Scooter wil maar niet lopen !!!!!!!!!!

Repsac

RANDFIGUUR
Oke dit is mijn prob :

Men neme een scoot met mina hor lc blok, men pleure er een DR70 (tuned) onder, 19mm DO, mal vario+vent, heb.kop.,hebo 12P as, VL12 membraan, Laser pijp.

Nu komt ie : ik krijg de scoot niet goed lopend, het lijkt weinig uit te maken of er een 94, 83 of 60 sproeier inzit , luchtfilter of niet en er zijn een HELEBOEL luchtschroef combi""s geprobeerd.

Hij heeft iets van 3 a 4 keer heel even stationair gelopen maar valt dan na maximaal een paar seconden vanzelf weer uit.Als je gasgeeft is het meestal van mwoooaaap.(een keer liep ie stationair en heb ik nog een paar sec. wat gas bij kunnen geven en toen maakte ie een heeeel klein beetje toeren, waarna ie weer wegviel)

Hij heeft compressie, de bougie vonkt.
Maar als je de vacuum en bezine loshaalt en aan de vacuum zuigt komt er geen benzine uit de benzineslang, dit zou toch wel moeten gebeuren ?

En toen ik die mal. vl12 memb. uit de verpakking deed zag ik dat er ook nog een soort plastic ding werd meegeleverd, een soort van vernauwing, deze heb ik er NIET ingedaan want anders was de open kant kleiner dan bij mn originele memb.

Zou dat er iets mee te maken hebben ? dat dat erin moet ?
Anders nog suggesties !??

ALvast bedankt :)

Advertisement - register to remove this

Doe eens gek en monteer een sproeier 120 ofzo. Lijkt me toch een carb iets, als hij soms wel wil lopen, maar na gas gelijk afslaat.

Originally posted by -=MOL=-
Doe eens gek en monteer een sproeier 120 ofzo. Lijkt me toch een carb iets, als hij soms wel wil lopen, maar na gas gelijk afslaat.

Niet nodig; hij geeft het probleem zelf al aan er is geen benzine/vacuum. Tankje vol? Slangen ok? Vlotter niet vast? Vlotterbak wel vol? Vacuumslang scheurtje? Pompie nog wel goed? Lekt de carb niet, dus dat hij geen vacuum trekt? Gooi eens handmatig benzine door bougiegat? Etc. etc...

moet je eruit laten idd (in dit geval).

Hij krijgt gewoon geen bezine idd. ZIe opmerkingen sjoerdo.

die vernauwing is voor een beter flow met een malossi (recht, kort) spruitstuk, die pas er precies op. is op elkaar gemaakt.

dus gewoon eruit laten

Originally posted by Sjoerdyo

Niet nodig; hij geeft het probleem zelf al aan er is geen benzine/vacuum. Tankje vol? Slangen ok? Vlotter niet vast? Vlotterbak wel vol? Vacuumslang scheurtje? Pompie nog wel goed? Lekt de carb niet, dus dat hij geen vacuum trekt? Gooi eens handmatig benzine door bougiegat? Etc. etc...

Tank zit vol (zou wel humor zijn jah :) )

slangen (benzine en vacuum) heb ik gecontroleerd zijn schoon
Vlotter zit niet vast
Vlotterbak loopt vol

Ik heb water door mn vacuum slangetje laten lopen lekt niet
v
acuumpomp hoe moet ik dat controleren ? Hij deed t wel met std cilinder voordat die DR en die 19mm erop gingen.

carb lekken , mmm hoe check ik dat ? anders gooi ik er morgen wel een andere carb op (21mm)

Handmatig benzine erin heb ik al gedaan dan loopt ie.

Nee er zit een foutje bij het vacuum gedeelte. Daar zit of ergens een haarscheurtje. Vervang je leidingen maar voor de zekerheid. Als je namelijk aan de vacuumslang zuigt en hij geeft geen benzine is die stuk.

Originally posted by BART#21
Nee er zit een foutje bij het vacuum gedeelte. Daar zit of ergens een haarscheurtje. Vervang je leidingen maar voor de zekerheid. Als je namelijk aan de vacuumslang zuigt en hij geeft geen benzine is die stuk.

Er komt wel benzine uit dat is t dus ook niet (ik weet dat ik eerst anders vertelde)
Bedankt voor de reactie iig.

Ik dacht dus ook ineens aan de benzinefilter misschien verstopt maar er komt benzine door de leiding dus dat is t ook niet AAAAAAAAAAAHHHHHHHHH kutkut

|(

Flikker die vacuumpomp eraf en vervang dat voor een gewoon benzinekraantje. Doe bij die vacuumaansluiting van je carb ff een dopje erop. Probeer dan nog es, en naders kan het ook je vlotternaald zijn. Als daar een vuiltje bij komt doet ie 't ook niet. Maar lijkt me niet, want anders zou die helemaal niet starten, maar suc6. :)

we hebben net btw keeringen getjekt enz...zaten allemaal goed.Maar als de cilinderkop op de cilinder zit en bouten zitten goed vast,dan zit ern zeker 2mm ruimte tussen kop en cilinder aan de buitenkant...
kan geen kwaad of wel?

Back