Hulp gezocht met peugeot SF2 afstellen

Tamara SF2

New Member
Hallo,
Ik heb een vraagje over het afstellen van mijn SF2. Momentele setup is:
Cilinder: Malossi MHR Replica 70cc
Uitlaat: Yasuni R carbon. Carburateur: std 12.5 mm. Sproeier: 60 ( ik weet dat dit erg klein is)
Vario: polini 3g speed (of iets in die richting)
Koppeling: polini speedclutch (groene trekveren van Malossi op de strakste stand) mijn vragen zijn eigenlijk:
1. Waarom loopt ie op zo'n kleine sproeier? En moet er een grotere in?
2. Kan ik verder nog iets verbeteren?
Tevens loopt de scooter nu best fijn (ben nog wel aan het inrijden) en trekt mooi op. Af en toe hapert ie nog een beetje maar ik vermoed dat dit aan de sproeier ligt. Ik heb tevens nog een 21mm mezoly carb liggen met een passend spruitstuk en een heleboel sproeiers. Maar of dit nodig is weet ik niet. Alvast bedankt voor de hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Standaard carburateur is wel erg klein voor die cilinder.. Zou er minimaal zeker een 17.5mm eronder doen.

Verder heb je geen ervaring met een scooter afstellen, maar je koopt wel de snelste cilinder voor peugeot..


1. Omdat je luchtfilter zwaar begrensd is en niet geschikt is gebleken voor een 70cc cilinder.
2. Wat wil je eraan verbeteren, blok is een drama om een 70cc goed afgesteld te krijgen.

Als je echt een verbetering wilt moet je een piaggio of een minarelli scooter kopen en dan een 70cc eronder leggen.
Dan merk je echt verschil met dag en nacht.
 
Oke bedankt, ik heb wel wat ervaring met afstellen maar dat is allemaal op 50cc. Denkje dat een powerfilter een degelijke optie is? En wat betreft een nieuwe scooter kopen, dat is voor mij helaas niet echt een optie. Heb namelijk al iets te veel in de SF2 zitten en zou erg zonde zijn om nu weg te doen. Bedankt voor je reactie!
 
Standaard carb is idd wel klein.
Waarom zou hij niet lopen met een te kleine sproeier? Komt gewoon benzine in, niet veel maar oke.

Sproeier 60 is vragen om cilinderschade.
Loopt en rijdt wel, maar smering zal onvoldoende zijn en warmloper tot gevolg hebben.

Zou sowieso de 'begrenzing' in het Luchtfilter en de aanzuigbuis niet monteren.
En de 21 mm monteren.

Dat je een andere scooter moet kopen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
 
Last edited:
Back
Top