Scooter wiel glijdt snel weg

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal zoals de meeste van jullie weten heb ik laast een scooter ongeluk gehad.
nu heb ik tijdelijk een andere scooter Viva City 2 takt. Super goed ding. Maar als het regent of heeft geregend glijd me acht band alleen maar weg. Dus ik durf nu niet meer harder dan 10km/h
tTe gaan in een bocht. Zou het kunnen dat me band te hard is opgepompt. Het is niet een aliexpress band het is gewoon een Dunlop band van kwaliteit. Weet iemand raad
 
Advertisement - register to remove this

Hoe oud is de band?
Is de band over het gehele loopvlak afgesleten van alleen links (als je erachter staat)
groet
De band is nieuw niet splinter nieuw maar zit er nog maar 4 maanden op. De scooter heeft 4 maanden stil gestaan rijd sinds gister weer.
Band heeft nog genoeg profiel
Post automatically merged:

het zou wel kunnen dat hij te hard is opgepompt. op de band kan je aflezen hoeveel druk erin zou moeten zitten , zet er eens een pompklok op om het te controleren
lk had der 2.6 bar in gedaan op de band.
alleen sinds dien glijd die snel weg
 
10kmh is wel een hele lage drempelwaarde voor angst.

Reduceer je bandenspanning naar 1.6.
Controleer meteen of er speling op de achteras zit door het wiel te wiebelen wanneer hij van de grond is.
Geen spelling.
Bandenspanning is nu 1.6
Ik ga zo even testrit je maken.
Maar hoe maken jullie de bochten dan op brede banden. Leunen jullie mee hoe snel gaan jullie ongeveer?
 
Hallo allemaal zoals de meeste van jullie weten heb ik laast een scooter ongeluk gehad.
nu heb ik tijdelijk een andere scooter Viva City 2 takt. Super goed ding. Maar als het regent of heeft geregend glijd me acht band alleen maar weg. Dus ik durf nu niet meer harder dan 10km/h
tTe gaan in een bocht. Zou het kunnen dat me band te hard is opgepompt. Het is niet een aliexpress band het is gewoon een Dunlop band van kwaliteit. Weet iemand raad
Volgensmij kan het ook temaken hebben met je balhoofdlager, Weet niet meer zeker waar ik dat had gelezen. Zou wel ff zoeken
 
Ligt ook aan de samenstelling. Mijn Niu glipt ook weg op een rotonde bijvoorbeeld. Die banden staan er om bekend. Bij die moet je hem juist harder zetten om fatsoenlijk de bocht door te gaan. Dit zijn wel hele goedkope fabrieksbanden. Die van mijn neus is net nieuw en glipt ook iets. die zit er net 10 km onder dus dat is niet vreemd. Zitten vooral weekmakers in de banden. (dat is die nieuw geur)
 
Volgensmij kan het ook temaken hebben met je balhoofdlager, Weet niet meer zeker waar ik dat had gelezen. Zou wel ff zoeken
WWaar zou ik dat moeten vinden?
Post automatically merged:

Het2 zijn dunlop banden er zit nu 1.6 bar in als ik met iemand achter op zit is het prima door de bochten. maar als ik alleen zit glijdt die gewoon weg. En heb ook toegevoegd als ik alleen rij en ik knijp me achterem in dat me scooter wil gaan slingeren. Zou dat kunnen komen omdat iemand ooit mee onderuit is gegaan?
Post automatically merged:

Ligt ook aan de samenstelling. Mijn Niu glipt ook weg op een rotonde bijvoorbeeld. Die banden staan er om bekend. Bij die moet je hem juist harder zetten om rechte de bocht door te gaan. Dit zijn wel hele goedkope fabrieksbanden. Die van mijn neus is net nieuw en glipt ook iets. die zit er net 10 km onder dus dat is niet vreemd. Zitten vooral weekmakers in de banden. (dat is die nieuwe geur)
Als ik ze hard oppomp word het alleen maar erger.
 
op normaal asfalt heb je niet belachelijk minder grip als het een beetje nat is.

