Scooter wil niet meer na nieuwe cilinder

Jeff0

Hendig sjiek slipper
Ik heb net een nieuwe cilinder (DR50) op m'n slider gedaan, hij starte eerst al raar (zacht geluid, niet op toeren komen).

Ik ben toen een stukje gaan rijden en de uitlaat plofte/blafde soms (vaak nadat ik een stukje volgas had gereden). Ik kan wel volgas rijden, maar de scooter komt dan heel langzaam op toeren en stotterd de eerste 10km/u.

De scooter wil nu alleen niet meer starten... Heb de bougie net schoongemaakt, maar maakte geen verschil.

Wat zou de oorzaak kunnen zijn? Ik heb niks aan de afstelling veranderd. Ik heb de cilinder wand trouwens best dik ingesmeerd met (motor)olie , mischien dat dit voor problemen zorgt?

Advertisement - register to remove this

Net alles weer nagelopen/doorgeblaast in m'n carb en nog wil ie niet starten en ja er zit nog benzine in. Wat kan er nog niet goed zitten, waardoor ie niet start?

was je oude cilinder vastgelopen? misschien eerst dan eens de oorzaak daarvan zoeken.... bijvoorbeeld als je nog een std membraan hebt, de plaatjes waar stukjes van af zijn. Controleer die ook even.
En controleer ook gelijk of je krukaskeeringen nog goed/droog zijn en of er veel speling op je big-end zit of veel speling op je krukaslagers zit (speling op krukaseinden)

Nee vorige cilinder was niet vastgelopen, het (standaard) membraan is nog goed niks afgebroken oid.

Krukaskeerringen zal ik morgen even controleren, om de krukaslagers te controleren moet ik toch mijn blok splitsen. De lagers gaan toch niet spontaan kapot? En ook al waren deze kapot zou het blok nog (al dan wel gaar) draaien.

Dat is niet zo moeilijk: hij doet niks! ;) Hij maakt hetzelfde geluid als ie normaal deedt, alleen slaat ie niet aan.

Ik moet trouwens nog wel even zeggen dat bij het loshalen van me carburateur dat dingetje (schuifje) naast me gasnaald los is gekomen. Deze heb ik er weer terug opgestoken (volgens mij zit ie goed), maar deze zit nu heel strak aangetrokken. Dit kan toch niet voor problemen zorgen of wel soms?

Anyway ik ga het morgen allemaal nog is opnieuw proberen...!

Het start-probleem is verholpen, de cilinder boutjes waren niet strak genoeg aangedraait waardoor ie lucht zoog langs de kop.

Toen een sproeier 86 erin gedraait en hij rijdt perfect. En het getik is ook verholpen, ik weet niet waardoor maar dat doet er niet toe :)

Back