Show je eigen auto #13

Status
Not open for further replies.
Jah staat in de tuin met bijna kop eraf me zus brengt straks effe speciale sleutel voor kopbout los halen en dan boel schoon maken,Wachten tot morgen avond dan krijg ik nieuwe koppaking set en dan boel weer dichtbouwen :)
 
Over de motor keuze ben ik nog niet overuit.
Ik moet uberhaubt eerst een fatsoenlijke schuur/garage plek hebben om te sleutelen/stallen. Anders gaat het niet door, valt niet mee in Gelderland:mad:
`

Kwam vandaag een MK2 met ws een 1.8T langs..
Ik hoorde de BOV iig en merkte ook wel dat er aardig vermogen in zat..

Mischien een tip ;)

Ws vanavind een foto van mijn FAC Corolla met "nieuwe" velgen.. :D
Hij is helemaal in 1x door de APK gekomen :O
Alleen nieuwe ruitenwisser+vloeistof :D
 
Jah staat in de tuin met bijna kop eraf me zus brengt straks effe speciale sleutel voor kopbout los halen en dan boel schoon maken,Wachten tot morgen avond dan krijg ik nieuwe koppaking set en dan boel weer dichtbouwen :)

Niet ff de kop laten vlakken??
Kost niet eens zo heel veel (50,- oid) gebeurt volgens mij altijd bij een nieuwe koppakking..
 
Ah ga eerst effe ding eraf halen en dan effe bekijken meschien dat ik hem weg breng Meschien ook niet .Maar komt helemaal weer goed ,Was voor 89 euro klaar aan koppakingset en kopbouten en nog wat klein spul dus ...

en kop wordt niet altijd gevlakt hoor.Meestal scheuren ze hem goed schoon en dan weer dicht bouwen
 
Ik werkte zelf als monteur in de landbouw, en bij trekkers en werktuigen werd het onderblok altijd opgeschuurt en de kop gevlakt..

En me pa heeft een zelfde soort bedrijf en laat ook altijd een kop vlakken nadat hij eraf geweest is..

Voor mijn scirocco 1.8 8v kost het 43,- geloof ik..
Dan is het wel gewoon direct knap..
 
2nsyh6f.jpg


Zoals je kunt zien wordt er ook niet al te zuinig mee om gegaan :o

Komt het doordat je hard door de bochten vlamt of omdat ie uitgelijnt moet worden?:P
 
Maykel,

Wat loopt dat nu? zo'n VR6? (en wat kost de verzekering, en hoeveel KG's weegt je sloep;))

Topsnelheid is ong. 260 km/u verzekering staat op mn pa's naam met mij als hoofdbestuurder, geen idee eigelijk hoeveel t kost :P En op kenteken staat 1100 kilo

Over de motor keuze ben ik nog niet overuit.
Ik moet uberhaubt eerst een fatsoenlijke schuur/garage plek hebben om te sleutelen/stallen. Anders gaat het niet door, valt niet mee in Gelderland:mad:

Ik wil ook een dikke beun/klus schuur, maar dat valt ook niet mee :/

Wat dat een cabrio? Weet zo niet meer wat voor 1 maar die duwden ze iig weg :P

En was ook nog een scooter op een motor geknald op dat zijweggetje waar iedereen de auto had staan.

Was een blauwe del-sol, soort cabrio ja.

Jah staat in de tuin met bijna kop eraf me zus brengt straks effe speciale sleutel voor kopbout los halen en dan boel schoon maken,Wachten tot morgen avond dan krijg ik nieuwe koppaking set en dan boel weer dichtbouwen :)


Jeroen :rolleyes: ?

koppakking (spreekt voor zich)
inlaatpakking (spreekt voor zich)
uitlaatpakking (spreekt voor zich)
d-riem (als je er toch mee bezig bent)
spanrol (icm d-riem vervangen)
kopbouten (hier zit een rek in, dus zul je altijd nieuwe moeten monteren)

En kopvlakken heeft mij 20 euri gekost bij een erkend bedrijf.

Succes :P
 
Komt het doordat je hard door de bochten vlamt of omdat ie uitgelijnt moet worden?:P

Uitlijning is prima, dus blijft er maar 1 ding over :+

**edit** Rekbouten hoeven meestal pas vernieuwd te worden bij de 3de keer aantrekken. Er zit een bepaalde marge op de bouten. Dus hoeven niet altijd vervangen te worden.
 
Rolf, netjes!
Jammer dat het frans is :P
Enne, oh ja, ik boek je met mn 206 :+ want gvd wat zijn die clio's met een 1.4 of 1.2 traag zeg.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top