AJP klauw achter sf2....

Gallecgun SF 2

Twijvel is afkeur en boem = au!
nou, heb veel verhalen gelezen en de tips en tricks geprobeert maar tot op heden krijg ik niks achter bij mijn rem. Nog geen druppel olie.

Blok 2005 DD sf2 op 2008 frame.
Was met remkabel eerst maar dat past niet meer ivm het 2005 blok.

Heb alles netjes overgezet.
Een remhendel reservoir schijf klauw en kabel.

Uiteraard proberen te ontluchten.
Pomp doet het goed.
Maar zodra ik het reservoir vul en begin met pompen spuigt hij het alleen uit het gaatje.

Tip van mijn maat. Doe het potje dicht zet je nippel los.
Nu is het systeem gesloten van boven en forceer je nu de vloeistof naar het enigste gaatje.

Maar na veel trekken nog steeds nada.
De banjo's ontlucht.
Altans ik hoop het.

Want als ik ga pompen en houd druk en ik draai 1 van de 3 aansluiting los.
Valt alleen de eerst druk weg bij het los draaien van de banjo bout aan de hendel zelf.

De rest doet hij niks.
Ik hoor niks zie geen vloeiatof of voel ook maar iets.

Het vloeistof lijkt ook maar niet te willen dalen.
Geprobeerd vloeistof in te pompen maar daar heb ik nu het gereedschap niet voor

Alles was dus leeg, alles is schoon geblazen en goed gemonteerd naar mijn weten.
Nu ben ik dus niewsgierig of hij uberhaubt vloeistof richting de klauw pompt.

Iemand ideeën en of trucks hiervoor.
Heb het nu even weg gezet gesloten van boven nippel los, hebdel op druk met een t-wrap
 
Advertisement - register to remove this

Maar zodra ik het reservoir vul en begin met pompen spuigt hij het alleen uit het gaatje.

Daar horen luchtbellen uit te komen. Als die begint te spuiten dan zit die vol tot waar die niet verder kan.

Hoe oud is de klauw? Misschien zitten de cilinders muur vast.

Rem kabel had je door geblazen. Met een compressor?

Banjo bouten kun je niet ontluchten. Dit zijn enkel de bouten met het gaatje richting je rem leiding/ potje

Wat wel belangrijk is de opbouw van de banjo bout.

Die is als volgt:

* koper ringetje
* banjo bout
* koper ringetje.

Vergeet je 1x een koper ringetje dan is meestal het gat van je banjo niet correct uitgelijnd met je rem leiding en kan je pompen wat je wilt maar dan gaat de rem vloeistof niet richting de klauw.
 
Thx voor de snelle reactie manu,
Ja alles zit zoals het hoort bij de banjobout.
Las ergens op het forum dat er lucht kan blijven zitten. En dat als je druk op bouwt en even snel los draait de luchtbel dan weg zou zijn.

Hij spuit idd best veel als je hard en snel knijpt.
Doe im di rustig heb ik wel het idee dat ik wat weg pomp maar als je hendel los laat heb ik het gevoel dat het weer terug komt.

Alles is door geblazen, klauw is wel op leeftijd maar alles zit goed heb de klauw eerst helmaal uit elkaar gehad schoon gemaakt en gekeken of de cilinders nog goed gangbaar waren.
Zitten ook nieuwe blokjes op. Cilinders zijn wel max terug gedrukt.
Post automatically merged:

edit, banjo bout is trouwens nieuw op de klauw. Ringetjes niet maar ook niet verdrukt of iets dergelijks.
 
Ik heb een compressor ja.
Ik heb er nu een andere leiding er op gedaan nu komt alwel de olie tot de remklauw.

Draaide de banjo iets los en het kwam er uit. Alleen wil hij nog geen druk op bouwen.
De andere leding was toch verstopt geraakt.

Hoe kan jm het beste druk op de klauw zetten dan om de zuigers uit te drukken?
Ook zonder dat ik alle vloeistof weg druk of lucht er in pomp. :p
 
Back
Top