Scooter hield er ineens mee op en wil nu niet meer starten

Tymus

New Member
Beste mensen,
Ik heb een peugeot vivacity 50 cc bromscooter uit 2005. (kmstand 15000) Hier heb ik recentelijk een nieuwe zuiger op gezet. Ik heb hier afgelopen maandag zonder problemen een stukje (ong 15 minuten) mee gereden. Gister nog weer een ritje gedaan van ong. 3 kwartier. Op de terugweg nam de scooter in snelheid af, en kwam ik nauwelijks vooruit. Ik moest wachten voor een spoorwegovergang, en toen viel de scooter uit. Kreeg 'm amper weer aan de praat, en ben langzaam naar huis gereden. Nu wil hij helemaal niet meer starten.

Dingen die ik inmiddels zelf al gedaan/gecontroleerd heb: bougie controleren op vonk (werkt), carburateur schoongemaakt, benzinetoevoer gecontroleerd.

Bij de benzinetoevoer kwam ik erachter dat op het moment dat ik de kickstarter gebruik er geen benzine uit de slang loopt. Op het moment dat ik zelf aan de vacuumslang zuig loopt er echter wél benzine uit.

Wat kan hier het probleem (en oplossing) zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat je een vacuum probleem hebt , als je zelf zuigt heb je dus vacuum genoeg en via de motor niet . Meet de compressie eens .
ook als het een 4 takt is zou je eens de klepspeling kunnen controleren , of je vacuum slangetje welk naar de kraan loopt op scheurtjes .
als je aan de slang gezogen hebt en de carb zit vol , start hij dan wel ?
 
Ik denk dat je een vacuum probleem hebt , als je zelf zuigt heb je dus vacuum genoeg en via de motor niet . Meet de compressie eens .
ook als het een 4 takt is zou je eens de klepspeling kunnen controleren , of je vacuum slangetje welk naar de kraan loopt op scheurtjes .
als je aan de slang gezogen hebt en de carb zit vol , start hij dan wel ?
Dat was ik inderdaad nog vergeten te melden. Het is een tweetakt. Compressie is 8,5 bar. Als ik aan de slang gezogen heb start hij nog niet.
 
Back
Top