SF2 slecht optrekken en erge dip

farfarfar

Well-Known Member
hallo.
Mijn sf2 trekt heel slecht op en heeft een dip vanaf 15 kmh tot 35 kmh
Hij trekt heeel sloom van 0 naar 15 en dan houd hij in en gaat hij heeel erg langzaam naar de 35 en dan pas begint hij te pompen en vanaf 40kmh vliegt hij(ja serieus hij trekt dan zooo hard) naar de top van 65 @ teller.
Maar het langzaam optrekken en t dip is echt een probleem en ik erger me er dood aan.

Ik heb een tecnigas next r zonder prop.
10GR rolletjes (1 maand)
witte malossi drukveer (1 dag oud)
omega zilver trekveer (1 dag oud)
spoeier 62 (spoeier 68 is te groot en 62 te klein maar ik probeer nog 64 en 66 maar ik denk niet dat t hieraan ligt)
Begrensd met een varioplaat (wil niet harder dan 65@ teller en vandaar de 10GR rolletjes anders maakt hij overtoeren)

Kom aub niet met : haal je varioplaat eruit want daar ligt het niet aan ,dat is puur voor snelheid te begrenzen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dan zeggen we niks over je varioplaat en je ontgrenste terugloop uitlaat..
Sorry hoor, maar wil jij een terugloper, moet je toch echt de prop eruit en je varioplaat eruit, anders zal het nooit lekker lopen.
 
Kom aub niet met : haal je varioplaat eruit want daar ligt het niet aan ,dat is puur voor snelheid te begrenzen.
8P
je moet idd je motortje lekker overtoeren laten draaien door die plaat er in zal die fijn vinden! met die plaat er in en de prop er uit krijg je hem nooit goed lopend!
 
danken jullie wel dat jullie zo vriendelijk zijn -.-...
Ik rij al een half jaar zo...
Ik heb vandaag 7 gr met mijn 10 gr gemixt en hij loopt als veel beter
maar hoe lichter ik met rolletjes ga hoe meer overtoeren hij maakt dus daarom moet hij niet al te licht.
Sproeier is nu 64 maar hij loopt weer niet goed daardoor hij stottert een beetje vanaf stilstand als ik volgas geef of gashendel klein beetje inhoud.
62 is weer te klein maar hij loopt er wel perfect op.
bougie bij 62 is bruin/wit
bij 64 is die mooi bruin.
Ik heb nu aleen nog maar een dipje bij 10 tot 15 maar is niet zoo erg maar als hij warm is (na 10 minuten rijden) dan wordt het wel erger.
Mischien moet ik nog wat spelen met rolletjes ? 7 mixen met 9 ipv 10 ?
 
We hebben je normale reacties gegeven, je krijgt het nooit perfect lopend zo.
Maar goed, als je inderdaad het zo wil laten lopen, zou ik een paar setjes rollen gaan halen als ik jou was ;)
 
oke dank je mafs
ik haal morge wel 9gr die mix ik dan met 7 gr kijke hoe die dan loopt..
En iets voor de sproeier ? want er zijn geen sproeiers 63 he :p
64 is groot en 62 is klein -.-
 
Sproeier 64, en dan je luchtschroef ietsje uitdraaien.
Dus normaal staat die op 1,5 slag open, dan moet ie op ongeveer 1,75.

Zo krijg je hem heel misschien een beetje op een normale kleur. ;)
 
Je gaat van sproeier 92 naar 62 en het loopt beide aardig goed? Dan klopt er ook iets niet he..

Anyway, met varioplaat moet het best af te stellen zijn, het zal alleen op topsnelheid raar aan doen maar dat vind jij niet erg, dus dat boeit dan niet.

Als hij van 0-15 te weinig toeren maakt, dan plaats je strakkere trekveertjes. Als hij dan na die 15km/u nog iets dipt, ga je heel iets lichter in rollen. Totdat je een strak toerenverloop van 0-40 a 50 hebt (daarna mag die wel wat klimmen in toeren).

