Scooter wiel glijdt snel weg

Aidan384838

Well-Known Member
Hallo allemaal zoals de meeste van jullie weten heb ik laast een scooter ongeluk gehad.
nu heb ik tijdelijk een andere scooter Viva City 2 takt. Super goed ding. Maar als het regent of heeft geregend glijd me acht band alleen maar weg. Dus ik durf nu niet meer harder dan 10km/h
tTe gaan in een bocht. Zou het kunnen dat me band te hard is opgepompt. Het is niet een aliexpress band het is gewoon een Dunlop band van kwaliteit. Weet iemand raad
 
Advertisement - register to remove this

En putdeksels. ;)
Ai, dat zijn inderdaad nekkenbrekers... :D
Waar ik net aan zat te denken, deze zijn ook zeer listig...
Rijplaten.jpg
Maar er is altijd een oplossing voor dit soort problemen.
Met de volgende aanpassing aan de scooter/motor kan men toch redelijk veilig dit soort gevaren trotseren... :)
Zijwielen.png
Maar nu weer serieus, er bestaan antislipcursussen voor auto's en motoren om de veiligheid in het verkeer te vergroten.
Wellicht zijn deze er ook voor scooters.
 
Dunlop is een vrije harde band geloof ik. Met dit koude weer krijg je die ook niet op temperatuur.

Had beter een zachtere band bijv. Michelin kunnen nemen. Verder zorgen dat je goede bandenspanning hebt.

Je kunt nog kijken of je achterdemper nog in goede staat is. Deze zorgt ervoor dat je achterband goed op de weg word gedrukt.
 
Last edited:
Nou dat los je op met een nieuwe. Deze kan je weg doen helaas. heeft de scooter lang stil gestaan schuin tegen een hek oid aan waardoor de band deze vorm aangenomen heeft? Andere kant is het net alsof die wang langs de velgrand loopt(zal wel niet want dan krijg je er geen lucht in. heb je een foto van het zij aanzicht?
 
Nou dat los je op met een nieuwe. Dit kan je weg doen helaas. heeft de scooter lang stil gestaan schuin tegen een hek aan de band deze vorm aangenomen heeft?
Dat dacht ik ook Maar hij heeft juist op de zij Standaard gestaan
Hbedoel je?

Post automatically merged:

Is dat de nieuwe band?? Hoe kan dat dan?

Dat is niet goed en levensgevaarlijk
Hoe het kan zou ik echt niet weten zou het kunnen dat deze scooter een binnenband heeft?
Post automatically merged:

20220223_140353.jpg
 
Last edited:
Op de buitenband is te lezen dat deze tubeless is. (rode cirkel)
Als ik het ventiel bekijk lijkt het dat er geen binnenband aanwezig is. (gele cirkel)
100 % zekerheid heb je pas als je de buitenband van de velg haalt.
Wat al eerder gezegd is, de buitenband kan je weggooien en je zal toch een andere (nieuwe) moeten aanschaffen.
Trouwens: het verbaast mij niets dat je wegglijd met een voorband als deze.
Mijn dringende advies is dat ook om hier niet meer mee te rijden en z.s.m. een andere band om de velg te (laten) zetten...!!!
Tubeless.jpg
 
Back
Top