je leert met te proberen
ik zal het ook wel op eigen ondervindingen leren.
Maar vergeet niet,
Ik de cilinder zelf waar de piston komt, daar laat ik de spoelpoorten even groot.
Maar ik heb de cilinder de mogelijkheid gegeven om meer gas aan te trekken.
Ik heb ook een boostercilinder liggen en daar staat de carbu op de bovenste spoelpoort.
Dus de 2spoelpoorten opzij zullen minder gebruikt worden!! (veronderstel ik)
Bij mijn brommer staat de carbu achteraan in het blok.
Dus heb ik een gat geboord in de bovenste spoelpoort en daar ga ik nog een membraam en een carbu opzetten.
Dan kan mijn cilinder meer gas aantrekken.
Dan ga ik de spoelpoorten poelieren.
ge moet mij hier niet voor nen dwaas aanschouwen dat ik precies mijn cilinder ga uithonen met een vijl ofzo.
En ik heb dat hier niet gezet bdat iedereen mij hier op mijn kop kan geven.
Ik vroeg gewoon of iemand iets wist.
Vb.
-Moet ik van de cilinderkop afvlakken om meer compressie te hebben en hoeveel mag je daar afnemen?
-onder hoeveel graden moet het binnenste van de cilinderkop staan voor een goede compressie?
-Waarom is er eigenlijk bij sommige brommers een decompressieklep en bij andere niet?
-Hoeveel graden is de hoek in de uitlaatpoort en hoe zou ik die kunnen meten?
-hoe kan ik mijn piston tunen?
-hoe poelier ik het best?
-hoe kan ik het beste compressieverlies voorkomen, want wanneer je meer compressie wil wordt die druk veel groter op alle onderdelen (logisch).
ik wil hier niet te erg gaan zagen, maar ik moet allemaal mijn brommers en mijn auto onderhouden en mijne pc en sinds ik nog studeer en alles zelf betaal komt dat allemaal goed uit ales ik dat zelf kan maken.
En laten we al maar niet over allemaal de stress beginnen!!
en dat allemaal op mijn 17 jaar.
wel, als je 1 van die vragen kan beantwoorden, dan zou mij dat al verder helpen
thx