SF2 slecht optrekken en erge dip

farfarfar

Well-Known Member
hallo.
Mijn sf2 trekt heel slecht op en heeft een dip vanaf 15 kmh tot 35 kmh
Hij trekt heeel sloom van 0 naar 15 en dan houd hij in en gaat hij heeel erg langzaam naar de 35 en dan pas begint hij te pompen en vanaf 40kmh vliegt hij(ja serieus hij trekt dan zooo hard) naar de top van 65 @ teller.
Maar het langzaam optrekken en t dip is echt een probleem en ik erger me er dood aan.

Ik heb een tecnigas next r zonder prop.
10GR rolletjes (1 maand)
witte malossi drukveer (1 dag oud)
omega zilver trekveer (1 dag oud)
spoeier 62 (spoeier 68 is te groot en 62 te klein maar ik probeer nog 64 en 66 maar ik denk niet dat t hieraan ligt)
Begrensd met een varioplaat (wil niet harder dan 65@ teller en vandaar de 10GR rolletjes anders maakt hij overtoeren)

Kom aub niet met : haal je varioplaat eruit want daar ligt het niet aan ,dat is puur voor snelheid te begrenzen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Oh sorry, haalde even wat door de war. Je hebt gelijk!:)
Maar je drukveer moet echt wel een Malossi geel zijn, Peugeot heeft namelijk zelf ook een sterke drukveer, vandaar ook de zware rolletjes waar Peugeot mee werkt ;)
 
oke ik koop dalijk wel een gele en laat hem erin zetten.
trekt hij daar dan beter van ?
toerenverloop is nu gewoon goed aleen een klein dipje als hij warm is
ik wil eig gewoon dat hij wat harder optrekt
 
ik ben vergeten om er gele drukveer in te zetten maar ik heb wel ipv 7gr/10gr mix alleen 7 gr erin zitten en hij trekt al veeel beter en geen dipje meer ...

maar nu is mijn probleem alleen dat hij stottert als ik gas geef.
zowel koud als warm stottert hij vanuit stilstand eff een halve seconde brrt brrt of als ik gas loslaat en weer gas geef dan stottert hij eff en loopt weer goed,
het voelt alsof hij eff uitvalt en dan weer aangaat.
waar kan dat aan liggen ?
 
oke dan probeer ik hem weer met 66 kijke wat hij nu doet..
nog een probleempje waar ik me aan erger :
als ik gas geef dan reageert hij eff niet..
dat is heel irritant als ik voor een stoplicht sta..hij wordt groen ,ik geef gas en hij doet niks en na 2 seconden begint hij pas..
 
Hij reageert gewoon eff niet.
ik geef gas : ......1 seconde niks........|gestotter 1 seconde | nu gaatie normaal.
dat t gas eff niet reageert in combo met t gestotter in t begin is erg vervelend.
ik heb de gasnaald 1 keertje los gehad maar ik kreeg hem er niet weer in :P
toen moest ik iemand erbij halen die dat wel kon o0
 
maak eerst je carburateur schoon dat scheelt al heel erg heb ik ook gehad met me sf2. en als ik jou wel zal ik veel licht in rollen gaan want 10Gr schiet niet op. daarna gewoon gaan afstellen dan trek je wel goed op als het goed is. als dat het niet is kan je altijd kijken of je nog wel genoeg compressie hebt(heb zelf gehad nieuwe zuiger en hij trekt als een beest).
 
carb al 1000x schoongemaakt met zon carb reiniger
Ik heb nu 7gr rollen erin en niet 10 (hij trekt al veeel beter)
Maar zoals ik zij reageert de gas pas erg laat..
en dat is heel vervelend
 
Als je volgas rijdt en je laat het gas ineens los, valt hij dan even stil en begint pas weer te prruttelen als hij een heel stuk lager in toeren is? Dan is het gewoon een te kleine sproeier nl, zoals ik 25 posts geleden ook al zei
 
Back
Top