Om bochten te maken moet je van buiten naar binnen naar buiten, goed de bocht doorkijken, beetje de bocht insturen (dit gaat net zoals op de fiets instinctief) en natuurlijk langzaam de bocht in en snel de bocht uit. Ook niet remmen in de bocht, geld ook voor motorrem.

Ook moet je over je angst heen komen, hier worden je bochten alleen maar slechter door. Kost waarschijnlijk wat tijd. jE bent niet de enige die ooit gevallen is, shit happens.

Ik zit altijd tussen de 2,3 en 2,8 bar, heb ook weleens met 3 bar gereden (ook in de regen). Wat natuurlijk veel meer is dan aangegeven, ben sinds de eerste maand nadat ik mn rijbewijs heb gehaald niet gevallen
 
En heb ook toegevoegd als ik alleen rij en ik knijp me achterem in dat me scooter wil gaan slingeren. Zou dat kunnen komen omdat iemand ooit mee onderuit is gegaan?
the fek, als je wilt weten of alles nog op je scooter recht is (stand van de wielen), moet je een stukje (waar GEEN wind staat) rijden en je handen los laten. als de scooter niet uitgelijnd is zal je dit merken.

Hoe staat trouwens je achterrem ingesteld? hiemee bedoel ik of de hendel gelijk strak staat of dat je een klein beetje speling heb voordat de rem werkt (lekker goeie uitleg van mijn kan weer :|)
 
op normaal asfalt heb je niet minder grip als het een beetje nat is.

Om bochten te maken moet je van buiten naar binnen naar buiten, goed de bocht doorkijken, beetje de bocht insturen (dit gaat net zoals op de fiets instinctief) en natuurlijk langzaam de bocht in en snel de bocht uit. Ook niet remmen in de bocht, geld ook voor motorrem.

Ook je over je angst heen, hier worden je bochten alleen moet slechter door. Kost waarschijnlijk wat tijd. jE bent niet de enige die ooit gevallen is, shit happen.

Ik zit altijd tussen de 2,3 en 2,8 bar, ook wel eens met 3 bar gereden (ook in de regen). Wat natuurlijk veel meer is dan aangegeven, ben sinds de eerste maand onder ik mn rijbewijs heb gehaald niet gevallen
lk ga het pproberen.bedankt!
Post automatically merged:

Laat je ook niet opjagen door mensen achter je, rijd met de snelheid die jij prettig vindt
Ga ik doen.
Post automatically merged:

de fek, als je wilt weten of alles nog op je scooter recht is (stand van de wielen), moet je een stukje (waar GEEN wind staat) rijden en je handen los laten. als de scooter niet uitgelijnd is zal je dit merken.

Hoe staat trouwens je achterrem ingesteld? hiemee bedoel ik van de hendel gelijk strak staat van dat je een klein beetje speling voordat de rem werkt (lekker goeie uitleg van mijn kan weer :|)
lheb wel spelling niet heel veel.
vanavond probeer ik even zonder handen te rijden. Het waait hier nog steeds behoorlijk namelijk.
 
the fek, als je wilt weten of alles nog op je scooter recht is (stand van de wielen), moet je een stukje (waar GEEN wind staat) rijden en je handen los laten. als de scooter niet uitgelijnd is zal je dit merken.
Dit hoeft overigens geen reden te zijn dat je zo snel valt. Heb op genoeg bezorgscooters gereden waarbij ik nieteens met 1 hand stevig aan het stuur kon rijden omdat hij zo ver uit balans was. Heb er nooit last van gehad in bochten
Post automatically merged:

Weet je trouwens zeker dat je niet over vuil of een teerstreep ofz bent gereden?
 
Last edited:
Dit hoeft overigens geen reden te zijn dat je zo snel valt. Heb op genoeg bezorgscooters gereden waarbij ik nieteens met 1 hand stevig aan het stuur kon rijden omdat hij zo ver uit balans was. Heb er nooit last van gehad in bochten
Post automatically merged:

Weet je trouwens zeker dat je niet over vuil of een teerstreep ofz bent gereden?
Wat voor vuil zou het moeten zijn. me banden zijn volgensmij schoon
 
Back
Top