JulesR

New Member
Is het het waard om op mijn puch zip 50cc type 3 een Cilinder Malossi Sport 50cc Piaggio luchtgekoeld te monteren? Is zo'n malossi sneller dan normale 50cc? Ik ben van plan om die cilinder te kopen en deze dan te combineren met een 17,5mm carb en een sito plus uitlaat, iemand ervaring met de snelheid van deze setup? Topsnelheid interesseert mij niet heel veel, maar een snelle optrek lijkt mij leuk.
 
Advertisement - register to remove this

Is iets krachtiger dan een originele 50.
Rijdt best leuk met 17.5 en Sito.

Als je meer kracht wilt kun je beter een stage6 streetrace 50 pakken.
 
Dank voor uw antwoord! Waaraan kan ik denken met die stage 6 streetrace 50 + sito plus + 17,5mm, met zip type 3, richting auto wheelie? Of kan je met 50cc niet aan autowheelie denken? En nog iets, is die stage 6 cilinder bruikbaar op een standaard krukas? Alvast dank.
 
Last edited:
Nooit een autowheelie. Kan prima op standaard krukas, is immers een vervanger voor de standaard 50cc.

Heb zelf een stage6 streetrace 50 LC met 17.5 en Sito Plus. Loopt 97kmh gps.
 
97kmh is extreem goed voor 50cc, is dat met brom vertanding of malossi? En zit er een groot verschil qua prestatie tussen de lc en de ac variant?
 
Heb minarelli horizontaal LC met brom vertanding. Lange weg plat erop, anders is deze snelheid onmogelijk.

Hier een video op Piaggo. LC 1pk meer dan AC.

 
Dit verschil komt zeker door de betere koeling of iets dergelijks. Weet u misschien wat je kunt doen om de top snelheid lager te maken van de scooter terwijl de optrek sterker wordt? Bij brommers gaat dit met tandwielverhouding, maar ik ben niet heel bekend met scooters.
 
Bij Scooters geldt dat niet. Je kunt een vario ring plaatsen om de topsnelheid af te regelen.

Veel gastjes schrijven dat hun Zip is afgesteld op optrek. Klinkklare onzin.
 
Back
Top