Zwart (met de letters SL op de kappen)
Radiale rempomp (is niet standaard)
Candy apple red frame
Versleten voorbanden
Kenteken: 53-GSN-4

Groeten,

Mark
IMG00153-20090512-1303.jpg
 
Last edited:
Godver, hufters. Maja, tis ook gewoon kut dat je zo'n ding niet binnen kunt zetten.

damn dude.. zwaaaaaaar kut, ken het gevoel... maar je zou hem toch in je achtertuin bewaren?

Hij stond in de voortaan op stuurslot en een bigass kettingslot aan een paal van 15cm doorsnede vast. Zou maandag de garage in gaan.
Vannacht niks van gehoord en niemand iets van gezien. Nu dus marktplaats e.d. in de gaten houden, maar ga dinsdag op vakantie dus wel een beetje kut.. Maargoed. Gelukkig wel een diefstal verzekering.
 
hoe hebben ze hem meegekregen dan, als hij vast stond aan een paal..

wat heb ik een hekel aan dieven, beter betrap ik zo iemand op heterdaad... ik ga wel tijdje zitten...
 
hoe hebben ze hem meegekregen dan, als hij vast stond aan een paal..

wat heb ik een hekel aan dieven, beter betrap ik zo iemand op heterdaad... ik ga wel tijdje zitten...

Ik denk slot doorgeslepen.. Slot is zoiezo meegenomen, want daar is niks van terug te vinden. En aan die paal is verder ook geen schade :S

En niemand die iets gehoord heeft. Ik slaap met het raam open en ook ik heb niks gehoord.

-----

Als ik ze nu ook tegenkoem ben ik benieuwd hoe ik ze pak. Alles wat ik voor handen heb sla ik ze mee dood denk ik. Dat zei ik net ook tegen oom agent en die kon het wel begrijpen zei die :P

-----

Ik cruise dus weer gezellig verder met deze bak. Wel kut want nu moet ik weer betalen als ik ga werken op t strand. OF 10 minuutjes lopen en gratis parkeren

[IR]http://i49.photobucket.com/albums/f293/superior20052006/IMG_5920.jpg[/IR]
 
Mja, begrijpelijk. Ik wil ook niet zeggen dat hij niet goed vast stond... Maar meer uit het zicht. Lijkt me echt heel kut dat je al een paar keer mensen voorbij hebt zien rijden die nét iets te lang bleven kijken.

Denk je niet dat zo'n ding allang naar het buitenland is gegaan?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top