Scooter wil niet meer na nieuwe cilinder

Jeff0

Hendig sjiek slipper
Ik heb net een nieuwe cilinder (DR50) op m'n slider gedaan, hij starte eerst al raar (zacht geluid, niet op toeren komen).

Ik ben toen een stukje gaan rijden en de uitlaat plofte/blafde soms (vaak nadat ik een stukje volgas had gereden). Ik kan wel volgas rijden, maar de scooter komt dan heel langzaam op toeren en stotterd de eerste 10km/u.

De scooter wil nu alleen niet meer starten... Heb de bougie net schoongemaakt, maar maakte geen verschil.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik heb niks aan de afstelling veranderd. Ik heb de cilinder wand trouwens best dik ingesmeerd met (motor)olie , mischien dat dit voor problemen zorgt?
 
Advertisement - register to remove this

Waarom die prop (je bedoelt toch dat buisje) eruit? Prestaties worden er niet beter op en je krijgt een kutgeluid...?

Ik zal iig is een 86 en 88 sproeiertje proberen.
 
als je je vario ring er uithaald worden je prestaties ook beter dus dan zal het met die begrenzer in je luchtfilter ook wel zo zijn. En als je kut je geluid krijgt doe je hem toch weer terug.
 
SilenceX said:
als je je vario ring er uithaald worden je prestaties ook beter dus dan zal het met die begrenzer in je luchtfilter ook wel zo zijn. En als je kut je geluid krijgt doe je hem toch weer terug.


Bullshit, Luchtfilter ''begrenzer'' doet niks,

Gewoon laten zitten dus
 
Net met sproeier 88 en nieuwe bougie geprobeerd... Hij start wel, maar had nog steeds dezelfde problemen. Na hem stil te hebben gezet starte ie ook niet meer. Zal het straks nog is proberen als ie is afgekoeld.

Waar zou het probleem verder nog kunnen zitten?

:EDIT:

Mijn setup is trouwens:
DR50
Hebo Gara 70cc versie
Hebo vario 4,1 rollen
Hebo drukveer
Sproeier 88 dus
 
Last edited:
Heb heel de cilinder er nog eens afgehaald en ik zag nu dat de polini kop een speciale pakking nodig heeft, dus heb nu de gewone kop er op gezet en hij loopt op zich goed.

MAAR nu komt er een soort tikkend geluid uit m'n cilinder (geloof ik), wat zou dit kunnen zijn? De standaard kop past toch gewoon op een DR50? :|
 
Heb het even opgemeten:

-De cilinder is 40mm
-De orginele kop is 40,5mm
-De polini kop is 47mm, 70cc kop dus.

De orginele kop zou dus toch gewoon moeten passen?
 
hoogte moet je meten , hoe hoog komt de zuiger in de cilinder , mja , zet er anders gewoon eens een extra voetpakking onder , maar het lijkt mij stug dat de zuiger tegen de std kop aan loopt
 
Heb net nog even gekeken en het past... Heb ook even de kop schoongemaakt, want daar zat dikke zwarte aanslag op.

Toen alles weer in elkaar gezet en nu start ie niet meer :|. Bougie gecheckt en die vonkt gewoon goed. Van dit soort dingen krijg ik dus het heen en weer :p
 
Back
Top