scooterband demonteren op autobandenapparaat

Status
Not open for further replies.

Erwin280

Well-Known Member
Ik heb hier 2 scootervelgjes liggen van mijn aprilia sr 2000

Ik was van plan ze morgen (zaterdag) te demonteren op mijn werk op een bandenapparaat voor autobanden.

1. Nu ik ze eraf heb zie ik dat het midden van de velg gelijk is met de lengte van de buitenkant in breedte. Autovelgen zijn zeg maar hol. Ik kan het niet echt precies uitleggen maar kan je op een autobandenapparaat een scooterband van de velg halen.

2. nog iets ik ga mijn velgen laten coaten en in mijn voorwiel zit een wiellager. DUH. Kan ik die op een of andere manier afplakken of moet dat hele lager gedemonteerd worden. Zo ja hoe haal je dat eruit.

3. ik wil alvast mijn lagers op mijn krukas slaan alleen bedenk ik net dat ik op mijn werk zo'n drukpers staan kan ik niet beter mijn lagers erop zetten met de drukpers of gewoon mijn lager erop slaan.
 
Advertisement - register to remove this

1 er zijn apparaten voor auto's waar het wel op kan ,maar volgens mij moet je voor bromfietsvelgen andere klauwen hebben.

2 coaten word erg heet , dus je lager moet je er iig al uithalen, of laten zitten ,hoe dan ook , hij gaat dus kapot...
 
ede bandenoplegger van mijn oom is gemaakt voor auto's,
hij kan er geen scooter banden mee opleggen.

maar er zijn dus wel degelijk banden opleggers voor auto's die dit wel kunnen.
 
Idd er zijn wel banden dingen voor auto's die scooterbanden kunnen doen...

Ik ben laatst met ZipZor nog met zen velgje en kapotte band naar autozaak geweest om bandje erop te leggen...
 
JAh je kan ze erop leggen met bandenapparaat bij auto´s Vorige keer hier ook gedaan met een motor oke iets grotere velg maar zelfde principe.

Je moet er voor zorgen dat die 4 klauwen zeg maar in de velg komen te zitten kan het niet zo uitleggen maar hij moet dus in de velg komen te klemmen en dan kan je gewoon de band erop leggen lucht erin en laten ploffen...
 
BlackDevil Sprinter said:
JAh je kan ze erop leggen met bandenapparaat bij auto´s Vorige keer hier ook gedaan met een motor oke iets grotere velg maar zelfde principe.

Je moet er voor zorgen dat die 4 klauwen zeg maar in de velg komen te zitten kan het niet zo uitleggen maar hij moet dus in de velg komen te klemmen en dan kan je gewoon de band erop leggen lucht erin en laten ploffen...

Ow echt waar? Ik kan het me nauwlijks voorstellen joh+pippi+
 
Ok bedankt voor de antwoorden. De velg past er niet op omdat de binnenrand waar de as doorheen zit zeg maar tegen de plaat aan komt. De grijpers moeten dus iets hoger liggen anders zou ie passen.

Maar in het begin vroeg ik ook of mijn lager eruit moest en dat moest dus. Maar hoe krijg ik zoiets eruit en moet ik dat gaan persen?

Hier een paar foto's van mijn velgen het is een sr 5 spaaks velg.

Afbeelding005-2.jpg


Afbeelding004-1.jpg


Afbeelding005-1.jpg
 
waarom moet je lager eruit om een bandje te verwisselen.Bandje kan je zelf erook nog wel opleggen laast nog gedaan.Beetje vet op de banden en je druk hem er zo op en dan met een groter schroeverdraaier er helemaal op drukken.En je beschadigt niets
 
daar hebben we bandenlepels voor ;)

als je het goed doet druk je een band er zelfs met de hand op , wel ff bandenvet oid gebruiken..

wiellagers hoeven er niet uit , de schijf kan blijven zitten etc..
 
het kan wel op de meeste bandenapparaten maar dan moet je hem eerst uitspannen en dan zeg maar terug spannen met de velg ertussen dat de grijpers hem aan de binnekant van je velg pakken. zo doe ik het altijd. en anders ga je naar een bromfietshandelaar en geef je hem 5 euro voor het der opleggen van je bandjes. succes
 
Sandor said:
banden eraf kan je doen met een goede kniptang, die banden heb je toch niet meer nodig, anders hoeven ze er ook niet eraf :p
voor de rest kan je doen wat melf zegt


waarom zoveel moeite :?

je kunt de band er zo afhalen ..
 
melf #50 said:
waarom zoveel moeite :?

je kunt de band er zo afhalen ..


ik weet ni hoor maar een lekker strakke ml50 eraf en der opleggen lukt je echt ni zo makkelijk als jij het nu zegt, ik heb het met banden apparaat gedaan en was als nog een gekut omdat die dingen zo facking strak zijn
 
tupac_shakur121 said:
ik weet ni hoor maar een lekker strakke ml50 eraf en der opleggen lukt je echt ni zo makkelijk als jij het nu zegt, ik heb het met banden apparaat gedaan en was als nog een gekut omdat die dingen zo facking strak zijn


druk ik er zo met de hand om denk ik , zo doe ik de meeste banden ,dunlop tt's en michelins ben je niet eens bandenlepels bij nodig zelfs..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top