Show je eigen auto (3)

Status
Not open for further replies.
Wat zijn throttle bodies eigelijk?

Is gewoon je gasklep/gasklephuis.

Als je de term BBTB ziet staan: Big Bore Throttle Body, oftwel een gasklep(huis) met grotere diameter.

Zit zelf zwaar te twijfelen aan een BBTB+M50 manifold (spruitstuk) conversie.

De 328i is een op 193pk afgeknepen motor i.v.m. duitse wetgeving die (toendertijd?) auto's boven de 193 beboete met hogere verzekeringscategorie.

Het M52 spruitstuk en gasklep zijn de grootste boosdoeners. Een M50 (325i) spruitstuk + gasklep en je gaat meteen van 193 naar 220pk.
 
Throttle bodies :~:~:~

alfa_155_v6_ti_2006_08_20_civm_e1_no_354_laschino_41_trofeo_luigi_fagioli_4_167.jpg


alfa_155_v6_ti_2006_08_20_civm_e1_no_354_laschino_41_trofeo_luigi_fagioli_5_145.jpg


@ Kasteel, 190PK ? wat is er dan nog meer veranderd :)
 
wat zou dat een sound geven :~
TB's maken echt een gruwelijk geluid :W

Bij de euregio rally waren ook paar 205jes met TB's irl klinkt dat echt ziek volgas :p
 
Laten we het ITB's noemen (Individual Throttle Bodies), aangezien inprincipe elke auto met injectie een throttle body heeft.

Verder heeft die Alfa ook nog eens douche injectoren :D
 
zo. mn boete is blijkbaar binnen van 65 km te hard in de bebouwde kom :x

580 euro....

maar ik ben allang blij dat 't alleen een boete is en geen oproep om voor te komen, zou gezien mn verleden namelijk redelijk voor de hand liggen :D
 
Last edited:
Voor die 580euro kan je een hoop leuke dingen doen :+

@ Dennis: Same here. Na 5jaar je rijbewijs is dat niet meer toch?
 
maakt het boetetotaal van dit jaar trouwens:

580
206
230
iets van 100 voor kleine dingetjes
_____ +

1116


Valt mee, is wel eens gekker geweest :x
 
Zoo, nou als ik dat had gehad, een puntenrijbewijs, had ik geeneens meer met het OV mee mogen rijden denk ik...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top