Show je eigen auto #20

Status
Not open for further replies.
Snap niet dat je van een golf naar een 206 gaat, enorme achteruitgang in mijn ogen.

29 augustus word mn auto voorzien van een chip, op naar de 200+ pk :W

imo niet, die golf was kaler dan mn vriendin der poes, geen airco, achteraf elec ramen ingebouwd etcetc en langzaam.

206 heeft bijna alleen voordelen, alleen de kwaliteit is minder, maarja daar is de prijs dan naar.

ik vind het iig een stuk beter.

+ bij een golf 4 zit totaal geen emotie, kwa lijn etc iig niet bij mij.

+2 ze zakken nu snel in waarde.
 
imo niet, die golf was kaler dan mn vriendin der poes, geen airco, achteraf elec ramen ingebouwd etcetc en langzaam.

206 heeft bijna alleen voordelen, alleen de kwaliteit is minder, maarja daar is de prijs dan naar.

ik vind het iig een stuk beter.

+ bij een golf 4 zit totaal geen emotie, kwa lijn etc iig niet bij mij.

+2 ze zakken nu snel in waarde.

O, ik wist niet dat je golf zo weinig opties had.. Dan zou ik zelf inderdaad ook voor iets anders gaan kijken. Is een 1.8t/v6-4motion dan niets voor je? Zijn standaard bijna allemaal voorzien van climate control/elec ramen/sportstoeltjes en nog een rijtje opties.

We hebben hier thuis ooit een nieuwe 206 gehad, welliswaar een 1.6 16v en dat reed best lekker. Had alleen wel het idee dat ik een plastic auto reed en dat gevoel krijg ik weer minder bij m'n golf. Nu was de 206 wat kaal en is mijn golf redelijk vol van binnen.

Over de waarde kan ik je niet meer dan gelijk geven, maar qua emotie vind ik dat net als bij de golf dat het totaal niet aanwezig is. Er rijden er nu eenmaal 13 in een dozijn en dat is puur een slimme manier geweest van de ontwerpers. De auto's vallen in de smaak bij een jong persoon maar net zo goed bij iemand van 50+.

Ga je voor emotie (wat ik lees als design) dan zoek ik het eerder in de hoek alfa. Zou voor geen goud alfa willen rijden (kom maar op met de flames :D), maar de emotie is daar zeker aanwezig.

Conclusie; mijn mening is dat je geen 206 moet gaan rijden omdat ik bang ben dat je er spijt van gaat krijgen. Zeker als je de afwerking van een Volkswagen gewend bent. Zoek eens een beetje rond en voor 10.000 heb je een mooie leon/e46/a3 bijvoorbeeld. Stukken strakker dan een uitgekauwde 206:+

Heb ik je een beetje kunnen overtuigen? Hope so;)

Groeten Jeff
 
hehe ja alfa vind ik ook niks,
maar er zit natuurlijk wel een verschil in een 206 normaal, of een 206 met alle opties die er zijn. ben gister ff wezen kijken bij een GTi en vanbinnen is het kwaliteit van het plastic zuur, en ook allemaal wat minder stevig. maar toch wel een mooie indruk met dat alcantara en dat leer. voor mij was het iig een zee van luxe :D ben ik niet gewend uit die golf.
maar ik wordt altijd sago van die interieur lijnen van VAG, degelijk, doe maar normaal doe je gek genoeg interieurs. (paar audis niet meegerekend dan).
die 206 wordt gewoon strak, en als ik er spijt van krijg verkoop ik em wel weer :p
 
Koop een Ford Focus als je geen rechttoe rechtaan dashboard wilt, lijkt net of je paddo's hebt gegeten als je zo'n dash bekijkt... Alfa 147/156 heeft wel een leuk interieur...
 
Had er dan een 2.0 turbo (C20let??) ingegooid?:D
Maar dit zal ook zeker erg lekker gaan in zo'n klein corsatje.


Weet je wat een C20Let kost?
Deze motor was gratis dus, en ik heb hoop onderdelen goedkoop en volgend jaar komen er throttle bodies op en rijd ik betere tijden op de 400meter als een standaard let. En het is veel leuker om een mooi blokkie op te bouwen/tunen als er een standaard motor in hangen. En ik moet eerst een beetje aan het vermogen wennen
 
Inderdaad. Op zandvoort waren een tijdje terug ook een aantal van die Corsatjes bij de sprint aanwezig. Trok echt een hoop auto's stront voor ogen :W Gewoon vet!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top