Scooter wil niet harder dan 80km/h

Boooster

Well-Known Member
Ik heb een Phantom lc met Technigas Next Carbon. Ik heb al diverse setups geprobeerd, maar de scoot wil maar niet over de 80km/h heen. Hij moet toch echt harder kunnen. Toen ik een Giannalli Metal eronder had kwam ik ook niet over de 80km/h heen. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ?

Advertisement - register to remove this

Originele vario?
Redelijk kloppende teller?
Te kleine spr?

Metal is redelijk laagtoerig, maar je moet toch zeker 90 km/u (op bijv. Aerox-teller) halen... Misschien klopt jouw teller wel redelijk, ga eens naast vrienden van je rijden...

Greetz.

inderdaad buisje eruitslopen en sproeier 82-84 en ik zou een andere (hebo,malossi) vario kaufen maar phantom tellers kloppen wel aardig hoor en als ie dus aardig zou kloppen is 80km/h niet zo slecht hoor.....toch?

Is misschien niet zo slecht, MAAR...die vriend heeft een Phantom met technigas basic, verder alles origineel en die rijdt 85 op diezelfde teller..
De dealer heeft me een yamaha filter op de scoot gedaan, hoe kan ik zien of het buisje nog erin zit of niet (wel een newbie vraag, maarja) ?

Vandaag ook nog overgereden met een collega van me, Beta Ark met Technigas Next Carbon, hij reed 100 op zijn teller...zoefde me in ieder geval hard voorbij, trok ook 10x beter. En als hij gas gaf, dan klonk het alsof er veel meer power achter zat als bij mij (nee geen 70cc).
Wat ik ook heb sinds dat ik de next eronder heb is dat op mijn temp. meter nu alle groene lampjes gaan branden vaak, normaal waren dit er gewoon 2 zoals het hoort, hij wordt dus warmer.

[This message has been edited by Boooster (edited 06 July 2001).]

Originally posted by Boooster:

De dealer heeft me een yamaha filter op de scoot gedaan, hoe kan ik zien of het buisje nog erin zit of niet (wel een newbie vraag, maarja) ?
haal het voorste kapje eraf, en dat buisje zit normaal gezien waar de lucht de filter inkomt.(zit vast met een vijsje)

Back