Terugloop uitlaat op zip 4takt ?Wie kan ff helpen met setup

die_witte_zip

New Member
Iemand enig idee of dit een goede setup is voor mijn zip 4takt uit 2011

70cc Cilinder
86mm Sproeier
7 Gram rolletjes
Terugloop uitlaat voor 4takt.

Weer dat een terugloop geen nut heeft op 4takt maar dor het alleen voor de looks. Iemand idee of dit een oké setup is om mee te beginnen. Of iemand anders andere goede setup voor mijn zip 4takt?
Loopt nu al 60 helemaal standaard maar onbegrensd.
Wil ook graag weten hoe hard hij ongeveer zou lopen met deze setup
 
Advertisement - register to remove this

Je zegt wel de looks, maar je prestaties gaan er ook op achteruit..

Snap dan niet waarom mensen uiterlijk verkiezen over prestaties.. Kan je net zo goed je originele uitlaat erop laten. Doet hij het waarschijnlijk beter mee.
 
Je zegt wel de looks, maar je prestaties gaan er ook op achteruit..

Snap dan niet waarom mensen uiterlijk verkiezen over prestaties.. Kan je net zo goed je originele uitlaat erop laten. Doet hij het waarschijnlijk beter mee.
Ik snap wat je bedoeld maar wil het toch eens proberen een terugloop op 4takt.
Is de rest van de setup goed ? Of iemand nog tips ? Heb er zelf namelijk bijna geen verstand van
 
70cc DMP Cilinder 4T
86mm Sproeier
7 Gram rolletjes
Tecnigas terugloop uitlaat voor 4takt.
Mallosi Multivar met witte drukveer
Naraku Nokkenas

Is Dit dan alles wat ik nodig heb ? Hoe hard zou hij dan ongeveer moeten lopen en is de setup nu compleet of mis ik nog dingen ?
 
70cc DMP Cilinder 4T
86mm Sproeier
7 Gram rolletjes
Tecnigas terugloop uitlaat voor 4takt.
Mallosi Multivar met witte drukveer
Naraku Nokkenas

Is Dit dan alles wat ik nodig heb ? Hoe hard zou hij dan ongeveer moeten lopen en is de setup nu compleet of mis ik nog dingen ?
Geen DMP cilinder kopen, afwerking erg slecht. Uiteindelijk ben je duurder uit. Als je echt harder wilt gaan op 4t moet je gwn 80cc kopen. Is wel duurder maar zoveel leuker. Met 70cc ga je miss zon 5-10km harder en ietsje meer trekkracht. Maar na 2 weken zal je al meer willen. Heb je een 2 klepper? Ik raad gwn malossi of polini aan maar als je iets goedkopers wilt zal je ook met de top performance kunnen gaan.
Malossi 80cc (past ook op 4v de rest niet) : https://www.cityparts.nl/cilinder-8...y-4t-malaguti-centro-4t-vespa-s-3113905t.html
Polini 80cc: https://www.cityparts.nl/cilinder-8...t-malaguti-centro-4t-vespa-s-49mm-zuiger.html
Top Performance 80cc: https://www.cityparts.nl/cilinder-8...ly-4t-malaguti-centro-4t-vespa-s-9925150.html
 
Echt bedankt iedereen ! Heb je toevallig een linkje zodat ik weet welke ik moet hebben ?
Post automatically merged:


Kan je misschien een linkje doorsturen zodat ik weet dat ik de goede heb ?
Vario set: https://www.k-parts.nl/variateurset-malossi-multivar-2000-piaggio-vespa-50cc-4-takt.html
Nokkenas: https://www.k-parts.nl/nokkenas-naraku-sport-piaggio-vespa-2v-50cc-4-takt.html
Post automatically merged:

Ik snap wat je bedoeld maar wil het toch eens proberen een terugloop op 4takt.
Is de rest van de setup goed ? Of iemand nog tips ? Heb er zelf namelijk bijna geen verstand van
Terugloop heeft geen zin, kijk miss deze video.
Bij een 4 takt wil je de lucht zo snel mogelijk uit je uitlaat hebben terwijl bij een 2 takt het juist helpt als de uitlaatgassen niet meteen de uitlaat verlaten. Als je een terugloop op je 4 takt zet duurt het langer voordat alle lucht uit de uitlaat is en dus weer langer voordat er weer nieuwe uitlaatgassen uit de cilinder je uitlaat in kunnen. Wat je scooter minder snel zal maken. Ik heb zelf deze uitlaat op mn zip, als je het voor de looks en het geluid doet. Zal iets minder snel gaan dan origineel maar het valt erg mee. (Wel de prop eruit slijpen). https://www.cityparts.nl/uitlaat-te...t-4t-piaggio-zip-2000-4t-2-kleppen-motor.html
 
Last edited:
Geen DMP cilinder kopen, afwerking erg slecht. Uiteindelijk ben je duurder uit. Als je echt harder wilt gaan op 4t moet je gwn 80cc kopen. Is wel duurder maar zoveel leuker. Met 70cc ga je miss zon 5-10km harder en ietsje meer trekkracht. Maar na 2 weken zal je al meer willen. Heb je een 2 klepper? Ik raad gwn malossi of polini aan maar als je iets goedkopers wilt zal je ook met de top performance kunnen gaan.
Malossi 80cc (past ook op 4v de rest niet) : https://www.cityparts.nl/cilinder-8...y-4t-malaguti-centro-4t-vespa-s-3113905t.html
Polini 80cc: https://www.cityparts.nl/cilinder-8...t-malaguti-centro-4t-vespa-s-49mm-zuiger.html
Top Performance 80cc: https://www.cityparts.nl/cilinder-8...ly-4t-malaguti-centro-4t-vespa-s-9925150.html
Heel erg bedankt voor alle antwoorden man.
Ff vraagje , is Naraku of Power1 ook mogelijk? Budget voor scooter is namelijk bijna op
Snap dat de kwaliteit dan minder is maar is het het wel waard zo'n Naraku of Power1 voor maar 8 tientjes.
Welke Topsnelheid kan ik met 80cc verwachten en al die andere dingen die ik nodig had?
 
Heel erg bedankt voor alle antwoorden man.
Ff vraagje , is Naraku of Power1 ook mogelijk? Budget voor scooter is namelijk bijna op
Snap dat de kwaliteit dan minder is maar is het het wel waard zo'n Naraku of Power1 voor maar 8 tientjes.
Welke Topsnelheid kan ik met 80cc verwachten en al die andere dingen die ik nodig had?
Goedkoop is duurkoop, Je kan beter n paar tientjes bijleggen en een degelijke cilinderkit halen dan dat je het blok aan stront rijdt en niks meer over hebt. Ik adviseer om een Dr of TP te kopen, zijn rond de 120 euro en zijn gelijkwaardig aan malossi en polini.
Ik denk dat je afhankelijk van je blok rond de 75-80 gaat zitten, wel eerst goed inrijden voor het beste resultaat.
 
Nokkenas, naraku. Krijg je meer benzine en dus vermogen
Nooit geen Nokkenas van naraku nemen! Alleen die van malossi omdat die van naraku rotzooi is. Dit is omdat er in de loop van de tijd de naraku speling gaat hebben in de nokkenas waar door je kleppen naar de klote kunnen gaan of je motorblok steeds slechter gaat lopen.
 
Back
Top