This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Show je eigen auto #16

Status
Not open for further replies.

is een duitser ja, en die apk komt wel goed.
niet verwacht van mij?????? ik ben geen sufgerukte natuuronderzoeker hoor gas derop!
 
Jerry, loos die clownskijker nou Dan is ie echt wel tof hoor!

Die bumper losmaken, was dat lastig? Zit toch een motorsteun vast aan een bevestigingspunt van die bumper oid?

[edit] ws heb je gewoon gespoten zonder te demonteren :+ [/edit]
 
Wie maakt er trouwens ff een logo voor de FAC?

Members zijn zover...

#1 RR-5
#2 Maykolsn0l
#3 Mitsjiel Jdm y0
#4 Jerry
#5 Gellebel

Nu nog een logo en stickers voor op de rides :+
 
Jerry, loos die clownskijker nou Dan is ie echt wel tof hoor!

Die bumper losmaken, was dat lastig? Zit toch een motorsteun vast aan een bevestigingspunt van die bumper oid?

[edit] ws heb je gewoon gespoten zonder te demonteren :+ [/edit]

Wat heb je nodig:
• Krik
• 2 assteunen
• 17mm dopsleutel
• Kruiskop schroevendraaier

De voorbumper:

Als eerste moet ik zeggen dat het demonteren van de voorbumper moeilijker is als de achterbumper.

Stap 1:
Zet de krik onder de auto en krik de auto op.

Stap 2:
Zet de assteunen onder de auto zodat je zeker weet dat de auto niet omlaag komt zetten als je eronder ligt.

Stap 3:
Zet de krik vervolgens onder de dwarsbalk precies op de plek waar de motorsteun bevestigd zit. Als je de bumper namelijk losdraait is de kans aanwezig dat de balk met de motorsteun en dus het motorblok ook los komt te zitten. De handel is dan een beetje rot. Deze moet je goed ondersteunen zolang je met de bumper bezig bent.
Krik de krik dus op zodat deze de dwarsbalk goed ondersteund.


Stap 4:
Verwijder de knipperlichten in de bumper en druk de lampjes terug door de gaten. Zo voorkom je dat de lampjes blijven haken als je de bumper verwijderd en dat de kabels vervolgens knappen. Dan ben je nog verder van huis!

Stap 5:
Draai vervolgens deze 4 bouten los. Bij mij kwam er een beetje water uitzetten. Of dit hoort weet ik niet maar vermeld het wel even, kun je er rekening mee houden.



Stap 6:
Verwijder de bumper.

Stap 7:
Als je wilt kun je ook nog de binnenbalk verwijderen door simpelweg de 4 schroefjes los te draaien. Dit is volgens mij bij de imitatie bumper zo. De originele bumper zit geklikt.


Als je de bumper weer wilt monteren wees dan zeker dat de dwarsbalk niet omlaag gezakt is! Als dat wel het geval is krik deze dan weer op. Anders zal je met geen mogelijkheid die bouten er weer in terug kunnen krijgen.

Let er ook op dat je de bumper goed in de steunen aan de zijkant schuift. De bumper zal anders scheef gaan hangen.

10 minuten werk man....
 
Status
Not open for further replies.