Scooter wiel

hey

als je een nieuwe band op de scooter laat leggen word de velg dan ook uit gebalanceert ? dus dat je soms wel eens een paar gram lood aan de velg plakken.
Tot nu toe heb ik nog geen scooter met zo'n lode gewichte op de velg geplakt zien rijden ? bestaat dit wel voor scooter's ?
 
Advertisement - register to remove this

er is veel getest voordat een scooter gebouwd word, aangezien elke std scooter dezelfde orginele onderdelen heeft , dus ook de velgen en de verhoudingen van de velg ten opzichte van het frame zal er weinig onbalans zijn, natuurlijk is elke scooter anders, en heeft een ander weggedrag, maar het verschil is waarschijnelijk te nihil om ook daadwerkelijk een velg uit te balanceren, ook dnek ik dat het zoiezo bij brommers, motoren en scooters weinig gebeurd aangezien bij een auto elke velg aan een ophanging hangt en een eigen veer heeft, bij een scooter is daar geen sprake van
 
bij mijn vader zijn motor is het wiel wel uit gebalanceerd ? er hangt een paar gram aan maar nu weet ik niet of dat aan de motor ligt wat hij heeft. want die heeft zon top van 250 dus daar moet wel alles goed in balance zijn.
 
bij ons op de zaak(vrachtwagengarage) gebruiken we ook gewoon nog lood miss is het wel giftig maar er gebeurt verder niks mee bij vissen oid kan ik het begrijpen dan zou het in het grondwater oid terecht kunnen komen maar goed

genoeg off-topic mijn excuses:p
 
mja , lood kan er ook af vliegen , gebeurt ook vaker , maar het gaat er om dat ze gebruik van lood willen reduceren , dit zodat uiteindelijk het totale gebruik van lood minder word want vergeet niet dat het op 1 dag niet meer word gebruikt en het dan wellicht in het millieu kan komen. daarom is lood ook niet meer toegestaan in brandstoffen voor op de openbare weg , in de racerij is het ook niet meer toegestaan.
 
ja en hoe zit het dan in de vis sport ? ik doe zelf ook vissen. ik bijt het lood gewoon met mijn tanden dicht ? ze moeten een materiaal dan hebben wat best zwaar is messing is ook best zwaar maar ik zie me dat niet dicht bijten :p
 
voor motoren wordt het nog steeds gebruikt in veel motorzaken die aan balanceren doen.

Ook op m'n Runner 180 was het gebruikt bij het achterwiel, maar voor gewone bromscooters is het niet echt noodzakelijk (het heeft meer met instabiliteit te maken bij hoge snelheden) en dus niet echt van toepassing bij straatscooters meestal.
 
apriliaracer said:
ja en hoe zit het dan in de vis sport ? ik doe zelf ook vissen. ik bijt het lood gewoon met mijn tanden dicht ? ze moeten een materiaal dan hebben wat best zwaar is messing is ook best zwaar maar ik zie me dat niet dicht bijten :p

vooral bij karpervisserij of zeevisserij waarbij je lood tot een grammetje of 200 gebruikt proberen ze nu alternatieven te vinden. er zijn zelfs nu al stenen op de markt die je daarvoor kan gebruiken. mare weer ontopic, als je meer info wilt ff pm'en
 
Een scooterwiel maakt natuurlijk wel iets minder toeren dan een motor of autowiel. Athans, bij normaal gebruikt.
Zou het niet vreemd vinden als de wielen van sprintertjes wel uitgebalanceerd werden.
 
Back
Top