En je stelt een scooter altijd warm af, wat hij koud doet is niet relevant bij afstellen.


1,5 slag open, is net als dat je de wijzer van je klok van 12 uur naar half 2 verdraait.. 1 heel rondje en nog een halfje dus. 360 + 180 graden, dat is de basis waar je hem op zet. Vanaf daar kan je hem wat in en uitdraaien (telkens de motor er even op laten reageren, duurt even een paar tellen). Als die alleen onderin stottert zou ik ook even kijken hoe je gasnaald staat.
 
ooh sorry ik bedoel 62 :p mijn fout / al geedit ;p en nogmaals sorry :p
uhhm ik heb hem nu op 1,7 slag staan. maar als ik nog steeds gas geef en ik laat gas los en dan weer gas geef dan stottert hij 1 seconden en dan loopt hij normaal.
Bij sproeier 62 loopt hij echt perfect maar dan heb ik kans op een vastloper enzo omdat die te klein is.
rolletjes vervangen en hij loopt al stukken beter.
Wat kan ik aan de gasnaald afstellen en waar is dat voor ?
Ik had eerst standaard peugeot trekveertjes die ik nooit had vervangen
gisteren omega zilver erin gedaan maar hij is precies tzelfde als die standaard trekveertjes wat er eerst in zat -.-
de drukveer malossi wit is wel goed want ik voel hem wel nadat hij sloom optrekt en uiteindelijk op toeren komt keihard naar zn top vliegen.
Mischien moet ik NOG strakkere trekveertjes ?
 
Je scooter loopt echt niet vast met een sproeier die aan de kleine kant is. Het zal misschien wat moeilijker starten in de winter (choke verhelpt dat wel). Als het goed loopt loopt het goed, als het maar niet hapert. Als je bij volgas ineens je gas dichtdraait, mag hij niet stilvallen en pas weer beginnen te pruttelen als je alweer bijna op stationair toerental draait; dan is je sproeier te klein. Ook moet hij direct reageren als je vanuit even stationair draaien volgas geeft, en niet eerst moeten 'wachten op wat benzine'.

De gasnaald moet je niet veranderen, je moet alleen hier vermelden op welke stand hij staat; in welk gleufje van de naald zit het clipje. Even loshalen en je ziet het (pas op bij het loshalen dat er een veer in zit dus het kan weg springen, heel zacht, maar zo raak je wel dingen kwijt als je niet oplet). Als die te hoog of te laag staat kan je ook krijgen wat jij beschrijft.

Als je dezelfde trekveertjes hebt geplaatst als de originele, dan moet je "nog" strakker ja.. gelukkig is origineel harstikke slap, dus zo strak zijn de veertjes die je moet gaan plaatsen echt nog niet :) 1 of 2 stapjes strakker dan wat er nu inzit zal wss voldoende zijn
 
Last edited:
doe lekker hele strakke trekveren, ik heb zwarte van malossi in mijn viva(50cc met gianelli) en hij trekt beest op , in combinatie met 7 grams rollen is het gewoon een enal beest, ik trek de dikste scooters eruit. dus doe gewoon zwart van malossi
(is de sterkste)
 
Ik zal dalijk wel gaan kijken waar die gasnaald staat
@ vivaspin , malosi zwart is toch veeel te strak :p aangezien ik een rotte dr laagtoerig ding erin heb zal die wel niet vooruit komen of wel ?
ik heb mijn koppeling naar de scooterboer gebracht en hij heeft me malosi wit druk en omega zilver trek voorgesteld en die heb ik er nu dus in zitten.
maar hij trekt veel te vroeg en sloom dus dan heb ik het gevoel dat hij toch slap is maar direct naar malosi zwart gaan is ook overdreven vindt je niet ? :p
 
Last edited:
Back
Top