Show je eigen auto #53

Status
Not open for further replies.
Ook worden per 1 mei nieuwe eisen gesteld aan de verlichting van voertuigen. Lichtarmaturen mogen voortaan alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. In koplampen met code HC, HR of HCR moet een halogeenlamp zitten. Gasontladingslampen (‘xenonlampen’) zijn alleen toegestaan in armaturen met code DC, DR of DCR. Doel van deze maatregel is verblinding van andere weggebruikers door oneigenlijke toepassing van met name ‘xenonlampen’ te voorkomen.

Weet even niet wat ik het anders moet plaatsen..
Opgelet dus heren ! Maat van me was ze kenteken papieren ook al kwijt en opnieuw moeten laten keuren..
Ook doordat hij Xenon had in niet de juiste lampen!

Ik neem aan nieuwe apk keuring???

weer zo'n leuke actie van nederland, stelletje hersenloze, waarom dan niet gewoon controleren of je lampen goed staan afgesteld......

de meeste nieuwe autos verblinden toch wel ivm lampen verkeerd afgesteld, en dan praat ik niet eens over xenon. Ik word tegenwoordig meer verblind door nieuwe als oude autos met xenon.
 
Ik neem aan nieuwe apk keuring???

weer zo'n leuke actie van nederland, stelletje hersenloze, waarom dan niet gewoon controleren of je lampen goed staan afgesteld......

de meeste nieuwe autos verblinden toch wel ivm lampen verkeerd afgesteld, en dan praat ik niet eens over xenon. Ik word tegenwoordig meer verblind door nieuwe als oude autos met xenon.

Ja + nieuwe kenteken papieren.. :X

Tis echt gebeurt. hij zit dat niet op het forum anders kon hij het zelf zeggen.
Tuurlijk is niet alleen Xenon vervelend.. ze moeten beter controleren op afstelling.
Kheb mijn xenon lampen er maar voor de zekerheid uit gehaald. heb geen zin in gezeik.
Ze moeten ook beter controleren op kapotte lampen.
Laatst bijna een aanrijding op een hele donkere dijk.. dacht dat het een motorfiets was, was het een auto met alleen nog een rechter koplamp..
 
Ik neem aan nieuwe apk keuring???

weer zo'n leuke actie van nederland, stelletje hersenloze, waarom dan niet gewoon controleren of je lampen goed staan afgesteld......

de meeste nieuwe autos verblinden toch wel ivm lampen verkeerd afgesteld, en dan praat ik niet eens over xenon. Ik word tegenwoordig meer verblind door nieuwe als oude autos met xenon.

+1. Ik erger me dood aan die nieuwe auto's die de lampen veel te hoog hebben afgesteld.
Ik rij gewoon door met de lampen, en dan zie ik wel wat er gebeurt.

Zou leuk zijn, half nederland xenon gekocht van gemiddeld 150 euro. Die kunnen ze nu allemaal in afvalbak gooien.
 
2 sets in het programma, maar die duurste is helaas 3000+ :X Dus die andere wordt het.

Pim; Coilovers is niet goed, schroefset vind ik boers en voor vw's, en nu is suspensie dus ook al niet goed :P

Ik jank niet op japanse termen oid;)
 
De Vorige celica is verkocht naar een kennis van me.. Ipv daarvan heb ik een opknapper ST185 gekocht. 4wd 2 liter turbo.

Heb van de week de kop er af gehaald, zat een kapotte uitlaat klep in.. Nieuwe (versere) kop is er op gegaan.
De kop eerst laten vlakken, afpersen, wassen, klepseals en kleppen laten stellen.
Daarna is die er op gegaan met een 1.2mm Metalen koppakking en Arp draadeinden. Alle pakkingen en keerringen vervangen.. nieuwe distributie, oliepomp, waterpomp, rollen etc etc.. hij lekte aan alle kanten.. Alleen van de versnellingsbak moet ik de keerringen nog vervangen, want daar lekt die ook uit. De remslangen staan op springen (allemaal bobbels), volgende week krijg ik Metalen remslangen en gaan gelijk mijn ST205 remmen er op.
Wil eigelijk nog andere velgen, want deze staan veels te ver naar binnen toe (zelfs met grote spacers achter).. leuk dat widebody :P En natuurlijk flink verlagen!

Hier een foto hoe die er bij stond nadat ik de kop etc heb vervangen.


Kop er af, lek niet op de vette bagger troep.. hij lekte overal olie uit.. Alles is schoon gemaakt en er lekt nu ook niets meer op de motor zelf.
 
+1. Ik erger me dood aan die nieuwe auto's die de lampen veel te hoog hebben afgesteld.
Ik rij gewoon door met de lampen, en dan zie ik wel wat er gebeurt.

Zou leuk zijn, half nederland xenon gekocht van gemiddeld 150 euro. Die kunnen ze nu allemaal in afvalbak gooien.

9 van de 10 keer is het ook een vrij nieuwe auto die echt van dat hoeren xenon erin heb liggen waar je gewoon blind van woord. Haal me Xenon er niet uit in ieder geval. Nederland zet zich altijd voor schut hoor :D
 
Had mijne ook goed afgesteld maar het geeft gewoon veel meer licht.. dus denken mensen al gauw dat ze verblind worden.. Het is wel hinderend iig bij veel auto's..
 
Vraag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door automaxx magazine
Burgervraag:
Vanaf 1 mei 2009 mogen lichtarmaturen van voertuigen alleen voorzien zijn van het type lamp waarvoor ze zijn goedgekeurd. Geldt dit voor alle voertuigen of alleen voor voertuigen die vanaf deze datum op kenteken worden gezet?



Antwoord:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministerie van verkeer en waterstaat
Niet de datum van 1 mei 2009 is hiervoor bepalend, maar 1 januari 2007. Voertuigen die vóór 1 januari 2007 op kenteken zijn gezet hoeven hieraan niet te voldoen. Voor voertuigen die na 31 december 2006 op kenteken zijn gezet gelden de eisen wel. Het is correct dat de keuringseisen per 1 mei 2009 in genoemde zin worden aangepast, maar de verplichting om voor xenonlampen een speciaal daarvoor bestemd armatuur te hebben geldt in feite al sinds 1 januari 2007.

Met andere woorden, er verandert helemaal niets. De regel heeft alleen betrekking op keuringseisen. Bij auto's die voor 1 januari 2007 zijn gekentekend mag er nog steeds xenon aftermarket worden ingebouwd.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top