Show je eigen auto #56

Status
Not open for further replies.
Van een E39 toevallig?
M'n pa z'n e39 heb ik ze toen ook beide vervangen vanwege kleurverschil (apk)
Had er toen via via 2 originele gekregen:P

Heb trouwens de lagers niet vervangen van het diff.
Hij draaide wat hakkelig toen ik hem er onder vandaan haalde, de lagers waren als nieuw(niets ingelopen) en later met montage ook weer iets hakkelijk, alleen als ik aan de uitgaande assen draai, kan je deze uit shimmen of hoort dat iets?

Was idd een e39, maakt mij weinig uit was voor een zwart klusjes, die betaald toch wel
Voor de volgende keer wel makkelijk om te weten.

Diff
Dat is voor een leek moeilijk vast te stellen, gewoon monteren, en kijken hoe het klinkt.
Moeilijk uit te leggen, voormij is het op gevoel, en luisteren..
Is te shimmen, zijn die ringen die tussen die naven zitten die je aan de dif monteert.
Heb mijne wel vervangen, en toen bij een bekende sper laten afstellen, controleren en hele dif afgesteld.
 
Last edited:
1.4 16v? Die lopen altijd erg rauw. Ze hebben ook last van kantelende zuigers.

Nee het is die 44Kw versie dus geen 16V, dingetje loopt verder prima, maar stationair loopt ie als een diesel man:P

Oke ja klant is koning:P

Ja, heb er toen een half jaar mee gereden en nooit last van gehad, of fluitend geluid gehoord..

Ja klopt er zit nu aan beiden katen een 1mm shim, is een konisch lager dus moet je idd shimmen.. Verder valt er weinig af te stellen, ik loop er wel keer mee naar een bekende (ex Bmw monteur)

Onder m'n auto zit trouwens nu een Sper als ik het plaatje moet geloven, mooi eraf halen tegen die tijd en goed verkopen, ik benut hem met deze auto toch niet..
 
Na 60k probleemloos te hebben gereden met de Alfa begint nu et gezeik..

- km-teller doet niks meer
- benzinemeter blijft op 0 staan en knipperen
- handremlampje blijft branden
- ramen willen niet meer open/dicht
- radio gaat niet meer aan/uit via het contact

:W
 
166 van mn baas had ook die kwaal met benzinemeter. Hield hij op de dagteller bij of er nog gereden kon worden. Mooi een keer 4 kilometer kunnen lopen met -5 :r
 
Veel Renault hebben dat ook, blijft de meter op 80% hangen terwijl de tank gewoon vol is. Schijnt dat er dan getankt is met de sleutel nog in het contact/contact aan.
 
Na 60k probleemloos te hebben gereden met de Alfa begint nu et gezeik..

- km-teller doet niks meer
- benzinemeter blijft op 0 staan en knipperen
- handremlampje blijft branden
- ramen willen niet meer open/dicht
- radio gaat niet meer aan/uit via het contact

:W

Na 60k, toch heel wat km's. Een franse auto had het bij de helft al opgegeven.
 
Hehe, laatst kwam er iemand zijn auto ophalen. Had hem zojuist gekocht en was nog niet eens thuis aangekomen of het hele blok was al aan puin. Drijfstang door het blok komen zetten, denk je even een nieuwe auto te hebben gekocht :P
 
Na 60k probleemloos te hebben gereden met de Alfa begint nu et gezeik..

- km-teller doet niks meer
- benzinemeter blijft op 0 staan en knipperen
- handremlampje blijft branden
- ramen willen niet meer open/dicht
- radio gaat niet meer aan/uit via het contact

:W

Hoe ist et eigenlijk afgelopen met die verf over de auto?? o
 
volgende week dinsdag me eerste auto ophalen+ralf+

Colt CzT! fotos komen met de tijd:D



edit: zit op een nieuw account, ben er ff (half jaar) tussenuit geweest hier

gr Stephan!
 
Dat weet ik nog niet helemaal , eerst maar eens de civic verkopen :) Ik wil er namelijk grof geld voor hebben :+
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top