Show je eigen auto #18

Status
Not open for further replies.
Net even gebeld met de verzekering, auto staat verzekerd in trap 19, en is beschermd.

Dus ga het mooi via verzekering fixen, dan gaat het me dus niets kosten :)
Ik heb vanavond wel een extra borrel verdiend.
 
Ja, je bent niet stoer ofzo hoor, nu je een auto van een ander getrashed hebt :L


:+ :* :P
 
€150 lichter..

Ik zie opeens achter me, stop politie stop. Zegt de agent dat er een controle is op voertuigen met een vreemde uitlaat en of ik mee wou rijden naar het bureau. Goede timing, ik was opweg naar een bruiloft! Maar goed, staan een paar golfjes voor mij te wachten. Half uur later ben ik aan de beurt.

Mijn auto/uitlaat mag 80 DB maken, en na 3 metingen kwam een gemiddelde eruit van 90 DB wat een overschrijding van tien DB is. In principe was dat inbeslag name van het kentekenbewijs, en €150 lichter. Maar door de wet van Mulder blabla is er een marge van 2 DB en daarom heb ik alleen een boete.

uitlaat.jpg


Deze gast heeft 18 DB teveel, +- €400!

Maar nu komt het mooie, mijn uitlaat maakte helemaal geen lawaai, hij was precies goed. Totdat er met een keuring gemeld werd door de garage dat hij aan het rotten ging. Als ik het liet zitten ging de uitlaat nog 1/2 jaar mee, of hij last er een stuk tussen en dan kan je nog een X aantal jaar vooruit.

Nadat ze gelast hadden ben ik 2 keer terug geweest, omdat die uitlaat zoveel meer herrie maakte, gewoon vervelend! Als ik nu op de snelweg zet moet ik de radio harder doen voor die uitlaat, waar ik dat eerst niet hoefde. Zou ik hiermee terug kunnen gaan, naar de garage?

Afb006.jpg


Pic van het uitlaatje
 
Als je een beetje sterk in je schoenen staat kan je wel ff proberen een relletje te schoppen daar, maar ik betwijfel of ze je tegemoet komen.
 
http://www.damwaldnet.nl/nieuws/entry.php?id=2027

Oops... +pippi+

Ik zag meneer in de Astra wel rijden, echter reed meneer iets te snel, en blokkeerden zijn wielen door het natte wegdek.

Morgen maar eventjes pingelen :)

Jezus, dat iemand de moeite neemt om hier een bericht over te doen... Elke dag gebeuren er in elke stad in NL zulke dingen, dan kan je blijven berichten 8P

Besef je wel dat 3dB verhoging als verdubbeling van het volume wordt ervaren? 10 dB te veel is ECHT veel:)

3dB is inderdaad verdubbeling van de geluidsintensiteit, dus 16dB een overschrijding van 400% i.t.t. (96/80 x 100) - 100 = 20%... Lmfd dat je dan echt asociaal bent, en dat ze je daar een DIKKE factuur voor sturen... En wat het boetebeleid betreft, ik ben alleen blij dat de echte aso's flink dokken voor hun daden, anders hadden ze het kastekort verweven in de wegenbelasting, en is iedereen de lul... Nu kan je er nog voor kiezen, en hopen dat een genoeg mensen veel te hard rijden...
 
Hoe moet ik trouwens weten dat hij teveel DB maakt, ik kan dat niet meten hier :P Lekker ge-ownt dus..

Dit las ik op een politie forum:

Hoe luid is geluid?

Aanvaardbaar:
0 dB : gehoordrempel
10 dB : stilte op de hei
20 dB : zacht gefluister
30 dB : rustige tuin
40 dB : zachte conversatie/rustige kamer
50 dB : stofzuiger
60 dB : normale conversatie
70 dB : luide conversatie
80 dB : zware vrachtauto

Schadelijk:
90 dB : passerende motor
100 dB : pneumatische hamer
110 dB disco/popconcert

Zeer schadelijk
120 dB : sterke luidspreker
130 dB : straalmotor
140 dB : geweerschot

En Lawrens / Bart, hoe zit dat met die 3dB als verdubbeling?
 
Het is een logaritmische schaal, een dB=10log(P1/P2) waarbij P het vermogen is, dus bij een verdubbeling van het vermogen krijg je 3dB=10log2.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top