Show je eigen auto #18

Status
Not open for further replies.
Mja, als je hem lekker los trekt, zit ie nog niet onder de 7sec naar de 100 x|

Een Lancer Evo rally bak is een ander verhaal. die MOET herrie maken.

Ik kwam vandaag nog zo'n evo tegen, god wat een geluid kwam daaruit zeg:W

@Maykel; Die zwarte golf vind ik echt lelijk zo met die velgen:X
Die moeten gewoon diepe velg randen hebben:W
 
€150 lichter..

Ik zie opeens achter me, stop politie stop. Zegt de agent dat er een controle is op voertuigen met een vreemde uitlaat en of ik mee wou rijden naar het bureau. Goede timing, ik was opweg naar een bruiloft! Maar goed, staan een paar golfjes voor mij te wachten. Half uur later ben ik aan de beurt.

Mijn auto/uitlaat mag 80 DB maken, en na 3 metingen kwam een gemiddelde eruit van 90 DB wat een overschrijding van tien DB is. In principe was dat inbeslag name van het kentekenbewijs, en €150 lichter. Maar door de wet van Mulder blabla is er een marge van 2 DB en daarom heb ik alleen een boete.

uitlg


Deze gast heeft 18 DB teveel, +- €400!

Maar nu komt het mooie, mijn uitlaat maakte helemaal geen lawaai, hij was precies goed. Totdat er met een keuring gemeld werd door de garage dat hij aan het rotten ging. Als ik het liet zitten ging de uitlaat nog 1/2 jaar mee, of hij last er een stuk tussen en dan kan je nog een X aantal jaar vooruit.

Nadat ze gelast hadden ben ik 2 keer terug geweest, omdat die uitlaat zoveel meer herrie maakte, gewoon vervelend! Als ik nu op de snelweg zet moet ik de radio harder doen voor die uitlaat, waar ik dat eerst niet hoefde. Zou ik hiermee terug kunnen gaan, naar de garage?

Afb006


Pic van het uitlaatje

Waar is dat? In Barendrecht waren ze gister ook aan het controleren met van die Volvo's. Als het in Oud-Beijerland is, dan is het opzich wel te plaatsen. Rijden beest veel donny's rond met van die sjaakbakken. Bij de BP kan 's avonds vaak wel even lachen.
 
Die wielen staan idd wel erg strak :~

Ik heb vandaag mijn uitlaatspruitstuk gemonteerd incl isolatieband erom.

Spruitstuk1.jpg


Mijn armen zitten nu alleen onder de kleine rode bultjes .. zal wel glasvezel oid inzitten :rolleyes:
 
Je vergeet nu een verschil.
Je hebt van die gasten die kopen een cheape uitlaat voor de herrie en je hebt mensen die kopen een performance uitlaat waar ze ook geld voor neer leggen.

In het 2e geval maakt het meestal nog minder herrie ook.

Ik heb zelf een complete uitlaat lijn.
Spruit 4-1 van DC sports
De rest van HKS.

En die laat ook wel van zich horen, maar pas als je m echt los trekt schreeuwt ie t uit.

Uiteraard. Maar ik heb het dus echt over die "gastjes" die vanaf 2 t/m 5000 rpm zo'n gedreun hebben.
Waarschijnlijk zijn hun oren al zo kapot van het motor en muziekgeluid dat ze het niet eens doorhebben.
 
Waar is dat? In Barendrecht waren ze gister ook aan het controleren met van die Volvo's. Als het in Oud-Beijerland is, dan is het opzich wel te plaatsen. Rijden beest veel donny's rond met van die sjaakbakken. Bij de BP kan 's avonds vaak wel even lachen.

In Oud-Beijerland, en er stonden aardig wat tupperware dozen in de rij ja..
Met dit verhaal krijg je toch wel een ander beeld van mijn auto denk, het is niet echt bedoeling dat ik daarbij hoor :p
 
Die van jou is ok hoor. Heb je al meerdere keren zien rijden in Oud-Beijerland en me nooit echt verwonderd over het geluid ofzo :)
 
Die wielen staan idd wel erg strak :~

Ik heb vandaag mijn uitlaatspruitstuk gemonteerd incl isolatieband erom.

Mijn armen zitten nu alleen onder de kleine rode bultjes .. zal wel glasvezel oid inzitten :rolleyes:

Trui, zit iets van glaswol-poeder op, maar netjes ingepakt hoor :)
 
Vandaag de golf gti 2 ingerolen op een bmw 520i executive uit 97. 180k gelopen, wat opzich wel meevalt. Zal vandaag of morgen eens ff keer fotootje neerknallen :)
 
Lieuwe...vraagje. Waar haal je die hitteband voor je uitlaat? Zoek het al een tijdje voor mijn racer..:)
 
wrom pak je hem in, is dat om warmte goed vast te houden... of om de motorruim wat koeler te houden?
 
Die wielen staan idd wel erg strak :~

Ik heb vandaag mijn uitlaatspruitstuk gemonteerd incl isolatieband erom.

Spruitstuk1.jpg


Mijn armen zitten nu alleen onder de kleine rode bultjes .. zal wel glasvezel oid inzitten :rolleyes:


Heb je netjes gedaan. Ik moet die van mij ook nog doen, mijn uitlaat spruitstuk zit aan de voorkant en in de kleine kut Corsa'tje dus tegen de radiateur
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top